Strona 1 z 3

nieznany olej w silniku MKIII, czym dolewka?

: pt kwie 14, 2006 10:58
autor: ksieciunio
Witam, mam Golfa MK3 75KM, niedawno miałem wymieniany olej w serwisie VW w Niemczech, nie wiem czego tam nalali i nie wiem czym dokonać dolewki.
A może będe zmuszony do wymiany całości oleju? Proszę o radę...
z góry dziękuje i pozdrawiam

: pt kwie 14, 2006 11:06
autor: GSOWIEC
Jeśli wymieniali w serwisie i to w Niemczech, to poszulaj dokładnie, czy nie masz nigdzie pod maską przymocowanej jakiejś etykiety z marką oleju i okresem następnej wymiany....

: pt kwie 14, 2006 11:10
autor: Vasyl
Moja rada jest taka, jak nie wiesz jakim olejem było auto zalane wymień go w całości na nowy. I tu w zależności od kilometrów przejechanych, stanu silnika, spożycia oleju, trzeba dokonać wyboru odpowiedniego oleju. Ja osobiście mam nakręcone na swoim około 160 (udokumentowane) tyś i smigam na półsyntetyku, a jeśli chodzi o markę oleju to najlepiej zalać jak najlepszym, w moim przypadku jeżdze na Aral Blue Tronic prosto z zachodniej granicy. O Mobilu też się słyszy same pozytywy, takze wybór należy do ciebie.

: pt kwie 14, 2006 11:21
autor: ksieciunio
jeśli chodzi o kartke pod maską z rodzajem oleju to takowej tam nie ma.
Mam przejechane 204 tys a przy 200 tys olej był wymieniany więc szkoda ładować kase w całości na nowy olej :(

: pt kwie 14, 2006 11:26
autor: djtom
Jak nie wiesz jaki wymieniaj cały na nowy, nie kombinuj.

: pt kwie 14, 2006 11:59
autor: To_mas
Nie baw sie w dolewanie wymien olej na nowy !!! bez zadnej zbednej zabawy bo potem sobie jeszcze problemow narobisz !! A wymiana oleju na zle Ci nie wyjdzie :PP

: pt kwie 14, 2006 12:15
autor: djtom
ej, ale dopiero ci nalali i jzu tyle zchochlował...? :|

: pt kwie 14, 2006 12:30
autor: romek126
Kroplę oleju z bagnetu kapnij do jakiegoś dostępnego który może masz w garażu. Wlej sobie do zakrętki kroplę i kapnij z bagnetu albo jeśli masz na korku do wlewu to kapnij na korek.
Albo wygrzeb próbkę spod pokrywy zaworów jeśli masz za niski stan i suchy bagnet czy korek.
Jeśli bez trudu się zmiesza np. z mineralnym czyli 15W40 to możesz śmiało taki lać.
Jeśli nie zmiesza się to próbuj z półsyntetykiem 10W40 itd.

: pt kwie 14, 2006 12:46
autor: ksieciunio
dziękuje wszytkim za odpowiedzi i rady, skorzystam z porady romka 126 i zobacze jaki bedzie efekt
pozdrawiam

: pt kwie 14, 2006 14:51
autor: bodzio_j
ksieciunio pisze:dziękuje wszytkim za odpowiedzi i rady, skorzystam z porady romka 126 i zobacze jaki bedzie efekt
pozdrawiam
Koszt wymiany oleju jest niczym wobec kosztów remonti silnika. Przejechałeś 4kkm, czyli tracisz połowę, może 1/3. Czyli ok. 40zł. Czy naprawdę warto ryzykować? Wymień olej i filtr, to naprawdę dobra rada.Oleje [podczas proponowanej próby mogą się zmieszać, ale co będzie jeśli olej się nagrzeje, wkręcisz wysokie obroty, i zerwiesz film olejowy?
Decyzja należy do Ciebie oczywiście, to Twój silnik, i Twoje pieniądze.

: pt kwie 14, 2006 14:58
autor: ksieciunio
bodzio użyłeś bardzo ciężkich argumentów i przekonałeś mnie do wymiany oleju na nowy
pozdrawiam

: pt kwie 14, 2006 15:00
autor: bodzio_j
ksieciunio pisze:przekonałeś mnie do wymiany oleju na nowy
mądra decyzja :) :pub:

: pt kwie 14, 2006 15:01
autor: djtom
gratulujemy dobrego wyboru :)

: pt kwie 14, 2006 15:15
autor: Pinhead
romek126 pisze:Kroplę oleju z bagnetu kapnij do jakiegoś dostępnego który może masz w garażu. Wlej sobie do zakrętki kroplę i kapnij z bagnetu albo jeśli masz na korku do wlewu to kapnij na korek.
Albo wygrzeb próbkę spod pokrywy zaworów jeśli masz za niski stan i suchy bagnet czy korek.
Jeśli bez trudu się zmiesza np. z mineralnym czyli 15W40 to możesz śmiało taki lać.
Jeśli nie zmiesza się to próbuj z półsyntetykiem 10W40 itd.
Tym postem wprowadzasz ludzi w bład !
Każdy olej o klasie jakości SG jest mieszalny z innymi olajami klasy SG lub wyżej.
To wynika z norm jakie narzucają klasy jakości, jeśli jakiś olej nie był by mieszalny z innymi nie uzyskał by klasy jakości SG lub lepszej a conajmniej 95% dostępnych na rynku olejów są klasy powyżej SG. Jesli masz przykładowo olej SG 15W40 za 50zł/5l to mozesz do niego dolać najdroższego syntetyka nawet 0W40 o klasie SL i nic złego się nie stanie . Nic się nie zetnie, wszystko się normalnie wymiesza i olej będzie normalnie działał a jego jakość będzie zbliżona do mineralnego 15W40 (mieszając olej gorszy z lepszym otrzymujemy zawesze jakość bliższą tego gorszego). Metody "na oczko" z mieszaniem olejów jakie proponujesz nic nie dadzą bo i tak się wymiesza.