no i co z tym zrobic? TEMPERATURA!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ziolo115
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontakt:

no i co z tym zrobic? TEMPERATURA!

Post autor: ziolo115 » ndz kwie 23, 2006 21:20

Witam. Mam kolejne pytanko odnosnie mojego golfaIII 1.4 ABD. Wiec juz pytalem jaka powinna byc w nim temp płynu bo ja mam 90-95 stopni ale jak sie tak patroluje ulice (wiecie 30 km/h) lub stoje w korku to temp skacze sobie do 105 , potem zalącza sie wentylator i schładza do ok 98 stopni, ale to dop wtedy jak dodam ciut gazu i przeciągnie schłodzoną ciecz. ps : jak odpowietrzyc taki uklad??



Awatar użytkownika
GRIsha
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: pn maja 09, 2005 09:48
Lokalizacja: IłaVWa
Kontakt:

Post autor: GRIsha » pn kwie 24, 2006 10:24

Odpowietrzyć powinien się sam, chyba że jest przytkany zaworek w korku zbiorniczka wyrównawczego. Najprościej odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego i potrzymać go chodzącego, aż się wentylatory załączą. Uwaga, żeby się nie poparzyć! Płyn może wykipieć!
Korek możesz wygotować porządnie w wodzie z octem - czasem puszcza
pozdr :pub:



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pn kwie 24, 2006 10:34

ziolo115 pisze: i schładza do ok 98 stopni
Czy przy takiej temp. wyłącza Ci się już zupełnie wentylator? Bo to tak wygląda jakby działał Ci tylko II stopień dmuchawy - powinien zjechać do 90. Przy 98 właśnie I stopień ma zadziałać


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
ziolo115
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontakt:

Post autor: ziolo115 » pn kwie 24, 2006 14:24

załacza sie raz przy ok 98 a raz ponad 100 stopni... ale ma dosc duze obroty wiec nie eiem ...czy na 1 stopniu wentyl kreci sie zdecydowanie wolniej??



Awatar użytkownika
GRIsha
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: pn maja 09, 2005 09:48
Lokalizacja: IłaVWa
Kontakt:

Post autor: GRIsha » pn kwie 24, 2006 17:37

Pierwszy stopień jest zdecydowanie wolniejszy. Poobserwuj kilka minut od powiedzmy 80 stopni. Najpierw się załączy pierwszy stopeń, to pomęcz go dłużej, aż załączy się drugi. Z pewnością zauważysz. Nawiasem mówiąc - przy odpowietrzeniu układu czeka się co najmniej do zalączenia pierwszego biegu wentyla. Przyjrzałbym się na Twoim miejscu również pompie wody

pozdr :pub:



maniek703
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 07:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: maniek703 » pn kwie 24, 2006 21:49

U mnie jest taka sama sytuacja, jutro odpowietrzam. Dzieki za info.


maniek

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt kwie 25, 2006 13:54

GRIsha pisze:Poobserwuj kilka minut od powiedzmy 80 stopni. Najpierw się załączy pierwszy stopeń, to pomęcz go dłużej, aż załączy się drugi. Z pewnością zauważysz
I zrób to najlepiej na postoju przy otwartej masce - wtedy wszystko zobaczysz i usłyszysz


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
silentfake
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pt cze 10, 2005 14:07
Lokalizacja: XXX

Post autor: silentfake » wt kwie 25, 2006 14:24

masz walienty termostat bo Ci pewnie chodzi cały czas na małym obiegu. temperatura powinna byc koło 90* i nie wiecej.
Ja bym stawiał na termosat i na czujnik wentylatorów.



Awatar użytkownika
GRIsha
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: pn maja 09, 2005 09:48
Lokalizacja: IłaVWa
Kontakt:

Post autor: GRIsha » wt kwie 25, 2006 20:31

Adamtd pisze:I zrób to najlepiej na postoju przy otwartej masce
Właśnie to miałem na myśli :okej:

pozdr :pub:



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt kwie 25, 2006 20:41

silentfake pisze:masz walienty termostat bo Ci pewnie chodzi cały czas na małym obiegu
gdyby chodził na małym obiegu to by go w korku zagotowało i raczej wentylator by sie nie właczał, co nie oznacza, że termostat otwiera się prawidłowo, ale ja nadal obstawiam problem z wentylatorem


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

jacek23chorzow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw lut 23, 2006 00:57
Lokalizacja: CHORZOW
Kontakt:

Post autor: jacek23chorzow » śr kwie 26, 2006 21:15

czesc ja mialem podobny problem wentylator wlaczal sie dopiero przy 100 stopniach albo i pozniej nie mial pierwszergo biegu.wymienilem dzisiaj czujnik wentylatora i wszystko juz w porzadku.jak osiaga temperature wyzej niz 90 to zalacza sie i schladza.



Awatar użytkownika
Krayes
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt cze 28, 2005 19:20
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Krayes » śr kwie 26, 2006 21:24

U mnie załancza przy 95 stopniach :/ Moge tak pojezdzic czy lepiej cos z tym zrobic ??



sekol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:48
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: sekol » śr kwie 26, 2006 22:05

jacek23chorzow pisze:wymienilem dzisiaj czujnik wentylatora i wszystko juz w porzadku.jak osiaga temperature wyzej niz 90 to zalacza sie i schladza.
jaki czujnik kupiles? z tego co widze to wahler kosztuje dwa razy tyle co np. vernet



Awatar użytkownika
ddChavez
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 18:14
Lokalizacja: Radomsko/Wrocław
Kontakt:

Post autor: ddChavez » śr kwie 26, 2006 22:42

A mozna te czujniki jakos sprawdzic? Omomierzem np? Bo ja podejrzewam ze mam uszkodzony czujnik temperatury i przeklamuje wartosci bo to niemozliwe zebym przy temperaturze 110st zrobil 700km :P



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 163 gości