Strona 1 z 2
Problem z rozrusznikiem w MK III
: pn kwie 17, 2006 08:33
autor: GidonZed
Witam, mam problem rano chcę odpalić autko i jest taki efekt rozrusznik zakęcił raz i zdechł ,więcej już nie kręci .Czytałem na forum że może to być rozrusznik lecz nie koniecznie może też paść przekażnik i tu jest pytanie który . Dodam że autko to MK III GT 18 silnik ABS '92 . Pzdrawiam.
: pn kwie 17, 2006 09:18
autor: KamilW
Witam... moze byc przekaznik rozrusznika... sprawdzic to mozna podpinajac rozrusznik kablem z aku do styku wlaczajacego... jesli zacznie krecic to znaczy ze przekaznik lub problem z elektryka w srodku auta... jesli nie bedzie krecil to radze najpierw sprawdzic i doladowac aku, oczyscic klemy i laczenia przewodow masowych i plusowych do silnika i rozrusznika i narmarowac je wazelina... jesli to nie pomoze to konieczne bedzie wyjecie i przegladniecie rozrusznika...
: pn kwie 17, 2006 09:24
autor: GidonZed
pytanie który to jest przekaźnik bo na elektryce się wogule nie znam i gdzie on jest , a tak wogule to mokrego dyngusa.
: pn kwie 17, 2006 09:29
autor: KamilW
Jak znam zycie to przekaznik bedzie w skrzynce bezpiecznikow... ale ktory to ci nie powiem
bo skrzynka bezpiecznikow w mk3 to nie moj konik
: pn kwie 17, 2006 09:35
autor: GidonZed
mój też nie ale może gdzieś jest jakiś schemacik albo opis skrzynki bezpieczników , szukałem ale moja wyszukiwarka na forum coś szwankuje .
: pn kwie 17, 2006 10:07
autor: Paweł Marek
Nie ma przekaźnika. Jest stycznik przyz rozruszniku. Trzeba sprawdzić napięcie aku, przewody do rozrusznika i do klem. Próbować podpiąć rozrusznik na krótko (kawałkiem kabla plus z aku do styku przyz rozruszniku do którego dochodzi kabel czerwono czarny). Jak zadziała to winne sa styki w stacyjce lub przerwa na kablach od stacyjki do rozrusznika. Jak nie zadziała to rozrusznik (np stycznik)
: pn kwie 17, 2006 10:14
autor: inek01
Na pewno nie znajdziesz go na tablicy przekaznikow i bezpiecznikow...
Z tego opisu wynika ze przkaznik rozrusznika jest w dodatkowych przekaznikach powyzej tablicy bezp. i przek. - Starter inhibitor relay -
53
http://forum.vwgolf.pl/download.php?id=13467
Z tego wynika , ze jest tez gdzies tam drugi od rozrusznika i zarazem swiatel cofania - Starter inhibitor and reversing light relay -
150
Najlepiej bedzie chyba jak zdemontujesz dolna czesc deski, bo bez tego trudny dostep.
: pn kwie 17, 2006 10:21
autor: bodzio_j
GidonZed pisze:Witam, mam problem rano chcę odpalić autko i jest taki efekt rozrusznik zakęcił raz i zdechł ,więcej już nie kręci
Pierwsza sprawa to napisz jak zachowują się kontroli - czy przy próbie rozruchu przygasają. Zrób też taką próbę. Przekręć kluczyk w pozycję "rozruch" i posłuchaj czy słyszysz stuk automatu przy rozruszniku.Jeśli nie to wina może leżeć po stronie tegoż właśnie, kostce stacyjki, mogła też wysunąć się wsuwka od cewki automatu. Jeśli automat działa - słychać stuknięcie to- może być uszkodzony rozrusznik ( szczotki np) jeśli przy tej okazji przygasają kontrolki to podejrzane są tuleje rozrusznika, ew. aku, może zaśniedziałe klemy. Możliwości jest sporo.
: pn kwie 17, 2006 10:26
autor: inek01
Tak w ogole to "Starter inhibitor" znaczy chyba "hamulec rozrusznika" .. cos do zatrzymnia czy cos w tym rodzaju..
Wie ktos moze o co w tym dokladniej chodzi ?
: pn kwie 17, 2006 11:17
autor: Paweł Marek
może chodzi o przeakaźnik odciążający instalację przy zapalaniu - linia X (np gasna światła mijania przyz uruchamianiu rozrusznika)
: pn kwie 17, 2006 11:24
autor: bodzio_j
Paweł Marek pisze:może chodzi o przeakaźnik odciążający instalację przy zapalaniu - linia X (np gasna światła mijania przyz uruchamianiu rozrusznika
Chyba to nie to. Wyczytałem, że w mk2 występuje "przekaźnik blokady rozruchu" choć nie mam pojęcia co to może być. A przy tym "150" jest jeszce napisane "reversing relay light" co wskazuje na przekaźnik światła cofania.
[ Dodano: Pon Kwi 17, 2006 11:26 ]
A swoją drogą nie bardzo widzę sens zakładania przekaźnika do rozruchu. Cewka automatu pobiera niewielki prąd i przekaźnik nie jest chyba konieczny. Ale może panowie z vw zdecydowali inaczej.
: pn kwie 17, 2006 11:40
autor: Paweł Marek
Na pewno w mojej starej jetce GU ani w obecnym Vento 2E nie ma żadnego przekaźnika do rozrusznika. I nie widzę na podstawowych schematach. Właściwie można by stycznik przy rozruszniku też nazwać przekaźnikiem bo w sumie robi to co każdy przekaźnik tylko inaczej wygląda.
Moze tam chodzi o jakiś dodatkowy przy automatycznej skrzyni czy coś? Tak mi się zdaje że automatom sie wsteczne zapala jakoś dziwnie przy uruchomieniu silnika - nie jestem pewien.
: pn kwie 17, 2006 11:42
autor: KamilW
inek01 pisze:Starter inhibitor relay - 53
na moj gust jest to przekaznik odciecia zaplonu tlumaczenie 'przekaznik odcinajacy rozrusznik'... jesli byl orginalny alarm to to musialo tez byc... sprawdzalem - nie bylo przekaznika wlaczajacego rozrusznik....
: pn kwie 17, 2006 11:49
autor: bodzio_j
Paweł Marek pisze:Moze tam chodzi o jakiś dodatkowy przy automatycznej skrzyni czy coś? Tak mi się zdaje że automatom sie wsteczne zapala jakoś dziwnie przy uruchomieniu silnika - nie jestem pewien.
przy automatycznej skrzyni jest jeszcze jeden przekaźnik. A przy zapalaniu automatu to wsteczne chyba się nie włącza ( sprawdzę) bo można go odpalić tylko na N lub P.