Strona 1 z 1
hamulec pomocy
: ndz kwie 23, 2006 10:52
autor: broda1920
witam mam problem z hamulcem tz pedał jest skuteczny ale strasznie niski chce go ze tak napisze go podniesc zeby przy hamowaniu zabierał wyzej i szybciej, bebny ok zadnych wycieków, tercze spoko nowe klocki hamulcowe, odpowietczony układ i dali to samo poradzcie z góry dzieki
: ndz kwie 23, 2006 13:59
autor: Adamtd
Jakie masz hamulce z tyłu bębnowe czy tarczowe?
: ndz kwie 23, 2006 15:19
autor: bodzio_j
Adamtd pisze:Jakie masz hamulce z tyłu bębnowe czy tarczowe?
broda1920 pisze:bebny ok
Wygląda na to, że bębnowe. Niski pedał to czasem wina samoregulacji.
: ndz kwie 23, 2006 15:35
autor: Adamtd
bodzio_j pisze:Wygląda na to, że bębnowe
Masz 100% racji (jakoś to przeoczyłem)
bodzio_j pisze: Niski pedał to czasem wina samoregulacji.
i z tym też w zupełności się zgadzam - to znaczy jest to pierwszą rzeczą jaką bym sprawdził
: ndz kwie 23, 2006 15:45
autor: guti
taaa a niby jak??? samoregulacja z czym to sie je?? gdzoe tego szukac itd?? bo mam podobny problem, tarcze klocki bebny okladziny cylinderki i nawet pompa sie bawilem a i tak nisko bierze hamulec , nie mowie ze zle hamuje (kolka staja w miejscu na asfalcie ) ale zeby ciut lepiej lapal, po odpowietrzeniu przez dwa dni jest ok a pozniej wraca do miekkosci
i co ?? macie jakies pomysly??
: ndz kwie 23, 2006 15:48
autor: adam-gda
jezeli sie zapowietrrza uklad to musi byc jaskis wyciek bo inaczej nie ma mozliwosci
mozesz sprawdzic czy korektor sily hamowania nie ma wyciekow
: ndz kwie 23, 2006 16:31
autor: krzysztofek
u mnie tez jest nisko ale brzytew
jaki masz ten hampel łapie dobrze czy nie?? jak dobrze do nie dłubaj przy tym bo nie ma po co
: ndz kwie 23, 2006 19:12
autor: Adamtd
guti pisze:taaa a niby jak??? samoregulacja z czym to sie je?? gdzoe tego szukac itd??
Nie wiem jak jest w mk2, ale załóżmy że jest to taka rozpórka między szczękami między (tak na środku między cylinderkami a piastą koła) z czymś w rodzaju zapadki na końcu. Musisz to rozebrać, cofnąc szczęki i ponownie zamontować (tylko prawidłowo) Potem jedna osoba naciska na hamulce a druga dwa śrubokręty w dłoń aby ograniczyć ruch szczęk i patrzysz czy szczęki jak pójdą do przodu o np 5 mm to potem wracają tylko minimalnie czy też te 5 mm, a wtedy jest źle.
[ Dodano: Nie Kwi 23, 2006 19:14 ]
Aha , sprawdziłem jeszcze w literaturze i wszystko jest tak jak pisałem tylko w golfie zamiast tych zapadek jest klin wchodzący od góry.
: ndz kwie 23, 2006 19:58
autor: Paweł Marek
Adamtd pisze:Aha , sprawdziłem jeszcze w literaturze i wszystko jest tak jak pisałem tylko w golfie zamiast tych zapadek jest klin wchodzący od góry.
Lubi to wszystko tak skorodować że nie działa jak trzeba. Kliny, regulatory, podkładki sprężynek trzymających szczęki. Trzeba to wszystko obejrzeć, oczyścić i co trzeba wymienić. W końcu też jak bębny są bardzo wydarte to tej samoregulacji prostu braknie i trzeba bębny zmienić