Nie zrozumiałes mnie, skoro chcesz dać stożek do uturbionego auta to zakładam że chcesz coś przez to osiągnąć - bo jesli zakładasz go na sztuke to ok - bedziesz miał ładny stożek w aucie. Jesli chcesz coś osiągnac to moje pytanie brzmi CO??? Wieksze ciśnienie doładowania? Filtr stożkowy daje mniejszy opór powietrza niz standardowy filtr, znacznie wiekszy opór powietrza daje IC - czym wiekszy tym wiekszy opór - dlatego tez po wymianie IC na wiekszy podnosi sie cisnienie doładowania, aby zrekompensować straty.
slonko pisze:Jak myslisz po co fabryka wymyslila IC? Chyba z tego samego powodu dla ktorego dla stozkow robi sie zimny dolot. Jezeli jestem w bledzie to mnie popraw.
Jestes w błędzie - IC zostosowany jest po to żeby poprawić to co psuje turbina w czasie spręzania powietrza - i tu mala ciekawostka IC znajduje sie .....
ZA turbiną i chłodzi powietrze doładowane. Stozek natomiast bedzie znajdował sie przed turbiną i jego wpływ na temperature powietrza za turbiną bedzie praktycznie zaden.
Postaram sie napisać najprościej jak to mozliwe - stożek stosujemy w silnikach wolnossących - tam gdzie każdy gram powietrza jest na wagę złota, jak równiez w silnikach uturbionych - ale takich w których spręzarka chodzi juz na granicy swoich możliwości.
Stosowanie stożka w uturbionych silnikach td,tdi ma taki sam sens jak stosowanie IC w wolnossących dislach (choć w tym drugim przypadku wpłynie to na jego osiągi in minus)
slonko pisze:Nic w silniku nie dostanie po dupie? Stozek ma taka sama srednice jak rura dolotu powietrza do silnika.
Przepływomierz o ile go masz, a także turbina jak filtr zacznie sie rozwarstwiać i jego elementy beda zasysane do układu dolotowego. Szczególnie niebezpieczne sa metalowe druciki