Strona 1 z 2
					
				mk2 1,3 kat- czy to normalne
				: śr kwie 12, 2006 18:49
				autor: łyssy
				Otworzyłem dzis maskę żeby sprawdzić poziom płynu chłodniczego w cbiorniczku wyrównawczym-patrze - jest poniżej minimum jakieś 7mm, więc odkręcam korek zbirniczka ( na całkowicie zimnym silniku) i nagle coś strzeliło prawie jak z szampana, tylko nie wiem czy do środka czy na zewnątrz(znaczy czy podcisnienie czy nadcisnienie) w każdum razie podniósł sie pozim płynu (na min) i płyn gdzieś pociekł ze zdirniczk-ale na pewno nie górą, bo pod zpiorniczkiem zrobilo sie mokro.
czy ktoś wie o co w tym chodzi???
			 
			
					
				
				: śr kwie 12, 2006 19:07
				autor: bryszard
				Powinno pomóc kupno nowego korka do zbiorniczka.Może poprostu on nie upuszcza ciśnienia.Z tego co wiem wszystkie układy chłodzenia w vw są ciśnieniowe i syczenie czy jakieś drobne szczelanie to normalne oczywiście w granicach rozsądku.Kup nowy korek uzupełnji płyn na zimnym silniku tylko nie przesadź i powinno być ok.
			 
			
					
				
				: śr kwie 12, 2006 19:11
				autor: łyssy
				TYLKO GDZIE TAKI NOWY KOREK DOKUPIE? ZA ILE?
			 
			
					
				
				: śr kwie 12, 2006 20:36
				autor: stonefree
				O ile dobrze pamietam cisnienie w układzie chłodniczym wynosi w normalnym stanie około 1,6 bara coby według praw fizyki sprawniej działało chłodzenie, na pewno w silnikach 1,6D 1,9D 1,8i 1,4ale może sie myle?Niech ktoś cos powie na ten temat?A jaki jest u ciebie zbiorniczek wyrównawczy?Jezeli okrągły jak piłka, to w korku nie na odpowietrznika.
			 
			
					
				
				: śr kwie 12, 2006 21:02
				autor: bongo
				stonefree pisze: 1,6 bara
Chyba troche za dużo.To jest 16 m słupa wody ciśnienia statycznego,a to jest sporo.
Kup może nowy korek jak sugeruje kolega,powinno pomóc o ile nie jest walnięta uszczelka pod głowicą.
 
			 
			
					
				
				: śr kwie 12, 2006 21:02
				autor: łyssy
				zgadza sie-okrągły 
[ Dodano: Sro Kwi 12, 2006 21:04 ]
jak to uszczelka pod głowicą- to byłby taki objaw?
			 
			
					
				
				: śr kwie 12, 2006 21:06
				autor: bongo
				stonefree pisze:eli okrągły jak piłka, to w korku nie na odpowietrznika.
Nie ma czujnika do diody od temperatury."Odpowietrznik" musi być. 
[ Dodano: Sro Kwi 12, 2006 21:08 ]
łyssy pisze:jak to uszczelka pod głowicą- to byłby taki objaw?
Jeśli kompresja idzie do układu chłodzenia to tak.Spróbuj najpierw zmienić korek.
 
			 
			
					
				
				: śr kwie 12, 2006 21:09
				autor: łyssy
				tylko skąd wytrzasnąć taki nowy korek?
			 
			
					
				
				: śr kwie 12, 2006 21:10
				autor: bongo
				łyssy pisze:tylko skąd wytrzasnąć taki nowy korek?
Ze sklepu,kosztuje chyba 15 zł...
 
			 
			
					
				
				: śr kwie 12, 2006 21:12
				autor: łyssy
				w takim byle jakim pierwszym motoryzacyjnym?
trzeba bedzie zapytac
			 
			
					
				
				: śr kwie 12, 2006 21:16
				autor: bongo
				łyssy pisze: takim byle jakim pierwszym motoryzacyjnym? 
Chłopie to jest tylko KOREK,nie kompresor do G-60.
 
			 
			
					
				
				: śr kwie 12, 2006 21:21
				autor: stonefree
				Dzięki za objaśnięcia 
 
[ Dodano: Sro Kwi 12, 2006 21:22 ]
bongo pisze:."Odpowietrznik" musi być
 I myślisz, że w  1V jest?Ale chyba nie w korku?Troszeczkę mnie zaskoczyłeś....
 
			 
			
					
				
				: śr kwie 12, 2006 21:30
				autor: bongo
				stonefree pisze:Ale chyba nie w korku?Troszeczkę mnie zaskoczyłeś....
Każdy korek jest tak zrobiony że nadmiar ciśnienia upuszcza do atmosfery.I w odwrotną strone:musi być zamknięty,bo jak sie rozszczelni to zagotuje wode zanim wentylator sie załączy.
 
			 
			
					
				
				: śr kwie 12, 2006 21:52
				autor: stonefree
				bongo pisze:musi być zamknięty,bo jak sie rozszczelni to zagotuje wode zanim wentylator sie załączy.
Wiesz co, stary, ni w ząb z tego nic nie rozumiem.Ogladałem te korki od zbiorników z czujnikiem i za cholerę nie widać,żeby była jakaś membrana,sprężynka, jakies otwory na zewnątrz,no nic.Rozumiem że masz na myśli,że ubytek płynu spowoduje zapowietrzenie i zatarcie silnika?