[mk3] Ciśnienie na cylindrach .. czy poprawne ??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Artur79
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 23:01
Lokalizacja: Łódź

[mk3] Ciśnienie na cylindrach .. czy poprawne ??

Post autor: Artur79 » śr kwie 19, 2006 00:42

wczoraj pomiezylem cisnienie na cylindrach ... silnik 1.8 AAM

pomiar wykonany w sposob .. wszystkie swiece wykrecone ... sprzeglo i gaz do oporu .... silnik rozgrzany ..... czujnik halla odczepiony :)

w kazdym cylindrze wykonalem po 3 testy ( nie jeden po drugim tylko po calym cyklu )

wynik jest taki: ( patrzac od strony paskow )

1- niecale 12
2- niecale 12
3- 12
4- podczas pierwszej proby bylo 10 ale chyba nie docislem bo w nastepnych bylo juz troche ponad 11,5

czyli 4 tak jakby troche gorzej ale w 4 z 6 razy miezylem i za kazdym razem oprocz 1 wychodzilo troszke ponad 11.5 .....

jak wlalem olej do cylindrow to w kazdym wyszlo po ponad 14 ....

czy takie wyniki oznaczaja w miare dobry stan silnika ?? czy to normalne ze cisnienie tak wzroslo po wlaniu oleju ??

musze zmienic olej ... niestety nie mam zadnej informacji na czym golf przyjechal do polski .... wacham sie pomiedzy MOBIL 10w40 a 15w40 (polsyntetyk/mineralny) ktory wlac ?? silnik ma ze 150tys .... ale nie jestem pewien czy faktycznie nie ma 115tys bo tak mial na liczniku jak go kupilem.....

przejechalem juz 8,5 tys i troche oleju zeszlo ale mialem wycieki spod pokrywy zaworow ... teraz juz jest zrobione ale za malo czasu zeby zobaczyc czy teraz bedzie ubywac ...

z gory dzieki za pomoc.


---> Golf III 1.8 <---

Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » śr kwie 19, 2006 07:05

moim zdaniem troche za mało, myśle ze powinno byc ok 13na każdym,ale patrząc na lata samochodu który ma ponad 10lat to co tu wymagać, chociaż jak kupywałem Forda Escorta z 1983r (wersja xr3) to był ok 1rok po remoncie silnika. A kupiłem go od gościa który lubił dać w piz..e. XR3 miał 14,13,13,niecałe 12. Z jednej strony dużo ale z drugiej strony (jak mi ojciec mechanik samochodowy powiedział) że troche źle że ma taką różnice między 14 a 12 (niecałe), a jeszcze nadmienie że miał odme (pobierał olej) ten olej zapluwał mi filtr powietrza czyli maił wywalone pierszcienie olejowe (jak dobrze pamiętam)


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » śr kwie 19, 2006 07:26

Artur79 pisze:czy takie wyniki oznaczaja w miare dobry stan silnika ?? czy to normalne ze cisnienie tak wzroslo po wlaniu oleju ??
To że ciśnienie wzrasta po wlaniu oleju jest normalne, a wyniki choć nie rewelacyjne to nie są najgorsze. Spróbój zmierzyć na zimnym silniku.


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » śr kwie 19, 2006 07:45

co do oleju zalej półsyntetykiem mobilka 1


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
Artur79
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 23:01
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Artur79 » śr kwie 19, 2006 10:19

a to jakie parametry ma silnik idealny ?? ile powinien miec cisnienia ??


---> Golf III 1.8 <---

Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » śr kwie 19, 2006 11:32

norma jest od 10-13 wiec nie masz czym sie marwtic....ja u siebie w ADZ mam 12,5 i 13 na kazdym garze


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » śr kwie 19, 2006 11:33

Coś ok 14, ale przedewszystkim równe, a jakie powinno być idealnne to zależy od użytego paliwe, ponieważ w silniku Zi jesteśmy ograniczeni spalaniem stukowych na które również ma wpływ kąt wyprzedzenia zapłonu, nie ma ciśnienia idealnego, ponieważ jest uzależnione od zbyt wielu czynników


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » śr kwie 19, 2006 12:02

w dokładnych specyfikacjach sprawdzalem i dla silnika ADZ (nowego który wychodzi z fabryki)cisnienie powinno byc od 10-13.....mysle ze w AAM jest podobnie......


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

Awatar użytkownika
Artur79
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 23:01
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Artur79 » śr kwie 19, 2006 12:37

czy przy takich parametrach silnika mozna zalac go polsyntetykiem ??

czy jest jakis sposob na sprawdzenie jaki olej jest w silniku ?? w zime nie stawial za duzego oporu przy starcie silnika ... ale z tego sie raczej nie wywnioskuje :(


---> Golf III 1.8 <---

Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » śr kwie 19, 2006 12:47

moim zdaniem masz wsio ok....jak nie bierze ci oleju to lej spokojnie polsyntetyk.....cisnienie masz dobre wiec pierscionki sa oki....jak ci erze olej to lookaj czy nie kopci na niebiesko bo moga byc uszczleniacze


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 272 gości