Strona 1 z 3

Nie ma cisnienia w ukladzie chlodzenia

: ndz kwie 16, 2006 00:37
autor: djyankes
Witam mam mk2 ktory nie ma cisnienia w ukladzie chlodzenia na goracym silniku moge sobie korek od zbiorniczka odkrecic i nawet nie syknie . czy to normalne ?moze tak byc ? moze cos jest nie tak

: ndz kwie 16, 2006 00:46
autor: KamilW
Raczej nie normalne... a winy szukalbym w korku... moze nie trzymie cisnienia... koszt 10 zl a z wymiana kazdy sobie poradzi :)

: ndz kwie 16, 2006 00:49
autor: djyankes
korek zmienilem dalem cale 8 zeta na nowy i nic z tego :(

: ndz kwie 16, 2006 01:02
autor: adam-gda
a czy temperatura plynu chlodzacego szybko idzie do gory ???? Czily czy samochod zbyd szybko ie grzeje??

: ndz kwie 16, 2006 08:40
autor: djyankes
w sumie wlasnie szybko sie grzeje i dosyc czesto wlacza sie wetylator

: ndz kwie 16, 2006 09:03
autor: radek_GL
mam podobnie po zmianie uszczelki pod głowicą (grzać grzał się szybko zawsze) ciśnienia brak myślałem że tak powinno być że ciśnienia nie będzie no i płynu mi ubywa (to już nie jest normalne)

: ndz kwie 16, 2006 09:16
autor: bodzio_j
radek_GL pisze:mam podobnie po zmianie uszczelki pod głowicą (grzać grzał się szybko zawsze) ciśnienia brak myślałem że tak powinno być że ciśnienia nie będzie no i płynu mi ubywa (to już nie jest normalne)
no to masz problem. Może uszczelka jest źle założona, albo głowica się nieco odkształciła. Czy była planowana? Sprawdź :czy nie masz gdzieś wycieków, jak wygląda olej- możliwe, ze płyn dostaje się do oleju, sprawdź na korku i bagnecie.

: ndz kwie 16, 2006 09:29
autor: adam-gda
jesli na korkui bagnecie bedzie piana to oznacza ze w oleju jest plyn chlodzacy. Jezeli nie to odkrec korek wleu plynu chlodzacego i zobacz czy nie plywaja tuste plamy jesli tak bedzie to jest olej w plynie chlodzacym

[ Dodano: 16 Kwi 2006 09:31 ]
djyankes pisze:w sumie wlasnie szybko sie grzeje i dosyc czesto wlacza sie wetylator

Jeli tak sie dzieje trzeba by sprawdzic czy termostat otwiera dozu obieg wody

: ndz kwie 16, 2006 09:49
autor: KamilW
Ale to jest nieniormalne zeby nie bylo cisnienia... a jesli nie ma widocznych wyciekow to musi to byc albo korek albo jego gwint... ogladnijcie to dobrze czy nie ma jakiegos pekniecia lub czegos w tym rodzaju... pozdro

: ndz kwie 16, 2006 10:11
autor: bongo
KamilW pisze:a jesli nie ma widocznych wyciekow to musi to byc albo korek albo jego gwint...
Albo nieszczelny zbiornik wyrównawczy,w sumie nie przyglądałem sie specjalnie w golfie,ale jak miałem CC to puścił na łączeniu i cuda sie działy.Tylko jedna rzecz mnie zastanawia:
djyankes pisze:sumie wlasnie szybko sie grzeje i dosyc czesto wlacza sie wetylator
Przy nieszczelności płyn powinien sie zagotować zanim włączy sie wentylator.

: ndz kwie 16, 2006 10:29
autor: radek_GL
bodzio_j pisze:
radek_GL pisze:mam podobnie po zmianie uszczelki pod głowicą (grzać grzał się szybko zawsze) ciśnienia brak myślałem że tak powinno być że ciśnienia nie będzie no i płynu mi ubywa (to już nie jest normalne)
no to masz problem. Może uszczelka jest źle założona, albo głowica się nieco odkształciła. Czy była planowana? Sprawdź :czy nie masz gdzieś wycieków, jak wygląda olej- możliwe, ze płyn dostaje się do oleju, sprawdź na korku i bagnecie.
głowica niebyła planowana , płyn raczej niedostaje się do oleju bo poziom jest cały czas taki sam nawet co 1000 km się trochę zmniejsza, na korku mam czasem pianę ale na bagnecie nie

: ndz kwie 16, 2006 18:45
autor: djyankes
chyba mam nieszczelna chlodnice i przez to nie ma cisnienia bo plynu czasem dolewam (to moze byc przyczyna??)

: ndz kwie 16, 2006 19:20
autor: Duber
cisnienie daje pompa wodna jesli ma juz zuzyte lopatki to nie bedzie cisnienia!!!! zeby przez wyciek nie bylo cisnienia to bys musial miec dziure jak krater po bombie i bedzie sie grzal bo nie bedzie prawidlowego obiegu

: ndz kwie 16, 2006 19:49
autor: bongo
piotr2 pisze:cisnienie daje pompa wodna jesli ma juz zuzyte lopatki to nie bedzie cisnienia!!!!
Nie do końca sie zgodze.Ciecz jaką jest płyn chłodniczy pod wpływem temperatury zwiększa swoją objętość.W układzie chłodzenia który jest układem zamknietym musi skutkować to zwiększeniem ciśnienia.Pompa tylko wymusza obieg płynu.