[mk3] Lakierowanie felg

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rav0910
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: śr sty 04, 2006 15:29
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

[mk3] Lakierowanie felg

Post autor: rav0910 » sob kwie 15, 2006 13:05

Chciałem kupić sobie fajne fele BBS, jednak na miejscu okazalo się, ze mają sporo odprysków lakieru i tak jakby korozje w kilku miejscach. Mam pytanie ile mogłoby kosztować renowacja felg aluminiowych. Np piaskowanie i lekierowanie, nie wiem czy cos innego sie jeszcze robi. Ktos z Was juz odnawiał sobie aluski?


Golfik sprzedany pierwszemu klientowi :) Czyżby za niska cena?

ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Post autor: ku_bi » sob kwie 15, 2006 13:31

felg alu sie raczej nie piaskuje sie. ale renowacja z malowaniem kosztuje w zaleznosci od zakłądu od 60 do 120-130 za szt



Awatar użytkownika
kubi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 282
Rejestracja: wt mar 28, 2006 01:34
Lokalizacja: ?????????
Kontakt:

Post autor: kubi » ndz kwie 16, 2006 00:07

alumy tez sie piaskuje nie ma problemu lakierowanie BBS jest ciezkie duzo zakamarkow i trzeba sie napocic zeby nie spartolic sprawy


350 tys. km i ciagle jedzie

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » ndz kwie 16, 2006 01:28

kubi pisze:alumy tez sie piaskuje

teoretycznie tak ale pozniej jak tobie lub kolejnemu wlascicielowi przyjdzie ochota na ich polerke to wspolczuje!!!


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

witek_vento1.8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: sob sty 14, 2006 17:29
Lokalizacja: Dębica

Post autor: witek_vento1.8 » ndz kwie 16, 2006 09:13

samo malowanie powinno się zmieścić w granicach 100 zł za komplet natomiast
gorzej będzie jeżeli będą miały bicie bo prostowanie może faktycznie kosztować
około 100 do 120 zł za sztukę



rav0910
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: śr sty 04, 2006 15:29
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: rav0910 » ndz kwie 16, 2006 10:41

jakbym miał zapłacic za renowacje 100 za komplet to byłbym szczesliwy, a felg nie trzeba prostowac...


Golfik sprzedany pierwszemu klientowi :) Czyżby za niska cena?

Awatar użytkownika
maro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 501
Rejestracja: czw gru 16, 2004 00:17
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Kontakt:

Post autor: maro » ndz kwie 16, 2006 10:53

Felg aluminiowych sie nie piaskuje bo robia sie wzery, ale robi sie cos podobnego nazywane szkielkowaniem, ja sam cos takiego chcialem zrobic ale za komplet najtaniej wolaja 360 zł ze szkielkowaniem i malowaniem, a jezeli masz jakies wieksze ubytki to musza spawac i koszty rosna, w zasadzie sie to oplaca bo po takim zabiegu fele sa jak nowe


Żeby mi sie chciało tak jak mi sie nie chce !!!
Projekt swap 1.4 ABD na 1.8 ABS http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59966

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » ndz kwie 16, 2006 12:20

Felg faktycznie się nie piaskuje, zamiast piasku używa się mielonego szkła z woda. ale i tak podkład użyty po tej metodzie musi mieć świetne właściwości bo nie przylgnie do podłoża. Najlepiej jest felgi zmatowić papierami i ręcznie. Wiem coś o tym, bo regeneruję felgi.



rav0910
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: śr sty 04, 2006 15:29
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: rav0910 » ndz kwie 16, 2006 13:02

No dobra ale jak ręcznie je pomalowac? I jezeli sam bym cos takiego robił to ile by mnie to wynioslo?


Golfik sprzedany pierwszemu klientowi :) Czyżby za niska cena?

Awatar użytkownika
Jackq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn gru 26, 2005 11:37
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Jackq » ndz kwie 16, 2006 13:56

moze ja dorzuce swoje 3gr, właśnie przerobiłem ten temat, kosztowało mnie to tydz. pracy popołudniami, sprzęt domowy typu wiertarka i nakładka na papier ścierny, papier ścierny różne grubości, pasta polerska oraz chęci i obie ręce :hmm:
przed - http://img158.imageshack.us/my.php?imag ... 4959zs.jpg
przy koncu - http://img80.imageshack.us/my.php?image ... ie39ao.jpg
zdjec po jeszcze nie zrobilem bo w sobote zalozylem wieczorem kola :grin:
w każdym razie narobiłem sie sporo, ale warto było, a wydałem moze 20-30zl :cool:


Audi A3 1,8T Quattro 201PS by COMPsport

komfortowy kierunkowskaz raz ruszasz manetka kierunek mignie 3 razy.
Info na PW.

AUKCJA ALLEGRO

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » ndz kwie 16, 2006 18:06

No dobra ale jak ręcznie je pomalowac?
to juz pistoletem ręcznie ;)


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re

Post autor: Razal » ndz kwie 16, 2006 18:31

Odradzam piaskowania felg alu...

Po pierwsze warstwa podłoża tzw. proszku gruntującego jest kładziona fabrycznie na gorąco najczęściej i stanowi b.dobrą ochronę - jeśli to wypiaskujesz to nawet jeśli polożysz dobry podklad na nie to nie będzie to samo - a kolejne odpryski będą odskakiwać aż do alu...

Kolejny problem jest takki, że jak koledzy piszą BBS'y to trudne koła i mają dużo załamań, przejść i krawędzi - siła piaskowania napewno pozałamuje część z nich (napewno nierównomiernie :hmm: )...

Polecam dobrze przygotować koła własnoręcznie do malowania przy zastosowaniu tradycyjnych środków (turbówka, papier ścierny) - jednak staraj się żeby zostało jak najwięcej orygianlnego podkładu !! Jak już powierzchnia będzie gotowa do malowania - całoć dobrze umyj odtłuszczaczem - połóż 2-3 warstwy kryjące lakieru bazowaego (najlepiej akrylowy - POLECAM MOTIP - chyba że masz dostęp do pistoletu itp.) następnie ok. 2 warstw lakieru bezbarwnego - także polecam MOTIP i na koniec jakaś polerka i gwarantuję będą jak nowe :) Pamiętaj o zasłonięciu otworów pod śruby, powierzchni piasty oraz otworu centralnego - TE ELEMENTY MAJĄ BYĆ WOLNE OD LAKIERU !!!!

POZDROOO :pub:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 395 gości