Strona 1 z 1

Urwany odpowietrznik ---i co dalej ?? Pomocy

: wt kwie 25, 2006 07:23
autor: Baster
Urwalem odpowietrznik dzis przy probie odpowietrzenia hamulcow...i co dalej robic...sa jakies metody na wykrecenie go ??

: wt kwie 25, 2006 07:51
autor: dziejo
rozwiercić ,przegwintować i i wkręcić więkrzy tjzamiast 8 to 10

: wt kwie 25, 2006 07:59
autor: misiek
dziejo pisze:rozwiercić ,przegwintować i i wkręcić więkrzy
dokładnie z tym można zrobić tak że wejdzie ten sam rozmiar gwintu - jeżeli tego nigdy nie robiłeś (poza tym potrzebne są do tego gwintowniki o wiertarce nie wspominam) to pojedż na warsztat - nie powinni za to duzo pieniedzy zabrać

: wt kwie 25, 2006 08:59
autor: el Kopyto
Mi się udało rozwiercić tak, że wszedł ten sam odpowietrznik (tzn odpowietrznik był nowy, ale ten sam gwint), Małym wiertełkiem i stopniowo większym (nie pamiętam jakim, ale większe o 0,5mm, chyba zazynałem od 3) i jak zaczął się ojawiać gwint zacisku to delikatnie wbiłem dopasowanego torxa i dało rade. (ale to kwiestia tego jak ciasno siedzi. Rozwiercenie na większy to eż sposób, tylko nie przewierć na wylot bo będziesz musiał wkręcić śrubke z uszczelką (niestety miałem taki przypadek i kolega był bardzo zdziwiony dlaczego się na wylot nie przewierca)

: wt kwie 25, 2006 10:08
autor: kefas
Swego czasu też mi sie to zdażyło, ale jakoś udało mi sie odpowietrzyc przewodem.
Przy następnym podejściu wymienie cylinderek, koszt raczej niewielki jeśli chodzi o bębnowe. :skromny:

: wt kwie 25, 2006 11:31
autor: guli
Koszt nowego cylinderka to ok 20 złotych, roboty z wyciąganiem tyle samo więc chyba wolałbym wymienic na nowy.

: wt kwie 25, 2006 23:12
autor: robbox
poniewaz odpowietrznik ma otwor proponuje uzyc wykretaka - tak bedzie najprosciej minuta roboty.

: wt kwie 25, 2006 23:21
autor: Paweł Marek
wykrętakiem to bardzo wątpliwe żeby sie udało. Ja również odpowietrzałem zacisk luzując przewód hamulcowy. To sie udaje.

: śr kwie 26, 2006 09:05
autor: TAZ
Jak tylko odpowietrznik jest na równo z zaciskiem to proponuje naspawać nakrętkę i spróbować gorący wykręcić. 8 na 10 razy daje radę.

: śr kwie 26, 2006 10:28
autor: Baster
w zasadzie to gwintu jeszcze dosc sporo wystaje...jakies 5mm ponad zacisk
takze chyba sprobuje tak jak mowil Taz

: śr kwie 26, 2006 11:51
autor: el Kopyto
Baster pisze:w zasadzie to gwintu jeszcze dosc sporo wystaje...jakies 5mm ponad zacisk
takze chyba sprobuje tak jak mowil Taz
Tylko sprawdź z czego jest odpowietrznik, bo jak będzie ze stopu brązu, stopu aluminium, albo żeliwa to przy spawaniu nic nie zrobisz tylko spalisz

[ Dodano: 26 Kwi 2006 11:54 ]
A i jeszce jedno. Jak ci się już uda pospawać to nie odkręcaj od razu tylko poczekaj jak wystygnie, (bo po nagrzaniu się rozszeży)

: śr kwie 26, 2006 13:55
autor: misiek
el Kopyto pisze:Tylko sprawdź z czego jest odpowietrznik, bo jak będzie ze stopu brązu, stopu aluminium, albo żeliwa to przy spawaniu nic nie zrobisz tylko spalisz
i tak pewnikiem będzie, ze b.prawdopodobne że jest z mosiądzu

: śr kwie 26, 2006 14:16
autor: Cinek
wymień cylinderek, bo sie narobisz i może być pupa :)

: śr kwie 26, 2006 14:41
autor: misiek
Cinek pisze:wymień cylinderek, bo sie narobisz i może być pupa
jeżeli to jest koło tylne to najlepiej wymienić cylinderek (koszt nie duży), gorzej jak to przód