wentylator cały czas włączony

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

micello
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt paź 22, 2004 14:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

wentylator cały czas włączony

Post autor: micello » pt kwie 14, 2006 23:08

Witam.

Od jakiegos czasu mam problem z wentylatorami. Mianowicie, po przekreceniu stacyjki odrazu sie załączaja. Termostat i przekaźnik wydają sie ok. Do tej pory poprostu odłączyłem wiatraki, ale teraz w lecie mógłby sie przydać:) Spodkał sie juz ktoś z czymś takim? Moze jakies sugestie?

Pozdrawiam.


'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
...::: MK4 1.9, 115KM :) :::...

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pt kwie 14, 2006 23:21

Wentylator chłodnicy rozumiem?U dołu chłodnicy jest czujnik który może się skleił?Zdejmij 3pinową wtyczkę i zobacz czy stanie wentylator?



pushkin77
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 22:01
Lokalizacja: (PL) KGR
Kontakt:

Post autor: pushkin77 » pt kwie 14, 2006 23:43

podobniez mógł się "zawiesić" przekaznik..... choc u mnie nie ma przekaznika do wentylatora więc stawiałbym na uszkodzenie wlącznika w chłodnicy...



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob kwie 15, 2006 03:08

micello pisze:Termostat i przekaźnik wydają sie ok
termostat w tym wypadku nie odgrywa żadnej roli, sprawdź wyłącznik termiczny w chłodnicy. I to lepiej szybciej niż później, jazda bez wiatraka może skończyć się nieciekawie.

[ Dodano: Sob Kwi 15, 2006 03:11 ]
P.S.
Jeśli z jakichś przyczyn nie będziesz mógł tego sprawdzić, wymienić, albo to nie wyłącznik, to już lepiej jeździj z włączonym wentylem.Jeśl;i termostat jest sprawny to wentyl nie ma dużego wpływu na nagrzewanie się silnika ( u mnie kręci się prawie cały czas, chociaż nieco wolniej bo obsługuje klimę)



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » sob kwie 15, 2006 09:43

bodzio_j pisze:chociaż nieco wolniej bo obsługuje klimę
eeee.... to moze on też ma klimę włąćzoną?



micello
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt paź 22, 2004 14:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: micello » sob kwie 15, 2006 10:14

czujnik w chłodnicy był wymieniony - nie pomogło, przekaźnik sprawdzony - działa poprawnie, klima jest wyłączona, wentylator nadal chodzi na najwyższych obrotach.


'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
...::: MK4 1.9, 115KM :) :::...

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » sob kwie 15, 2006 10:50

Coś się musiało spartolić przy czujniku bo tylko on włącza + na wentylator. Zobacz czy nie masz gdzieś zwarcia.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob kwie 15, 2006 10:54

Micello masz przekaźnik do wentylatora pod zbiorniczkiem płynu chłodzącego?

[ Dodano: Sob Kwi 15, 2006 10:56 am ]
Pinhead pisze:Coś się musiało spartolić przy czujniku bo tylko on włącza + na wentylator.
nieprawda, nawet niektóre dwójki mają przekaźnik sterowany nie tylko czujnikiem w chłodnicy ale i czujnikiem temp oleju.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » sob kwie 15, 2006 11:03

I jest to w AAM ? :chytry:


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob kwie 15, 2006 11:09

Tego nie wim. Ja w 2E mam, dlatego pytałem micello czy go ma pod zbiorniczkiem


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

micello
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt paź 22, 2004 14:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: micello » sob kwie 22, 2006 10:40

Problem rozwiązany.

Przyczyną był czujnik cziśnienia w układzie klimatyzacji.
Czujnik wskasywał wyskie cisnienie, co dla auta jest (chyba) rownoznaczne z podwyzszoną temperaturą w układzie, wiec chłodził zaraz po przekręceniu stacyjki.
(VENTO '97)

Moze sie komus przyda w przyszłości:)
Pozdrawiam


'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
...::: MK4 1.9, 115KM :) :::...

micello
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt paź 22, 2004 14:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: micello » wt kwie 25, 2006 18:20

czujnik cisnienia ok 120, ale skoro nie załączają Ci sie wentylatory to popatrz czy masz dobre wskazania temperatury na desce bo pewnie to termostat (25-35zł), a jesli to jest ok to moze przekaźnik (10-25)....
Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 284 gości