Strona 1 z 2

Dziury w podłodze

: czw kwie 20, 2006 17:02
autor: jonjak
Witam!
Tak jak w temacie,kupiłem Golfa 3 1.8 benzyna z 1993 roku,kupilem go w komisie i przy kupnie sprawdzalem go rowniez na kanale i było widac ze trzeba zakonserwowac podwozie jednak podczas tej czynnosci okazało sie ze podłoga jest w kilku miejscach skorodowana.Mozna to jakos naprawić??Nie wiem dospawać jakaś blache w tych miejscach?/Prosze o opisanie mi czynnoscie jaka proponujecie o ile wogole mozna cos zrobic.Pozdrawiam

: czw kwie 20, 2006 20:43
autor: greg
więc tak współczuję - bo podłoga to ważna rzecz - za słabo podszedłeś do oglądania - no chyba że było bardzo tanio. Wymontuj fotele, następnie wykładzine podlogową - wycionasz kawałki z dziurami - wstawiasz nowe (migomatem nie gazami) odrdzewiasz, podkład i zabezpieczenie z obu stron

: czw kwie 20, 2006 21:50
autor: jonjak
tzn samochod kupiłem za 7200 zł uwazam ze nie jest to wysoka cena a te dziury nie sa az tak duze.Bede musial przejechac sie do blacharza i zobaczyc co da rade z tym zrobic i za ile.Zna ktos moze cene takiej uslugi??orientacyjnie

: czw kwie 20, 2006 22:16
autor: drill
Orientacyjnie to ~100zl... ale to wszystko zaaaalezy ;)

A co do ceny to chyba jakis GT z rozowymi felgami bo 7200 to nie jest malo :)

: pt kwie 21, 2006 00:23
autor: kubi
Witaj
spawanie jak to spawanie zawsze w miejscach spawanych bedzie korodowało szybciej czy to spawnie metoda MIG czy MAG gnic bedzie (blacha jest wypalona w miejscu spawania odtłuszczona). Ja proponuje uzyta przez zemnie metode prosta tania. polega na wyciagnieciu dywaniu wszystkie go z wnetrza nastepnie usuniecia rdzy z miejsca korozji zabezpieczenie jakims preparatem lub farba Hamerait jest dobry. Nastepnnie po wyschnieciu wszystkiego dociecie kawałka blachyi przyczepieniu go do podłogi od dołu nitami miedzy blache a podłoge mozna dac jakis srodek uszczelniajacy np. do montazu szyb. i zapackaniu wszystkiego jakas masa bitumiczna anty korozyjna. Metoda moze mniej efektowniejsza niz spawanie ale o wiele trwalsza ( bez ingerencji zabezpieczona fabrycznie blache :bigok:

: pt kwie 21, 2006 00:54
autor: daaroo
kubi pisze:Witaj
spawanie jak to spawanie zawsze w miejscach spawanych bedzie korodowało szybciej czy to spawnie metoda MIG czy MAG gnic bedzie (blacha jest wypalona w miejscu spawania odtłuszczona). Ja proponuje uzyta przez zemnie metode prosta tania. polega na wyciagnieciu dywaniu wszystkie go z wnetrza nastepnie usuniecia rdzy z miejsca korozji zabezpieczenie jakims preparatem lub farba Hamerait jest dobry. Nastepnnie po wyschnieciu wszystkiego dociecie kawałka blachyi przyczepieniu go do podłogi od dołu nitami miedzy blache a podłoge mozna dac jakis srodek uszczelniajacy np. do montazu szyb. i zapackaniu wszystkiego jakas masa bitumiczna anty korozyjna. Metoda moze mniej efektowniejsza niz spawanie ale o wiele trwalsza ( bez ingerencji zabezpieczona fabrycznie blache :bigok:
:blush:

: pt kwie 21, 2006 08:00
autor: Artur D.
Można jeszcze inaczej (sprawdziłem).
Jeśli te dziury są rzeczywiście nieduże, odsłoń blachę w ich okolicy, oczyść rdzę szczotką drucianą, potraktuj odrdzewiaczem, podmaluj jakąś farbą antykorozyjną (np. hammerite) i z obu stron naklej kawałek tkaniny (np. szklanej, ma być większych rozmiarów niż otwór oczywiście) nasączonej żywicą epoksydową z utwardzaczem (da się kupić bez problemu). Potem to miejsce zmatuj papierem ściernym, znów zamaluj np. Hammeritem i na koniec biteksem (chyba, że wolisz coś innego).
Po utwardzeniu masz twardą mocną powłokę, bez spawania i wiercenia jakichkolwiek dziur. Miejsce to jest dobrze zabezpieczone przed dalszą korozją. Nawet jeśli rdza będzie tam sobie chrupać, to wiele wody upłynie, zanim wydostanie się spod tego miejsca.
Miłej pracy :bigok:

: pt kwie 21, 2006 10:59
autor: kubi
Własnie jesli bedzie chrupac a nikt niechce zeby chrupała ja sprawdziłem moj sposób i nic nie chrupie uszczelnienie klejem do szyb jest idealne nie przepuszcza wody i wilgoci. włukno szklane jest dobre ale tam gdzie nie ma rdzy. Jezdze juz tak 2 lata i nic dlache tak podocinałem i powyginałem ze pasuje jak ulał i trudno zauwazyc miejsca nitowane. Tez miałem małe dziury srednica 2 - 3 cm. Naprawde polecam

: pt kwie 21, 2006 20:44
autor: jonjak
No u mnie to jest zaraz przy tych otworach tam gdzie te gumki chyba spuszczania wody i teraz sam nie wiem jak to zrobic ale wiem jedno jutro sie za to zabieram wraz z wujkiem mechanikiem wiec moze cos madrego tez powie na ten temat.No i musze zobaczyc dokladnie jakich rozmairow te dziury.Mozecie mi powiedzec ktora z tych metod opisanych a moze jeszcze jakies macie jest dobra??

: sob kwie 22, 2006 22:45
autor: kubi
otwory sa potrzebne przy produkcji ( w trakcie malowania zanurzeniowego) resztki farby nimi wyciekaja

: sob kwie 22, 2006 23:33
autor: twardy
Ja załatałem żywicą i włuknem szklanym :bigok: , sposób tani i szybki bez spawania i jest oki , polecam.

: ndz kwie 23, 2006 13:09
autor: fibolek
Tak jak ktoś pisał włókno szklane i żywica jest dobra na całkowicie czyste i suche miejsce(czyt.bez rdzy i wilgoci) a aby tak zrobić musisz dokładnie wyczyścić do zera blachę i i tak gwarancji nie masz że jak ci wilgoć wlezie to nie odpadnie.Najlepiej albo nity i zaprawa dobra albo spawy i zaprawa dobra.

: ndz kwie 23, 2006 13:50
autor: jonjak
no wczoraj juz zrobilem.Jak sie okazalo po wyjeciu tej gumki blacha byla tak zrzarta ze miala po wyczyszczeniu srednice 10 cm wzialem blache pod blache dalem silikonu montazowego i to przykrecilem na sruby od wewnatrz.Pozniej sruby wyszlifowalem szlifierka a od spodu na to jeszcze dalem zywice i szmatke i wszystko uformowalem w ksztalt reszty podlogi.Jutro bede to jeszcze malowal bitexem.mysle ze dobrze postapilem.A jak wy uwarzacie??

: pn kwie 24, 2006 07:25
autor: drill
z innej beczki pytanie: po odslonieciu tapicerki jak wyglada podloga? jesli kupie kawalki blachy 15x15 to bez problemu je tam wpasuje?