Strona 1 z 1

MKII 1.3 NZ - czujniki oleju

: pt kwie 14, 2006 09:57
autor: Orzeł
Witam.
Chciałbym spytać czy czujniki oleju w tym silniku to te dwa w głowicy
od strony wtrysku? Jeśli tak to czemu są dwa i obok siebie?

: pt kwie 14, 2006 10:01
autor: tauka
A czasem jeden nie jest na kanale olejowym, a drugi na wodnym?? Czyli jeden od wody, drugi od oleju??

: pt kwie 14, 2006 10:53
autor: krzys
Po co wtakim razie byłyby te dwa czujniki na króćcu ! Chyba, że o czymś nie wiem !?!

: pt kwie 14, 2006 10:56
autor: Orzeł
No tak... Jest to możliwe. Jeśli tak jest to który czujnik jest od ciśnienia oleju? Dodatkowe pytanie dotyczy czujników temp. przy termostacie. Też są dwa... Dlaczego?

: pt kwie 14, 2006 11:22
autor: krzys
Orzeł pisze:No tak... Jest to możliwe. Jeśli tak jest to który czujnik jest od ciśnienia oleju? Dodatkowe pytanie dotyczy czujników temp. przy termostacie. Też są dwa... Dlaczego?
Chyba się nie zrozumieliśmy ,króciec to ten plastik w którym jest termostat. ale ciekawe od czego są te dwa o których piszesz. one są w bloku czy w głowicy?

: pt kwie 14, 2006 11:39
autor: tauka
Orzeł pisze:No tak... Jest to możliwe. Jeśli tak jest to który czujnik jest od ciśnienia oleju? Dodatkowe pytanie dotyczy czujników temp. przy termostacie.Też są dwa... Dlaczego?
Są dwa dlatego,że jeden jest od temperatury przekazywanej dla sterownika(niebieski) a drugi czarny to poprostu czujnik dzięki któremu widzimy tempreature na wskaźniku.

: pt kwie 14, 2006 11:56
autor: rafekde
Orzeł pisze:Chciałbym spytać czy czujniki oleju w tym silniku to te dwa w głowicy
od strony wtrysku? Jeśli tak to czemu są dwa i obok siebie?
dwa czujniki wkrecone do glowicy od strony kolektora dolotowego- wtrysku spradzacja cisnienie oleju jeden na niskich obrotach drugi na wysokich jak nie wykaza to zapala sie lampa badz dzwoni dzwoneczek

______________pozdrawiam

: pt kwie 14, 2006 11:57
autor: homsky
W golie2 moga byc nawet 3 czujniki temperatury , jeden daje sygnały do komputera , drugi do wskaźnika na desce rozdzielczej a trzeci do diody która tez jest na desce i sygnalizuje za wysoka temperaturę silnika, nie wspomne juz o czwartym czujniku w chłodnicy który steruje wentylatorem

: pt kwie 14, 2006 12:12
autor: krzys
homsky pisze:W golie2 moga byc nawet 3 czujniki temperatury , jeden daje sygnały do komputera , drugi do wskaźnika na desce rozdzielczej a trzeci do diody która tez jest na desce i sygnalizuje za wysoka temperaturę silnika, nie wspomne juz o czwartym czujniku w chłodnicy który steruje wentylatorem
a mógłbyś jeszcze napisać który jest który ?

: pt kwie 14, 2006 12:35
autor: Orzeł
dwa czujniki wkrecone do glowicy od strony kolektora dolotowego- wtrysku spradzacja cisnienie oleju jeden na niskich obrotach drugi na wysokich jak nie wykaza to zapala sie lampa badz dzwoni dzwoneczek

______________pozdrawiam[/quote]

Yo! Dzięki za wiedzę;).
Sprawdzał ktoś może jak zachowa się auto gdy odłączymy wtyczki
od obydwuch czujników ciśnienia oleju i uruchomimy silnik?
Da się tak jechać czy będą dzwonki?

: pt kwie 14, 2006 13:41
autor: romek126
A nie wie ktoś czy to ma znaczenie w przypadku czujników oleju w głowicy gdy jest jeden biały a drugi np. brązowy w którym otworze który jest wkręcony? Czy to jest bez znaczenia?
Czy mogą być zamienione? Czy trzeba je wkręcać w odpowiedni otwór w głowicy?

: pt kwie 14, 2006 17:22
autor: rafekde
Orzeł pisze:prawdzał ktoś może jak zachowa się auto gdy odłączymy wtyczki
od obydwuch czujników ciśnienia oleju i uruchomimy silnik?
Da się tak jechać czy będą dzwonki?
da sie jechac, tylko po co? bedzie migac i dzwonic, jak na Boze Narodzenie:)

________pozdrawiam

: pt kwie 14, 2006 18:36
autor: robbox
Orzeł pisze:dwa czujniki wkrecone do glowicy od strony kolektora dolotowego- wtrysku spradzacja cisnienie oleju jeden na niskich obrotach drugi na wysokich jak nie wykaza to zapala sie lampa badz dzwoni dzwoneczek
To moze dopowiem jescze ze:
1. Czujnik koloru brazowgo (przewod niebiesko czarny) jest czujnikiem tzw. rozwiernym sygnalizuje spadek cisnienia ponizej 0,3 kG/cm2.
2.Czujnik koloru czarnego (przewod zolty) jest czujnikiem tzw. zwiernym i sygnalizuje spadek cisnienia oleju ponizej 1,4 kG/cm2 .

I teraz diagnoza swiecenia lampki i dzwieku brzeczyka:
lampka zaswieci sie jezeli na biegu jalowym cisnienie spadnie ponizej 0,15-0,45 kG/cm2 -zwarcie sie stykow pierwszego czujnika.
lampka zaswieci sie i dodatkowo bedzie brzeczyk jezeli cisnienie spadnie ponizej 1,6 kG/cm2 przy predkosci przekraczajacej 2150 obr/min - rozwarcie sie stykow drugiego czujnika.