Skrzynia biegów MK3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kubas6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 17:40
Lokalizacja: Dobczyce

Skrzynia biegów MK3

Post autor: kubas6 » sob kwie 15, 2006 22:25

Witam wszystkich!!

Zakładam tego posta tylko po to, aby pomoc właścicielom MK3 ze sprzęgłem typu Fichtel & Sachs M 210 X, zawierające zespoły napędowe typu AAM, ABS i 2E.

Wiem ze już było troszkę o tym, ale chciałem przedstawić jeden przypadek bardziej wnikliwie i może pomoże to niektórym z was.

A wiec, gdy zdarzy nam się przypadek, że po wciśnięciu pedał sprzęgła nie wróci on nam już we właściwą pozycje to niestety mamy do czynienia z usterka typu:

1. Uszkodzona linka sprzęgła (najlepiej wymienić)
2. Uszkodzona sprężyna talerzowa docisku.
3. Pęknięta dźwignia naciskowa w pokrywie zespołu 5-tego biegu (w skrzynce przekładniowej).

Ja zajmę się opisem pękniętej dzwigni (pkt.3) gdyż ostatnio mi się to przydarzyło.

Obrazek

A wiec odczepiamy linkę sprzęgła od dzwigni (blaszka z gumka, łatwa sprawa).
Stawiamy autko na podnośnik, odkręcamy lewo koło. Dobrze jest podeprzeć od dołu skrzynie na windzie i odkręcamy potem 2 śruby z łapy na skrzynce przekładniowej następnie lecą śruby z przedniego wspornika i wyjmujemy z niego poduszkę żeby nam było łatwiej wyjąć dekiel skrzyni. Spuszczamy olej ze skrzyni żeby nie było niespodzianki:/. Opuszczamy skrzynie na duł i bierzemy się za 6 śrubek na deklu. Po paru próbach powinno nam się udać oddzielić obudowę od reszty skrzyni. :chytry:

Naszym oczom ukaże się wnętrze dekla a w środku wałek z wieloklinem i na nim nieszczęsna pęknięta dzwignia (małe cos, co unieruchomiło nasze auto): :dol:

Obrazek

Po zdjęciu zawleczki na dzwigni możemy wybić wałek i wyjąć dzwignie..

Możemy tez wymienić cały dekiel, ale to już wasz wybór..

Nie jest to profesjonalna porada i pewnie niektóre rzeczy pominąłem gdyż nie jestem mechanikiem, ale myślę ze pomoże to niektórym z was w naprawieniu swojego samochodu bez potrzeby odwiedzania mechaników i niepotrzebnych wydatków.

Pozdrawiam i miłego rozkrecania :grin:



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » sob kwie 15, 2006 23:46

kubas6 pisze:Nie jest to profesjonalna porada
ale bardzo dobra i więcej takich !



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 318 gości