Strona 1 z 1

twarde węże układu chłodzenia w passacie TD 1.9 Pomocy!!

: ndz kwie 23, 2006 20:52
autor: rubik
Chodzi mi o VW Passata TD 1.9 rok produkcji 1993. Mam kłopot : po przejechaniu 20 km w samochodzie powstają twarde węże układu chłodzenia łączące chłodnicę, silnik i termostat. Po odkręceniu korka płyn wybucha do góry ze zbiorniczka wyrównawczego - powstaje ciśnienie.Co to może być , dlaczego się tak dzieje? Czy układ w tych samochodach może być zapowietrzony?A może winny jest termostat? Prosze o pomoc! Pozdrawiam

: ndz kwie 23, 2006 21:00
autor: pushkin77
sprawdz czy masz drozny przewod przelewowy idacy do zbiorniczka wyrownawczego.... mialem podobny przypadek ze wywalało mi plyn robiac fontanne w zbiorniczku

: ndz kwie 23, 2006 21:37
autor: cinek11
uszczelka pod głowica ci poszła

: ndz kwie 23, 2006 22:14
autor: pushkin77
a ja bym jednak sprawdzil odpowietrzenie......

: ndz kwie 23, 2006 22:37
autor: Paweł NPI
pushkin77 pisze:a ja bym jednak sprawdzil odpowietrzenie......
Dokładnie jeśli zaraz po odpaleniu (na zimnym silniku) nie wyrzuca płynu to nie jest uszczelka tylko korek od zbiorniczka...

: ndz kwie 23, 2006 22:47
autor: stonefree
palen pisze:korek od zbiorniczka...
Wiesz co, w swoim 1V ogladałem ten korek z każdej strony i injak tam nie znalazłem otworka ani spężynki... jakis zaworek jednak tam być musi??? P.S.rubik w układzie chłodzenia twojego samochodu zwiekszone ciśnienie jest rzeczą normalna i służy podniesieniu temperatury wrzenia cieczy chłodzącej - patrz fizyka dla liceum ;) Pozdrówka

: pn kwie 24, 2006 07:45
autor: Paweł NPI
stonefree pisze:Wiesz co, w swoim 1V ogladałem ten korek z każdej strony i injak tam nie znalazłem otworka ani spężynki...
A jednak jest. :bigok: Tylko poszukaj od wewnętrznej strony :bajer:

: pn kwie 24, 2006 08:58
autor: Duber
hmm.jak powstaje cisnienie to dobrze bo uklad jest cisnieniowy i powinno tak byc jakby nie bylo to wtedy jest problem,nia na darmo mowia ze jak weze sa twarde to pompa dobrze daje i zeby nie odkrecac korka bo moze wyleciec i poparzyc.ja mysle ze jek jest wszystko ok.

: pn cze 12, 2006 20:30
autor: leviticus_1
Sprawa prosta..jeżeli węże twarde to na bank uszczelka pod głowicą lub nie daj bożę pęknięta sama głowica, jednak to sporadyczne przypadki..najlepiej sprawdzić kompresję silnika, jak za mała to powietrze śmiga bokami..następnie sprawdż czy na korku od olekju nie robi się "majonez" tO OZNACZA ŻE MASZ PŁYN W OLEJU...i SPRZWDŹ NA ODWRT CZU NIE MASZ OLEJU W PŁYnie chłodzącym....węź się chłopie za to szybko zanim ci blok rozwali...

: pn cze 12, 2006 23:45
autor: malolat
to znaczy ze jest cieply, a jaka temperature pokazuje na wskazniku?? temperatura oleju jaka? wiatraki sie wlaczaja?? moze ten uklad jest zapchany jakims kamieniem czy cos...

jak masz cieple weze i do tego twarde to chyba raczej nikt nie okreca kurka, nie ?
bo jak odkrecisz to cisnienie spada, to temperatura wrzenia wody rowniez, i momentalnie prawie cala woda wygotowywuje sie...

: wt cze 13, 2006 21:34
autor: stonefree
leviticus_1 pisze:Sprawa prosta..
W układzie chłodzenia panuje podwyższone cisnienie celem polepszenia jego sprawności i podwyższenia temperatury wrzenie płynu chłodzącego!