Strona 1 z 2

Dragania kierownicy na zakrętach

: wt kwie 25, 2006 11:44
autor: Per
Witam
W MK3 1.9D 1Y przy pokonywaniu zakrętów kierownica drga, lekko szarpie. Co to może być mechanizm różnicowy amortyzatory czy coś innego.
POMOCY :smoke:

: wt kwie 25, 2006 13:47
autor: Adamtd
Pierwsze należy sprawdzić luzy w zawieszeniu i cała geometrię. A nic wtedy nie stuka?

: wt kwie 25, 2006 14:51
autor: misiek
spr. przeguby zew. mogą już być suche i ciężko chodzić stąd te szarpania kiery na zakręcie trzeba przesmarować ewentualnie wymienić osłony gumowe jeżeli są dziurawe

: wt kwie 25, 2006 16:19
autor: robal264
ewentualnie jak nic nie znajdziesz to moze byc tak ze to wina szerokich kapci jezeli tak owe posiadzasz ja mialem wrzucone do siebie 215 i na prostej bylo ok a na zakrecie przy duzej predkosci ''rwalo'' kiere i tak jakby szarpania bylo czuc

pojezdzilem na tym z tydzien i zmienilem na 195 :)

: śr kwie 26, 2006 19:44
autor: Per
Mam 195 niskoprofilowe
i walniętą manszete wewnętrzną
Ile mechaniory biorą za wymianę manszet?

: śr kwie 26, 2006 21:13
autor: TAZ
Może być tak, że masz wybite opony i to jest przyczyną wibracji.

: śr kwie 26, 2006 21:18
autor: misiek
TAZ pisze:Może być tak, że masz wybite opony i to jest przyczyną wibracji.
ja jednak bym stawiał na zatarte przeguby, przy walnietej oponie to i na wprost by biło

: czw kwie 27, 2006 11:12
autor: DmX_81
ja na zakretach nie moglem prawie utrzymac kierownicy - zwlaszcza jesli jakas mala dziura lub nierowna nawierzchnia byla - trzasla strasznie - przyczyna byly zuzyte na maksa amorki - trzaslo tak samo przy wjechaniu w kazda dziure

: pt kwie 28, 2006 20:46
autor: Per
Wymienie manszety i oczywiście smary.

[ Dodano: Pią Kwi 28, 2006 20:49 ]
Stawim na manszety
gdyż podczas jazdy np. pod wzniesienie slychać specyficzne buczenie sądze że przeguby pracują na sucho albo smar jest tak stary że nie spełnia swoich właściwości smarnych.

: pt kwie 28, 2006 20:56
autor: misiek
Per pisze:sądze że przeguby pracują na sucho albo smar jest tak stary że nie spełnia swoich właściwości smarnych.
to jest własnie to o czym pisałem, nasmarowanie pomoże

: pt kwie 28, 2006 21:15
autor: Per
Miejmy nadzieje że pomoże

[ Dodano: Pią Kwi 28, 2006 21:16 ]
A jaki smar do przegubów napewno stały w ilości 90 g.

[ Dodano: Pią Kwi 28, 2006 21:19 ]
90g - do jednej manszety

: pt kwie 28, 2006 21:26
autor: misiek
Per pisze:A jaki smar do przegubów napewno stały w ilości 90 g.
i zielona "pszczółka" też będzie znakomita (nie łączy się z wodą), a najlepszy będzie z domieszką grafitu - taki co to dołączają do nowych przegubów

: pt kwie 28, 2006 21:31
autor: Per
Teraz dylemat wymieniać wszystkie manszety bo tak naprawde nik nie jest w stanie stwirdzić ile sparciała guma wytrzyma MK3 ma licznik od początku bo przy 300 000 idzie od początku

: pt kwie 28, 2006 21:33
autor: misiek
najszybciej padają te zew. bo są poddane też zgięciu (kiedy koło skręca) w bok i góra dół

[ Dodano: 06-04-28, 21:34 ]
i dlatego też szybciej padają przeguby zew.