Strona 1 z 1

[mk3] Ciśnienie na cylindrach .. czy poprawne ??

: śr kwie 19, 2006 00:42
autor: Artur79
wczoraj pomiezylem cisnienie na cylindrach ... silnik 1.8 AAM

pomiar wykonany w sposob .. wszystkie swiece wykrecone ... sprzeglo i gaz do oporu .... silnik rozgrzany ..... czujnik halla odczepiony :)

w kazdym cylindrze wykonalem po 3 testy ( nie jeden po drugim tylko po calym cyklu )

wynik jest taki: ( patrzac od strony paskow )

1- niecale 12
2- niecale 12
3- 12
4- podczas pierwszej proby bylo 10 ale chyba nie docislem bo w nastepnych bylo juz troche ponad 11,5

czyli 4 tak jakby troche gorzej ale w 4 z 6 razy miezylem i za kazdym razem oprocz 1 wychodzilo troszke ponad 11.5 .....

jak wlalem olej do cylindrow to w kazdym wyszlo po ponad 14 ....

czy takie wyniki oznaczaja w miare dobry stan silnika ?? czy to normalne ze cisnienie tak wzroslo po wlaniu oleju ??

musze zmienic olej ... niestety nie mam zadnej informacji na czym golf przyjechal do polski .... wacham sie pomiedzy MOBIL 10w40 a 15w40 (polsyntetyk/mineralny) ktory wlac ?? silnik ma ze 150tys .... ale nie jestem pewien czy faktycznie nie ma 115tys bo tak mial na liczniku jak go kupilem.....

przejechalem juz 8,5 tys i troche oleju zeszlo ale mialem wycieki spod pokrywy zaworow ... teraz juz jest zrobione ale za malo czasu zeby zobaczyc czy teraz bedzie ubywac ...

z gory dzieki za pomoc.

: śr kwie 19, 2006 07:05
autor: eldorado84
moim zdaniem troche za mało, myśle ze powinno byc ok 13na każdym,ale patrząc na lata samochodu który ma ponad 10lat to co tu wymagać, chociaż jak kupywałem Forda Escorta z 1983r (wersja xr3) to był ok 1rok po remoncie silnika. A kupiłem go od gościa który lubił dać w piz..e. XR3 miał 14,13,13,niecałe 12. Z jednej strony dużo ale z drugiej strony (jak mi ojciec mechanik samochodowy powiedział) że troche źle że ma taką różnice między 14 a 12 (niecałe), a jeszcze nadmienie że miał odme (pobierał olej) ten olej zapluwał mi filtr powietrza czyli maił wywalone pierszcienie olejowe (jak dobrze pamiętam)

: śr kwie 19, 2006 07:26
autor: el Kopyto
Artur79 pisze:czy takie wyniki oznaczaja w miare dobry stan silnika ?? czy to normalne ze cisnienie tak wzroslo po wlaniu oleju ??
To że ciśnienie wzrasta po wlaniu oleju jest normalne, a wyniki choć nie rewelacyjne to nie są najgorsze. Spróbój zmierzyć na zimnym silniku.

: śr kwie 19, 2006 07:45
autor: eldorado84
co do oleju zalej półsyntetykiem mobilka 1

: śr kwie 19, 2006 10:19
autor: Artur79
a to jakie parametry ma silnik idealny ?? ile powinien miec cisnienia ??

: śr kwie 19, 2006 11:32
autor: ćwikła
norma jest od 10-13 wiec nie masz czym sie marwtic....ja u siebie w ADZ mam 12,5 i 13 na kazdym garze

: śr kwie 19, 2006 11:33
autor: el Kopyto
Coś ok 14, ale przedewszystkim równe, a jakie powinno być idealnne to zależy od użytego paliwe, ponieważ w silniku Zi jesteśmy ograniczeni spalaniem stukowych na które również ma wpływ kąt wyprzedzenia zapłonu, nie ma ciśnienia idealnego, ponieważ jest uzależnione od zbyt wielu czynników

: śr kwie 19, 2006 12:02
autor: ćwikła
w dokładnych specyfikacjach sprawdzalem i dla silnika ADZ (nowego który wychodzi z fabryki)cisnienie powinno byc od 10-13.....mysle ze w AAM jest podobnie......

: śr kwie 19, 2006 12:37
autor: Artur79
czy przy takich parametrach silnika mozna zalac go polsyntetykiem ??

czy jest jakis sposob na sprawdzenie jaki olej jest w silniku ?? w zime nie stawial za duzego oporu przy starcie silnika ... ale z tego sie raczej nie wywnioskuje :(

: śr kwie 19, 2006 12:47
autor: ćwikła
moim zdaniem masz wsio ok....jak nie bierze ci oleju to lej spokojnie polsyntetyk.....cisnienie masz dobre wiec pierscionki sa oki....jak ci erze olej to lookaj czy nie kopci na niebiesko bo moga byc uszczleniacze