Strona 1 z 2
[mk3] Uruchomienie rozrusznika powoduje reset zegara!
: ndz kwie 23, 2006 23:06
autor: Venomen
Poprzednio pisałem o swoim problemie z non-stop resetującym się zegarem. Ostatnio zauważyłem, że gdy ustawie zegar, włącze zapłon - wszystko jest ok. Ale w momencie przekręcenia w stacyjce na rozruch, zegar resetuje się do 12:00. Co jest nie tak?
: ndz kwie 23, 2006 23:32
autor: Peterus
Akumulator nei trzyma Ci napiecia przy obciazeniu i resetuje Ci sie zegar - taki objaw jest jak akumulatro za slaby jest albo ma brak napiecia z tego co kojarze,ale niech jescze sie moze ktos wypowie bo nie chce wprowadzac Ciebie w blad,Pozdrawiam
: ndz kwie 23, 2006 23:55
autor: Marihuana Man
jescze sie moze ktos wypowie bo nie chce wprowadzac Ciebie w blad,Pozdrawiam
W pełni się zgadzam.
: pn kwie 24, 2006 00:05
autor: misiek
a o który zegar chodzi? czy o ten co jest na desce z zegarami - na srodku(wyswietlacz który podaje np: zuzycie paliwa, ilość przejechanych kilometrów) czy o jakiś inny, bo mam pewne podejrzenie
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
: pn kwie 24, 2006 00:18
autor: Corvax
nie ma co podejrzewac
sprawa jest prosta - za mało pradu - albo aku padaka, albo problem z rozrusznikiem/kabelkami
: pn kwie 24, 2006 00:23
autor: misiek
Corvax pisze:sprawa jest prosta - za mało pradu - albo aku padaka, albo problem z rozrusznikiem/kabelkami
nie do końca jest tak jak piszesz, łatwo jest napisać ze z kabelkami jest problem
: pn kwie 24, 2006 00:33
autor: Corvax
dobrze, wiec napisze inaczej - w czasie startu silnika jest pobierany duzy prad - na tyle duzy, że w przypadku gdy mamy gdzieś wąskie gardło to dla licznika go nie wystarczy i kasuje sie zegar i trip, jesli aku jest sprawne to ja obstawiam w pierwszej kolejności rozrusznik (tuleje) lub np uwaloną mase
: pn kwie 24, 2006 00:41
autor: misiek
Corvax pisze:dobrze, wiec napisze inaczej
masz b. duzo racji, a tą masę to powinien spr. jak naj szybciej i klemy na aku też, poprzez te rzeczy jest duzy spadek napiecia
: pn kwie 24, 2006 01:24
autor: Venomen
No wiec tak. Oczywiscie chodzi o sam zegar pokazujący czas
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Dzieki za odpowiedzi. Od razu mówie, że akumulator jest naładowany, sprawny, nigdy nie sprawiał problemów, klemy wyczyszczone bardzo dokładnie itp. Prawdopodobnie w takim razie chodzi o masę/rozrusznik.
: pn kwie 24, 2006 06:59
autor: misiek
Venomen pisze:o masę/rozrusznik.
tak, spr. dokładnie połączenia przy rozruszniku i połączenie masowe silnika z budą, a powiedz mi czy ten zegarek jest na wyświetlaczu i czy po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyka dalej zegarek świeci i czy tylko on się resetuje
: pn kwie 24, 2006 11:05
autor: Venomen
Ok sprawdze to. Normalny cyfrowy zegarek na obrotomierzu, na wyświetlaczu gdzie możesz komputerkiem jeszcze kilka opcji pozmieniać. On działa cały czas, tylko poprostu w momenciu rozruchu resetuje sie ZAWSZE na 12:00.
: wt kwie 25, 2006 21:45
autor: sztandar
akumulator mialem to samo ! wymieniłem na nowy i po problemie !!
: wt kwie 25, 2006 22:36
autor: Kamień
Miałem niedawno podobny problem. Okazało się że powodem była poluzowana klema.
Pozdrawiam.
: śr kwie 26, 2006 15:04
autor: marekos
Jeśli wszystko jest ok tzn. akumulator i rozrusznik wszystkie kable i klemy i nie chce Ci się dalej szukać przyczyny tego resetu to możesz podłączyć diode prostowniczą na kablu zasilającym licznik i przy samym liczniku dać kondensator ok 2200uF/16V. Probelm zniknie jak ręką odjął. Takie podłączenie to nie jest naprawa tylko załagodzenie skutków spadku napięcia w czasie rozruchu. Tak jak piszą inni wyżej to problem jest gdzieś w układzie rozruchowym silnikam, a nie w liczniku bo konstruktor licznika przewidział spadek napięcia w czasie rozruchu. I u mnie jak u zdecydowanej większości użytkowników VW GOLF takich problemów nie ma.