Strona 1 z 1

Mk3 Olej w filtrze powietrza?

: pn kwie 24, 2006 20:30
autor: dred1975
Witam mam problem ot dzis pojechałem na wymiane oleju i wymiane pasków i po zdjeciu obudowy filtra okazało sie ze jest tam olej w całym układzie nie jest tego wiele ale jest bo troche wyciekło na miarce tez troche było to widac bo stan poszedł na minimum skad sie tam wzioł olej :( silnik suchutki pali na tkniecie zero problemów do tej pory a kulnołem nim w cztery miesąice prawie 20tyś.Aaaa motor to 1.8 ADZ +LPG

: pn kwie 24, 2006 20:49
autor: krzysiek77
nie wiem czy dobrze myślę ale podejżewam spore przedmuchy,być może pierścienie olejowe zaliczaja padakę,a spory ma przebieg?

: pn kwie 24, 2006 20:52
autor: silent_rob
mozliwe ze separator oleju na odmie przepuszcza za duzo i stad olej w dolocie :]

: pn kwie 24, 2006 20:57
autor: dred1975
Przebieg? i tak mi nikt nie wierzy obecnie 72tys odkupiłem go z salonu we francji dostałem wszystkie papiery i ksiazki serwisowe jezdziła ty baba przydarła bok zostawiła go i wzieła innego gofera

: wt kwie 25, 2006 15:19
autor: pkirylcz
Moze przesadziles i za rzadki olej wlales i wyrzuca go odma.
Producent podaje 15W-40
Wlej polsyntetyk, np. Mobil Super S 10W-40.

A jesli chodzi o kobiety, to czasami lubia oszczedzac samochody i uzywaja tylko 3 biegow :)
To jest Fakt.

: wt kwie 25, 2006 15:58
autor: Pinhead
pkirylcz pisze:Producent podaje 15W-40
Skąd ta informacja ? Ciekawe że przy starym mkII zalecane są m.in. 5W30 i 10W40 a przy nowszym mkIII mineralny 15W40 ? :goof: Coś niedowierzam :chytry:

Instrukcja obsługi mkII - oleje

: śr kwie 26, 2006 12:31
autor: pkirylcz
A dlaczego mineralny ??
15W-40 tylko ze polsyntetyk. To jest klasa lepkosci dla poszczegolnych temperatur. 15W - (Winter i nie pamietam ile to jest na minusie, moze -30) i 40 tj 40 Stopni w lato.

Przyznam ze w dwoch miejscach w jednej ksiazce serwisowej sa inne informacje. Jedna ze olej 10W a druga ze 15W jakies 100stron dalej.

: śr kwie 26, 2006 13:33
autor: Pinhead
Są półsyntetyki 15W40 ale bardzo mało popularne, praktycznie nie ma ich na rynku i na pewno do żadnego golfa nie jest polecany półsyntetyczny 15W40 bo takie oleje nie są powszechnie stosowane. W kreatorach dobierania oleju na stronach różnych producentów wychodzi że od mkII zalecany jest półsyntetyczny 10W40. A silniki sa przystosowane do praktycznie każdej lepkości zimowej i letniej 40.

: śr kwie 26, 2006 16:42
autor: pkirylcz
Zgadzam sie ze 15W-40 sa malo popularne. W Polsce nie widzialem, albo po prostu nie szukalem. W Niemczech zwrocilem na to uwage, na ich dostepnosc bo myslalem ze to moze byc mineralny.
Tak jak piszesz, zarowno polsyntetyk 10W-40 jak i 15W-40 podaje "podrecznik". Dziwne ze w jednym miejscu jest tak, a w drugim tak. Nie ma to jednak wielkiego znaczenia.

: śr kwie 26, 2006 18:39
autor: KamilW
Witam... co do odmy (bo widze ze posty schodza z tematu :) )co do oleju w filtrze to jest kilka mozliwosci:
- jesli poprzednio ktos zle zalozyl pasek rozrzadu np o jeden zabek to zmienily sie fazy rozrzadu co spowodowalo cofanie sie powietrza dolotowego i zachlapywanie dolotu olejem z odmy...
- jesli ostatnio zdejmowales pokrywe klawiatury to napisz czy nad walkiem znajdowala sie specjalna oslona? powinna tam byc!
- byc moze odolejacz nie dziala wlasciwie
zachlapywanie dolotu olejem nie jest grozne i nie jest na pewno spowodowane nadmiernymi przedmuchami lub jakims uszkodzeniem.... takze o to mozesz byc spokojny... sprawdz to co napisalem bo w tych trzech rzeczach powinna tkwic przyczyna... a co do olejow to do VW mozna zastosowac kazdy z przedzialu od 0W do 50... lecz najkorzystniejszy w naszych warunkach klimatycznych jest olej 0W40 syntetyczny... pozdrawiam

: śr kwie 26, 2006 23:30
autor: dred1975
Pasek jest załozomy dobrze pozatym przy zmianie olelu wymieniałem tez pasek i dlatego zobaczyłem ze jest olej w filtrze bo był wyciagany aby dostac sie do paska,
pokrywy zaworów nie tykałem ale po zdjeciu korka wlewu oleju widac jakas blache
a olej leje Mobila Super S 10W-40 juz druga wymiana w nicałe 5 miesiecy