Strona 1 z 1

: pt kwie 21, 2006 22:43
autor: sas_gti
postój ze 30 min a napewno sie włączy, obserwuj w tym czasie wskaźnik temperatury, na wszelki wypadek jakby mial sie nie wlaczyc.....
To ze wywala płyn korkiem jak jest gorący to normalne...uwazaj żeby ci na twarz wrzątek nie prysnął....

Generalnie nie ma takeij mozliwowci zeby wiatrak sie nie wlaczal a auto sie nie grzalo na postoju....albo jedno albo drugie musi predzej czy pozniej nastapic stad moja propozycja na test 30 minutowy....

Jak nagrzejesz auto to zacznij wtedy, i poczekaj te 30 min, moim zdaniem sie wlaczy.....aha no i patrz pod maska czy chodzi a nie na sluch bo moze jest cichy jakis ...pzodro

: pt kwie 21, 2006 22:43
autor: Kosior
Masz trzeciego golfika i nie masz pojecia o układzie chłodzenia?? Jak odkręcisz korek na rozgrzanym aucie to normalne ze wywali ci płyn, w końcu jest tam ciśnienie około 1,5 bara.Czyli ta temperatura nie zagrozi twojemu autku.Wykres entalpia\entropia.

: pt kwie 21, 2006 22:50
autor: sas_gti
Kosior, jakbym miał do powiedzenia tylko to co Ty i jeszcze w taki sposób to bym sie wcale nie odzywał ....NO nie każdy sie musi znać na układzie chłodzenia....
Mój dziadek ma jak przypuszczam juz pewnie ze 20 samochód, a tez sie nie zna.... :bigok:

: pt kwie 21, 2006 22:57
autor: bongo
Kosior pisze: w końcu jest tam ciśnienie około 1,5 bara.
Wiesz ile to jest???
15m słupa wody...

: sob kwie 22, 2006 12:46
autor: andy94
Kosior pisze:Masz trzeciego golfika i nie masz pojecia o układzie chłodzenia?? Jak odkręcisz korek na rozgrzanym aucie to normalne ze wywali ci płyn, w końcu jest tam ciśnienie około 1,5 bara.Czyli ta temperatura nie zagrozi twojemu autku.Wykres entalpia\entropia.
Kolego a skąd weźmiesz taki wykres. Płyn chłodzący to przecież nie woda tylko mieszanka jakigoś glokolu z wodą. I choćby z tego powodu (nie tylko ciśnienia) temperatura wrzenia cieczy jest wyższa niż 100degC.
Rafi przed testem o którym pisze sas koniecznie sprawdź sam wentylator i bezpiecznik - czy któryś z nich nie jest padnięty (bezpiecznik wg. schematu ma numer 19).
A tak swoją drogą to objawy masz b. dziwne. to że w trasie temperatura Ci "pływa" i wentylator się nie włącza to jeszcze zrozumiałe - prz tej prędkości pęd powietrza schłodzi Ci płyn w chłodnicy. Ale że po mieście masz niższą niż w trasie to prawie niemożliwe. Może za krótko jechałeś/grzałeś?

: sob kwie 22, 2006 12:58
autor: sas_gti
tak dla ciekawości powiem Ci Kosior, że woda w próżni wrze w około 0 stopni celsjusza, jest to zpowodowane tym ze pod cisnieiem, ciecze zmieniaą swoją temp wrzenia....
a dzieki temu zjawisku , i dzieki temu ze ukladzie chłodzenia panuje cisnieie wieksze niz atmosferuczne temperatura wrzenia sie podwyzsza, czyli juz nie 100 st tylko np 120 :)

To dlatego płyn wrze w zbiorniczku dopiero po odkreceniu korka....gdy korek jest zakrecony a uklad hermetycznie zamkniety to temp wrzenia jest sporo ponad 100 stopni, nie wiem dokladnie ile bo to zalezy od cisnienia w ukladzie, a tego nie znam.....pozdro

i tak np woda w kotłach parowych ma ze 130 stopni co najmniej a nadal jest wodą, jakby kociał rozszczelnić to cała ta woda w ułameczku sekundy zamienia sie w parę wodną i mamy wielkie bum, bo para wodna ma chyba z tysiac razy wieksza objetosc niz ta sama ilosc wody....

: ndz kwie 23, 2006 12:06
autor: stonefree
bongo pisze:Wiesz ile to jest???
15m słupa wody...
Ciagle nie wierzysz,stary?Ja też czyytałem,ze około 1,5 atm. Zresztąściśnij węże a potem koło w rowerze :partyman: