Strona 1 z 1
Mk3 Olej w filtrze powietrza?
: pn kwie 24, 2006 20:30
autor: dred1975
Witam mam problem ot dzis pojechałem na wymiane oleju i wymiane pasków i po zdjeciu obudowy filtra okazało sie ze jest tam olej w całym układzie nie jest tego wiele ale jest bo troche wyciekło na miarce tez troche było to widac bo stan poszedł na minimum skad sie tam wzioł olej
silnik suchutki pali na tkniecie zero problemów do tej pory a kulnołem nim w cztery miesąice prawie 20tyś.Aaaa motor to 1.8 ADZ +LPG
: pn kwie 24, 2006 20:49
autor: krzysiek77
nie wiem czy dobrze myślę ale podejżewam spore przedmuchy,być może pierścienie olejowe zaliczaja padakę,a spory ma przebieg?
: pn kwie 24, 2006 20:52
autor: silent_rob
mozliwe ze separator oleju na odmie przepuszcza za duzo i stad olej w dolocie :]
: pn kwie 24, 2006 20:57
autor: dred1975
Przebieg? i tak mi nikt nie wierzy obecnie 72tys odkupiłem go z salonu we francji dostałem wszystkie papiery i ksiazki serwisowe jezdziła ty baba przydarła bok zostawiła go i wzieła innego gofera
: wt kwie 25, 2006 15:19
autor: pkirylcz
Moze przesadziles i za rzadki olej wlales i wyrzuca go odma.
Producent podaje 15W-40
Wlej polsyntetyk, np. Mobil Super S 10W-40.
A jesli chodzi o kobiety, to czasami lubia oszczedzac samochody i uzywaja tylko 3 biegow
To jest Fakt.
: wt kwie 25, 2006 15:58
autor: Pinhead
pkirylcz pisze:Producent podaje 15W-40
Skąd ta informacja ? Ciekawe że przy starym mkII zalecane są m.in. 5W30 i 10W40 a przy nowszym mkIII mineralny 15W40 ?
Coś niedowierzam
Instrukcja obsługi mkII - oleje
: śr kwie 26, 2006 12:31
autor: pkirylcz
A dlaczego mineralny ??
15W-40 tylko ze polsyntetyk. To jest klasa lepkosci dla poszczegolnych temperatur. 15W - (Winter i nie pamietam ile to jest na minusie, moze -30) i 40 tj 40 Stopni w lato.
Przyznam ze w dwoch miejscach w jednej ksiazce serwisowej sa inne informacje. Jedna ze olej 10W a druga ze 15W jakies 100stron dalej.
: śr kwie 26, 2006 13:33
autor: Pinhead
Są półsyntetyki 15W40 ale bardzo mało popularne, praktycznie nie ma ich na rynku i na pewno do żadnego golfa nie jest polecany półsyntetyczny 15W40 bo takie oleje nie są powszechnie stosowane. W kreatorach dobierania oleju na stronach różnych producentów wychodzi że od mkII zalecany jest półsyntetyczny 10W40. A silniki sa przystosowane do praktycznie każdej lepkości zimowej i letniej 40.
: śr kwie 26, 2006 16:42
autor: pkirylcz
Zgadzam sie ze 15W-40 sa malo popularne. W Polsce nie widzialem, albo po prostu nie szukalem. W Niemczech zwrocilem na to uwage, na ich dostepnosc bo myslalem ze to moze byc mineralny.
Tak jak piszesz, zarowno polsyntetyk 10W-40 jak i 15W-40 podaje "podrecznik". Dziwne ze w jednym miejscu jest tak, a w drugim tak. Nie ma to jednak wielkiego znaczenia.
: śr kwie 26, 2006 18:39
autor: KamilW
Witam... co do odmy (bo widze ze posty schodza z tematu
)co do oleju w filtrze to jest kilka mozliwosci:
- jesli poprzednio ktos zle zalozyl pasek rozrzadu np o jeden zabek to zmienily sie fazy rozrzadu co spowodowalo cofanie sie powietrza dolotowego i zachlapywanie dolotu olejem z odmy...
- jesli ostatnio zdejmowales pokrywe klawiatury to napisz czy nad walkiem znajdowala sie specjalna oslona? powinna tam byc!
- byc moze odolejacz nie dziala wlasciwie
zachlapywanie dolotu olejem nie jest grozne i nie jest na pewno spowodowane nadmiernymi przedmuchami lub jakims uszkodzeniem.... takze o to mozesz byc spokojny... sprawdz to co napisalem bo w tych trzech rzeczach powinna tkwic przyczyna... a co do olejow to do VW mozna zastosowac kazdy z przedzialu od 0W do 50... lecz najkorzystniejszy w naszych warunkach klimatycznych jest olej 0W40 syntetyczny... pozdrawiam
: śr kwie 26, 2006 23:30
autor: dred1975
Pasek jest załozomy dobrze pozatym przy zmianie olelu wymieniałem tez pasek i dlatego zobaczyłem ze jest olej w filtrze bo był wyciagany aby dostac sie do paska,
pokrywy zaworów nie tykałem ale po zdjeciu korka wlewu oleju widac jakas blache
a olej leje Mobila Super S 10W-40 juz druga wymiana w nicałe 5 miesiecy