[mk2] Napięcie ładowania
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk2] Napięcie ładowania
Potrzebuje rady elektryka , bo w moim golfir ładowanie wynosi od 13,6 V do 13,7 V .
Sprawdzałem akumulator , i to nie jego wina .
Nie wiem co dalej robić , czy wyczyścić kable na stykach , czy sprawdzić szczotki , czy może wymienić regulator napięcia , bo na tym co jest pisze 14,1 V a jak widać ładowanie jest dużó niższe .
Przy okzji prosze o dokładne rady co i jak , bo nigdy tym się nei bawiłem .
Sprawdzałem akumulator , i to nie jego wina .
Nie wiem co dalej robić , czy wyczyścić kable na stykach , czy sprawdzić szczotki , czy może wymienić regulator napięcia , bo na tym co jest pisze 14,1 V a jak widać ładowanie jest dużó niższe .
Przy okzji prosze o dokładne rady co i jak , bo nigdy tym się nei bawiłem .
No cóż , na sprzedaż
:(
:(
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
Jaki regulator?? Wszystko jest w porządku!! A jakie byś chciał ładowamie??bodzio_j pisze:Prawdopodobnie regulator napięcia psdł. Wymiana jest prosta. Odkręcić i założyć nowy. Nie bardzo jest co opisywać.
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
SORRY, nie wiem dlaczego odczytałem to jako 12,7V, może dlatego, ze marceliii, zgłosił problem. Napięcie oczywiście jewst dobre.palen pisze:Jaki regulator?? Wszystko jest w porządku!! A jakie byś chciał ładowamie??
[ Dodano: Sob Kwi 22, 2006 20:37 ]
Granice napięcia to : 13,5V - 14,5V w/g mądrej książki.
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
Dokładnie!! Nic nie ruszaj. Wszystko jest OK!!bodzio_j pisze:Granice napięcia to : 13,5V - 14,5V w/g mądrej książki.
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
Jeśli są zabrudzone, to napewno warto to zrobić, nie zaszkodzi ale nie wiem czy pomoże. Ale ładowanie masz w normie.marceliii pisze:może kable przeczyścic i przesmarować ?
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
0.5V spadku miałes, ładnie. I tak rekordy są na światłach, ja chyba miałem 1.5V albo 2.5V róznicy. Jesli ktoś jeszcze nie ma na przekaznikach to nie wiem na co czekamarceliii pisze:No więc tak , wyczyściłem ładnie papierem ściernym , nasmarowałem wazelinką techniczną i ..............
ładowanie wacha się teraz między 14,1 V a 14,2 V.
Musiało pomóż .
A jesli kos ma powyzej 15V to ja bym sie niepokoił
Witam
wskazania na woltomierzu powinny się mieścić w zakresie 13,5...14.5 V przy włączonych odbiornikach prądu.
Jeżeli napięcie nie jest w tym zakresie to możliwymi przyczynami mogą być;
-uszkodzone diody
-przerwana jedna faza uzwojenia wirnika
-zużyte szczotki lub nawet zanieczyszczone pierścienie ślizgowe alternatora
pozdrawiam Przemek
wskazania na woltomierzu powinny się mieścić w zakresie 13,5...14.5 V przy włączonych odbiornikach prądu.
Jeżeli napięcie nie jest w tym zakresie to możliwymi przyczynami mogą być;
-uszkodzone diody
-przerwana jedna faza uzwojenia wirnika
-zużyte szczotki lub nawet zanieczyszczone pierścienie ślizgowe alternatora
pozdrawiam Przemek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 314 gości