Strona 1 z 1

Temperatura oleju - PROBLEM [MK.III]

: pn kwie 17, 2006 12:19
autor: neo25-pk
Witam.
Mam problem z temperaturą oleju w moim mk.III 1,8l GT, silnik ABS. '93r. LPG.
Otóż jak jade gdzieś dalej i śmigam tak do 120km/h to jest w miare o.k. Ale jak tylko troche "go pogonie" i temp. oleju (która jest pokazywana na MFA) wzrośnie mi powyżej 94st.C i wzwyż to co po chwile mruga i "piszczy" mi kontrolka oleju! Bardzo to wqrzjące. Oleju jest dość, bo sprawdzałem na miarce.Silnik tez go nie bierze, dodatkowo od pół roku mam LPG.
Ważna informacją jest to że wcześniej gofer miał sportowe zawieszenie -60mm przód i tył. I wtedy jak go kupiłem miał już pare strzałów w miske olejową i była spawana w dwóch miejscach.Czy to może mieć jakiś związek z tym co mi sie dzieje?? Co prawda tragedii tam nie ma no ale małe wgniecenia są. Olej po wymianie w październiku i po przejechałem juz ok.5 tys.km. Shell Super Hellix 15W40. Wcześniej działo się to raz po raz a teraz za każdym razem jak go zgrzeje! HELP

: pn kwie 17, 2006 12:22
autor: Paweł NPI
to może jednak przez te wgniecenia na misce powinieneś trzymać wyższy stan oleju... Bo temperatura oleju w czasie pracy silnika nawet jak jest 110 stopni to jest ok...

: pn kwie 17, 2006 12:26
autor: zenek-81
wydaje mi się że powinieneś zacząć od czujnika oleju bo i te czasem się psują pozdrawiam

: pn kwie 17, 2006 12:32
autor: neo25-pk
No własnie..zaczne od czujnika oleju...i od miski olejowej. Potem zobaczymy co dalej...

: pn kwie 17, 2006 13:44
autor: adam-gda
jak bedzie ci sie chcialo mozesz sprawdzic tez czy filtr oleju (smok)nie jest zapchany

: pn kwie 17, 2006 13:53
autor: neo25-pk
To też zrobie...

: pn kwie 17, 2006 14:08
autor: KamilW
Witam. Jesli miska jest spawana to znaczy ze musiala mocno oberwac... a to sie wiaze z urwaniem lub naderwaniem smoka w pompie... z tego powodu moze wystepowac zmniejszenie sie cisnienia oleju... radze w pierwszej kolejnosci odkrecic miske i ogladnac smok i pompe pod katem nieszczelnosci... pozdro

: pn kwie 17, 2006 21:55
autor: neo25-pk
Jutro i po jutrze mam wolne to Golfa na podnośnik i biore sie za miske olejową! Co stwierdze to opisze. Dzięki Pozdro

: wt kwie 18, 2006 03:27
autor: bodzio_j
neo25-pk, Twój problem nie dotyczy temperatury oleju, ale jego ciśnienia. Jak pogonisz auto to wzrasta te,peratura, olej robi się rzadszy. Wgniecenia miski mogą powodować, że smok pompy oleju ma "za mało miejsca" aby zassać odpowiednią jego ilość. Niewykluczone jest też uszkodzenie samego smoczka.