Strona 1 z 2

mk1 Jaki plyn hamulcowy?

: czw kwie 20, 2006 00:24
autor: atri
Witam,
Jak w temacie. Musze uzupelnic plyn hamulcowy w swojej maszynie i nie wiem jaki plyn kupic. Slyszalem ze sa ponoc dwa? Zielony i niebieski? Ktory bedzie optymalny?

: czw kwie 20, 2006 05:04
autor: bodzio_j
atri pisze: Musze uzupelnic plyn hamulcowy w swojej maszynie i nie wiem jaki plyn kupic. Slyszalem ze sa ponoc dwa? Zielony i niebieski? Ktory bedzie optymalny?

Najbezpieczniej będzie jeśli wymienisz cały płyn. Po1.-niepowinno się mieszać płnów. Po2. Płyn powinno się wymieniać co dwa lata.Jest higroskopijny i jeśli ma już dużo wody to może się dość łatwo zagotować, a wtedy hamowania prawie brak. Kup DOT4 , wymień i odpowietrz hamulce.

: czw kwie 20, 2006 08:36
autor: Paweł NPI
Dokładnie nic nie uzupełniaj tylko wymień cały. Ja też chciałem dolać... ale jak po wymianie zobaczyłem co miałem w układzie to się zacząłem zastanawiać czy to płyn hamulcowy jest... Lej DOT4

: czw kwie 20, 2006 09:18
autor: lolo_golf
Tak DOT 4 bedzie dobry i wymień cały płyn...to jest groszowa sprawa :jezor:

: czw kwie 20, 2006 09:27
autor: Paweł NPI
lolo_golf pisze:to jest groszowa sprawa
Dokładnie ja za DOT4 płaciłem w granicach 10zł/0,5l

: czw kwie 20, 2006 12:12
autor: atri
No ok :-) A moglbym prosic jeszcze o kilka slow jak wymienic caly plyn? odkrecic odpowietrzniki we wszystkich kolach i pomopowac az wyleci, czy jakos inaczej?

I jeszcze pytanko czy 0,5 litra mi starczy jak kupie? Czy potrzeba wiecej? Ile? :jezor:

: czw kwie 20, 2006 13:05
autor: bodzio_j
Odkręć wszystkie odpowietrzniki i wypompuj cały płyn. 0.5 może być nieco mało, trochę stracisz przy odpowietrzaniu.

: czw kwie 20, 2006 13:21
autor: atri
To jeszcze mam pytanie. Kiedy juz wleje nowy plyn to odpowietrzac kazde kolo oddzielnie czy wszystkie naraz?

: czw kwie 20, 2006 13:57
autor: bodzio_j
atri pisze:To jeszcze mam pytanie. Kiedy juz wleje nowy plyn to odpowietrzac kazde kolo oddzielnie czy wszystkie naraz?
każde koło musisz odpowietrzyć, a zaczyna się od najdalszego miejsca od pompy.To będzie prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód.Nie zapomnij o do;ewaniu płynu do zbiorniczka w czasie odpowietrzania.

: czw kwie 20, 2006 23:26
autor: Paweł NPI
Wszystko fajnie, ale jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś to taka mała rada... Wyciągnij ze zbiorniczka tyle płynu ile się da i zalej nowy i dopiero do roboty, unikniesz przez to problemów jakie mogą się pojawić. Ja tak zrobiłem. Jak spuścisz cały płyn i zalejesz nowy to może być problem z odpowietrzeniem układu. A jeśli już zrobiłeś i jest ok to jednym słowem miałeś szczęście... :bigok:

: pt kwie 21, 2006 00:34
autor: maniek128
zgadzam sie z powyrzszym ja tak robilem i jest oki
kupilem 2 butelki po 0,5 i odpowietrzalem az lecial czyściutki plyn (przepompowalem 0,75 litra)

: pt kwie 21, 2006 09:24
autor: atri
Dzieki za rady! Dzisiaj (albo w niedziele) sie za to biore i mam nadzieje ze nie bedzie wiekszych problemow! :-)

P.S. Do odpowietrznikow jaki klucz pasuje? 6 czy 8? Bo jeszcze nie zdazylem sprawdzic :P
I chyba najlepszy bedzie oczkowy, co? I chyba przydaloby sie jeszcze najpierw je jakims WD psiknac?

: pt kwie 21, 2006 09:57
autor: guti
a najlepszy bedzie klucz do rurek , oczko ale naciecie ma takie , niedroga sprawa ale pomocna . ja nie wiem czy tam czasem nie jest nawet 7 ale dawno zapomnialem o moich hamulcah i sie poddalem.Mialem taki problem ze po odpowietrzeniu przez dwa dni byl taki hamulec ze oczy mi wypadaly a pozniej zaczal lapac nizej i miekki jest , nie mowie ze zle hamuje ale przydałoby sie zeby wczesniej lapal. :) nie wiem czym to jest spowodowane ?? pompe wymienilem i nic. dwa dni ok a pozniej znowu lipa. jakies macie rady?

: pt kwie 21, 2006 13:44
autor: Paweł NPI
No nie wiem jaki masz klucz do odpowietrzników... u mnie jest 11... a z tyłu 8 lub 7