Za duża czy też za mała dawka gazu??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wójaszek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 874
Rejestracja: pn paź 17, 2005 23:23
Lokalizacja: NIDZICA - brama na VWARMIĘ I MAZURY
Kontakt:

Za duża czy też za mała dawka gazu??

Post autor: wójaszek » pn kwie 17, 2006 11:56

Tak jak w tremacie za duża czy też za mała dawka gazu, jak delikatnie daje gazu to jest ok ale jak momentalnie wcisne chebel to silnik nie pracuje idealnie tylko robi takie brubrubru jak by sie dławił ,co tam podkręcić w silniku prosze o rady??
Ostatnio zmieniony ndz kwie 08, 2007 18:55 przez wójaszek, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=217495][img]http://img516.imageshack.us/img516/3865/c6b24316065aee5c.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn kwie 17, 2006 13:40

I tu zaczyna się polemika. Jak auto tak ustawione trzyma wyższą temperaturę niż zwykle to masz zbyt uboga mieszanke i masz za mało gazu, a jak temperatura jest w normie to msz za dużo gazu i zalewa ci silnik przy nagłym wciśnięciu gazu. Jak masz ustalanie mieszanki na śrubę to poexperymentuj, ale jak masz krokowca odpowiedzialnego za ilość gazu w mieszance to na kompa jedź.



fibolek

Post autor: fibolek » pn kwie 17, 2006 14:01

wójaszek zrób tak że na np 30 km/h wbij 2 puść sprzęgło i nie gazój jak ci będzie słabł i szarpał to masz za mało zawór odkręcony od gazu.
Choć wygląda mi to na zbyt małą ilość gazu.No ale sprawdź.



Awatar użytkownika
wójaszek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 874
Rejestracja: pn paź 17, 2005 23:23
Lokalizacja: NIDZICA - brama na VWARMIĘ I MAZURY
Kontakt:

Post autor: wójaszek » pn kwie 17, 2006 14:15

Nawiązując do tego co pisał TAZ jest tak że ostatni czasy jakoś dziwnie szybko nagrzewa sie silnik, jak nigdy i dzieje sie te cudo z gazem instalacje mam najzwyklejsza w końcu to gaźnik jedno pokrętło na przeowdzie i drugie z boku na parowniku - instalka LOVATO


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=217495][img]http://img516.imageshack.us/img516/3865/c6b24316065aee5c.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn kwie 17, 2006 17:12

Tak jak w tremacie za duża czy też za mała dawka gazu, jak delikatnie daje gazu to jest ok ale jak momentalnie wcisne chebel to silnik nie pracuje idealnie tylko robi takie brubrubru jak by sie dławił ,co tam podkręcić w silniku prosze o rady??
od tego w gaźniku jest tzw pompka przyśpieszacza. Wtryskuje dodatkową ilość paliwa przy naciskaniu gazu po to właśnie żeby brubru nie było. Może byś zepsuta, jest tam układ zaworków które mogą paść lub źle wyregulowana

[ Dodano: Pon Kwi 17, 2006 5:13 pm ]
a przy gazie takiego czegoś brak, więc zapewne trzeba wzbogacić mieszankę


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
wójaszek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 874
Rejestracja: pn paź 17, 2005 23:23
Lokalizacja: NIDZICA - brama na VWARMIĘ I MAZURY
Kontakt:

Post autor: wójaszek » śr kwie 19, 2006 13:10

ale jak ją wzbogacić którym pokrętłem kręcić tym na parowniku i w którą stronę czy tym pokrętłem na weżyku


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=217495][img]http://img516.imageshack.us/img516/3865/c6b24316065aee5c.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr kwie 19, 2006 13:20

Z Twojego opisu wynika że masz uboga mieszanke w dolnym zakresie obrotów. Dół obrotów aby wyregulować musiał byś zwiększyć dawke gazu na parowniku (nie na registerze). Tutaj też można zwiększyć na dwa sposoby o ile masz parownik ze śrubką od wolnych obrotów. Ta śrubka sterują stałą dawką gazu niezależną od membamy (podciśnienia). Jak ją troche odkręcisz to wzrośnie dawka gazu na niskich obrotach ale też i na wolnych obrotach (na luzie). Nie możesz więc przedobrzyć bo dojdziesz do momentu gdzie będzie jeździł dobrze ale na luzie będzie walił przebogaconą mieszanką. Dlatego trzeba by to dostroić z drugą śrubką na parowniku sterującą ilością gazu jaki ma podawać parownik w zalezności od podciśnienia. Na registerze (śruba na rurce) regulujesz głównie ilość gazu w górnym zakresie obrotów oraz w nacznie mniejszym stopniu w niskich obrotach. Z tym że bez analizatora spalin to d.. :ass: nie robota. Trzeba by wyregulować instalke tak aby na wysokich obrotach mieszanka była lekko przebogacona, na średnich normalna a na niskich lekko uboga. I wtedy wspomóc dół śrubką od wolnych obrotów.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
wójaszek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 874
Rejestracja: pn paź 17, 2005 23:23
Lokalizacja: NIDZICA - brama na VWARMIĘ I MAZURY
Kontakt:

Post autor: wójaszek » śr kwie 19, 2006 13:33

z tego co sie orinetuje to mam tylko jedną śrubkę na parowniku
Obrazek to mój parownik czyli co mowisz że bez analizatora to lipnie to bedzie chodzić??


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=217495][img]http://img516.imageshack.us/img516/3865/c6b24316065aee5c.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr kwie 19, 2006 13:42

Bez analizatora nie ma co regulować bo możesz wypalić sobie silnik jak ustawisz za ubogą w jakimś zakresie obrotów albo zmarnujesz gaz jak będzie za bogata. Na analizatorze to by trzeba ustawić a dopiero potem wedle własnych potrzeb (ekonomia vs moc) doregulować.


=-Pinhead-=

mosquitosound
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt sty 03, 2006 14:21
Lokalizacja: Kluczbork
Kontakt:

Post autor: mosquitosound » śr kwie 19, 2006 14:07

witam
na reduktorze jest regulacja wolnych obrotów
ustaw sobie wolne obrotki tą śrubą
jezeli twoje autko osiąga predkość max. np.160 (na benzynie)
to na wężu (między reduktorem a gaźnikiem) wkręcaj lub wykręcaj śrube regulacyjną tak aby autko rozpędzało się mniej więcej do podobnej prędkości
ja u siebie ustawiałem tak:
przykręciłem troche srubkę tak ze autko rozpędziło się max do 80km/h a potem 2xpodkręcałem tak że parametry jazdy są zblizone do jazdy na benzynie czyli 150km/h poleci jescze i troszke więcej
mam 1.6 PN z instalką - robiłem tak i wszystko gra i buczy
a na analizatorze spalin i tak nie ustawią za dobrze bo oni ustawiają na biegu jałowym a na trasie przy prędkości rzedu 110km/h są troszkę inne wymagania silnika dlatego ja ustawiałem metodą prób tak aby autko przy faktycznych predkościach np 110km/h sprawowało się dobrze



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr kwie 19, 2006 14:21

Nie na każdym reduktorze jest śrubka od wolnych obrotów. Na analizatorze można sprawdzić pełen zakres obrotów nie tylko wolne na luzie. Później trzeba tylko doregulować w małym zakresie samemu jeśli ma być idealnie. A ustawianie metodą prób i błędów "na oko" to według mnie strata czasu, strata gazu i ryzyko uszkodzenia silnika ubogą mieszanką.

ps.
W PN jest lambda więc po regulacji na analizatorze dobrze by było wpiąć tester lambdy albo dobry miernik i pojeździć z nim troche. Wtedy jest pewność w jakich obrotach jaką otrzymujemy mieszanke.


=-Pinhead-=

mosquitosound
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt sty 03, 2006 14:21
Lokalizacja: Kluczbork
Kontakt:

Post autor: mosquitosound » śr kwie 19, 2006 14:26

właśni jestem na etapie składania testeru sondy z porad na forum



Awatar użytkownika
radek_GL
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: pt sty 27, 2006 23:09
Lokalizacja: Czarne
Kontakt:

Post autor: radek_GL » śr kwie 19, 2006 19:31

a powiedzcie mi koledzy jak gazownik ustawił mi mieszankę za pomocą takiego diodowego testera instalkę mam BLITZ BRC to na analizę spalin lepiej się udać czy powinno być wszystko OK
dodam. że wolne obroty czasem trzyma na poziomie 1050 jak postoi to spadną do 950 – 900 i tak stoją


a jak się udać to gdzie i jakie powinny być prawidłowe wartości ???


VW Passat B3 1,8 AAM 1990r. 75 PS [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=50898&postdays=0&postorder=asc&start=0][b]mój VWej[/b][/url] + Blitz BRC

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr kwie 19, 2006 20:14

Jak dobrze ustawił testerem to zakładając że masz w pełni sprawną sonde powinno być OK. Wolne obroty masz normalne.


=-Pinhead-=

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 274 gości