Strona 1 z 2

no i co z tym zrobic? TEMPERATURA!

: ndz kwie 23, 2006 21:20
autor: ziolo115
Witam. Mam kolejne pytanko odnosnie mojego golfaIII 1.4 ABD. Wiec juz pytalem jaka powinna byc w nim temp płynu bo ja mam 90-95 stopni ale jak sie tak patroluje ulice (wiecie 30 km/h) lub stoje w korku to temp skacze sobie do 105 , potem zalącza sie wentylator i schładza do ok 98 stopni, ale to dop wtedy jak dodam ciut gazu i przeciągnie schłodzoną ciecz. ps : jak odpowietrzyc taki uklad??

: pn kwie 24, 2006 10:24
autor: GRIsha
Odpowietrzyć powinien się sam, chyba że jest przytkany zaworek w korku zbiorniczka wyrównawczego. Najprościej odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego i potrzymać go chodzącego, aż się wentylatory załączą. Uwaga, żeby się nie poparzyć! Płyn może wykipieć!
Korek możesz wygotować porządnie w wodzie z octem - czasem puszcza
pozdr :pub:

: pn kwie 24, 2006 10:34
autor: Adamtd
ziolo115 pisze: i schładza do ok 98 stopni
Czy przy takiej temp. wyłącza Ci się już zupełnie wentylator? Bo to tak wygląda jakby działał Ci tylko II stopień dmuchawy - powinien zjechać do 90. Przy 98 właśnie I stopień ma zadziałać

: pn kwie 24, 2006 14:24
autor: ziolo115
załacza sie raz przy ok 98 a raz ponad 100 stopni... ale ma dosc duze obroty wiec nie eiem ...czy na 1 stopniu wentyl kreci sie zdecydowanie wolniej??

: pn kwie 24, 2006 17:37
autor: GRIsha
Pierwszy stopień jest zdecydowanie wolniejszy. Poobserwuj kilka minut od powiedzmy 80 stopni. Najpierw się załączy pierwszy stopeń, to pomęcz go dłużej, aż załączy się drugi. Z pewnością zauważysz. Nawiasem mówiąc - przy odpowietrzeniu układu czeka się co najmniej do zalączenia pierwszego biegu wentyla. Przyjrzałbym się na Twoim miejscu również pompie wody

pozdr :pub:

: pn kwie 24, 2006 21:49
autor: maniek703
U mnie jest taka sama sytuacja, jutro odpowietrzam. Dzieki za info.

: wt kwie 25, 2006 13:54
autor: Adamtd
GRIsha pisze:Poobserwuj kilka minut od powiedzmy 80 stopni. Najpierw się załączy pierwszy stopeń, to pomęcz go dłużej, aż załączy się drugi. Z pewnością zauważysz
I zrób to najlepiej na postoju przy otwartej masce - wtedy wszystko zobaczysz i usłyszysz

: wt kwie 25, 2006 14:24
autor: silentfake
masz walienty termostat bo Ci pewnie chodzi cały czas na małym obiegu. temperatura powinna byc koło 90* i nie wiecej.
Ja bym stawiał na termosat i na czujnik wentylatorów.

: wt kwie 25, 2006 20:31
autor: GRIsha
Adamtd pisze:I zrób to najlepiej na postoju przy otwartej masce
Właśnie to miałem na myśli :okej:

pozdr :pub:

: wt kwie 25, 2006 20:41
autor: Adamtd
silentfake pisze:masz walienty termostat bo Ci pewnie chodzi cały czas na małym obiegu
gdyby chodził na małym obiegu to by go w korku zagotowało i raczej wentylator by sie nie właczał, co nie oznacza, że termostat otwiera się prawidłowo, ale ja nadal obstawiam problem z wentylatorem

: śr kwie 26, 2006 21:15
autor: jacek23chorzow
czesc ja mialem podobny problem wentylator wlaczal sie dopiero przy 100 stopniach albo i pozniej nie mial pierwszergo biegu.wymienilem dzisiaj czujnik wentylatora i wszystko juz w porzadku.jak osiaga temperature wyzej niz 90 to zalacza sie i schladza.

: śr kwie 26, 2006 21:24
autor: Krayes
U mnie załancza przy 95 stopniach :/ Moge tak pojezdzic czy lepiej cos z tym zrobic ??

: śr kwie 26, 2006 22:05
autor: sekol
jacek23chorzow pisze:wymienilem dzisiaj czujnik wentylatora i wszystko juz w porzadku.jak osiaga temperature wyzej niz 90 to zalacza sie i schladza.
jaki czujnik kupiles? z tego co widze to wahler kosztuje dwa razy tyle co np. vernet

: śr kwie 26, 2006 22:42
autor: ddChavez
A mozna te czujniki jakos sprawdzic? Omomierzem np? Bo ja podejrzewam ze mam uszkodzony czujnik temperatury i przeklamuje wartosci bo to niemozliwe zebym przy temperaturze 110st zrobil 700km :P