Strona 1 z 1

Zapłon ustawiony inaczej niz znaki MKII 1.3 NZ

: sob kwie 22, 2006 16:36
autor: Egon PŃ
Jak ustawilem wszystko wedlug znakow to strasznie sie mulił.
Ustawiłem tak jak bylo czyli lekko przyspieszony i znak niej wiecej na krawedzi palca.
Czy ktoś moze mi to wytlumaczyc??

: sob kwie 22, 2006 20:45
autor: PRZEMOR
Znaki na kole pasowym i znaki na kole górnym musza sie zgadzac chocby niewiem co.Zapłon przyspiueszasz jub opuzniasz krecac a prawo jub lewo aparatem zapłonowym.Najlepiej wyregulowac zapłon majac lampe do ustawiania zapłonu.Jezeli nie masz dostepu do takowej to podjedz do jakiegos mechanika za pare groszy wyreguluje ci zapłon tak jak w ksiazce pisze.Pozdrawiam

: sob kwie 22, 2006 21:03
autor: adam-gda
Moge Ci to wytumaczyc w badzo prosty sposob
przyjmijmy ze teoretycznie przy paliwie o wartosci oktanowej 95 kat wyprzedzenia zaplonu powinien wynosic 8stopni. a przy paliwie 98 oktaqn juz potrzebuje wiecej zeby sie spalilo cale. Idac tym tropem paliwo polskie jest nie doskonale i przy seryjnymj zaplonie norlane paliwo 95 spali sie w odpowiednim momecie a przy polskim paliwie 95 spali sie zbyt wczesnie i troszke energi jest marnowane. i dlatego na przyspieszonym zaplonie zawsze bedzie zywszy oczywiscie z przyspieszeniem zaplonu tez nie mozna przesadzic. pozdro

: sob kwie 22, 2006 21:09
autor: skuri
Pewnie długo jezdziles na takich ustawieniach i silnik sie jakby "dostosował".Ja przez dłuzszy czas tez ustawiałem zapłon na oko, jezdził normalnie. W koncu ustawiłem na lampie(wpiewr nie mogłem znalezc znaków tak był przestawiony).Procz szybszego odpalania podczas jazdy nie zauwazyłem zadnej!!! roznicy.GAnik ma duza wieksza tolernacje "przekoszenia" zapłonu niz np.wtrysk jednopunktowy.Pojezdzij troche,przegazuj pare razy tak zeby pochodzil na wszystkich obrotach(male,srednie,duze) i sprawdz powinno sie "ułozyc" jesli nie ustaw na oko i tyle...

: sob kwie 22, 2006 21:43
autor: rafekde
skuri pisze:GAnik
GAnik że gaźnik? nikt tu nie ma gaźnika
skuri pisze: silnik sie jakby "dostosował"
silnik nie kobieta:P on sie nie dostosuje, albo działa dobrze albo źle:) moim skormnym zdaniem szczególny w przypadku konstrukcji NZ

jeżeli znaki sie zgadzają zapłon jest ustawiony prawidłowo i masz głowice blok i wszystko inne z silnika 1.3 musi być dobrze jeżeli nie jest to coś innego musi powodować niesprawność

________________pozdrawiam

: sob kwie 22, 2006 23:13
autor: Egon PŃ
Dla wyjasnienia, znaki na kolach sa dobrze ustawiaone tylko zaplon. Teraz mi sie przypomnialem ze kiedys mi gosc ustawial lampą. Co nie zmienia faktu ze bylem zdziwiony gdy ustawilem zaplon dokladnie na znak i chodzilo gorzej. Czyli wszystko wiem. Poprostu tak ma byc. Dzieki