Strona 1 z 1
MK3 1.8 AAM LPG
: czw kwie 20, 2006 12:01
autor: termit81
czy łozysko na pompie jest wymienne czy trzeba wymienić całą pompę?
Jeśli jest wymienne, to ile toto może kosztować?

: pn kwie 24, 2006 19:22
autor: dziomal
Łożysko w pompie wspomagania jest wymienne. Ceny nie pamiętam dokładnie, ale nie jest wysoka, kilkadziesiat zlotych.
: pn kwie 24, 2006 20:20
autor: termit81
dzieki

: pn kwie 24, 2006 21:50
autor: Paweł Marek
Dołożę pytanie bo też mnie ta robota czeka mi chcę kupić zawczasu łożysko.Czy ktoś zna wymiary? Czy to jakieś stadardowe łozysko czy dedykowane tylko do pompy?
: czw kwie 27, 2006 12:07
autor: daniellw
również interesuje mnie ten temat, czy ktoś mogłby opisać jak sie do tego zabrać, jakie sa trudnosci, ile czasu jest potrzebne
pozdrawiam
: czw kwie 27, 2006 14:25
autor: c-kozi
dolaczam sie do pytania, bo u mnie juz tez buczy. I dodam jeszcze jedno pytanko:czy wymienia sie plyn w instalacji wspomagania, co ile i jak olej sie stosuje.
: czw kwie 27, 2006 18:53
autor: Paweł Marek
No znów ruski z podstawówki się przydaje. A przynajmniej rozmiary łożyska i simeringu sa podane.
http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=steering_g3_gur
: czw kwie 27, 2006 22:59
autor: c-kozi
chlopie czys ty oszalal jak mam sie domyslec o co chodzi ???????????/
brak juz łożyska
: ndz kwie 30, 2006 06:48
autor: termit81
Lozyska na pompie, to ja juz nie mam. To wiem na pewno. Rozlecialo sie w drobny mak. Zdjalem pasek napedzajacy pompe wspomagania i dopoki nie kupie lozyska bede bardzo silny. Mam pytanie. Czy moge tak jeździć? Bo chyba sie nic nie stanie poza wyrobionymi bicepsami u mnie?

: ndz kwie 30, 2006 11:43
autor: c-kozi
powiem tak. Jak mialem Mesia 123 to tak zrobilem i jezdzilem przez prawie rok i nic nie bylo. A teraz wybieram sie do chorwacji i lekko buczy jak skrecam na postoju i sie zastanawiam czy wymienic je przed czy po wyjezdzie. Wolalbym po(wiadom ciecie kosztow przed wyjazdem) a jak padnie za granica to wytne pasek i wroce.
: wt maja 09, 2006 09:00
autor: daniellw
łożysko do pompy wpom. ma numer 6203 i kosztuje ~7 zł
wymienilem kilka dni temu i jestem zadowolony z efektu bo pracuje teraz cichutko, trzeba zapamietac kolejność demontażu aby nie pomylić sie przy montażu (szczególnie dotyczy wewnętrznych elementów pompy)
moja naprawa trwala okolo 4 godziny ale nie mialem zadnych specjalnych narzedzi typu sciagacz do lozysk czy imadlo.
pozdrawiam
: wt maja 09, 2006 11:34
autor: raf2234
daniellw pisze:łożysko do pompy wpom. ma numer 6203 i kosztuje ~7 zł
wymienilem kilka dni temu i jestem zadowolony z efektu bo pracuje teraz cichutko,
pozdrawiam
Czy oprócz tego łożyska trzeba co jeszcze wymienic? Simering itp?
A jakie miałeś objawy niesprawności pompy przed naprawa?
Bo moja jeczy już teraz nawet jak nie ruszam kierownica (przy ruchu bardziej jęczy, przy dokręceniu do opory to nawet obroty silnika lekko spadaja). Pasek ma poł roku (16 kkm), naciagniety, płyn wymieniłem i nic to nie dało.
Więc też sie przymierzam do naprawy.
: wt maja 09, 2006 13:10
autor: daniellw
-jeśli pompa nie cieknie to nie widze sensu wymieniac simeringu, ja nie zawracalem sobie nim glowy bo na typowy on nie wyglada i pewnie nie latwo go dostac w sklepie (no moze w serwisie vw ale ja akurat nie mam w poblizu), wymiana pozostałych elementów zależy bardziej od ich stanu po rozbiórce ale jesli pompa działa skutecznie pewnie nie bedzie takiej potrzeby.
-niesprawność pompy objawiala sie głośną pracą cos jakby wycie/huczenie tym glosniejsze im wieksze obroty silnika nawet z kierownica na wprost, oraz gdy bardziej skrecona kierownica czyli wieksze obciżenie, wycie nasilalo sie tez przy mocniejszym napieciu paska bo bardziej obciązalo lozysko. Poza tym po sciągnieciu paska dalo sie wyczuc przy obracaniu reką kola pasowego pewnie miejscowe opory - po wymianie lozyska kolo pasowe kreci sie plynnie bez oporów.
Pozdrawiam