Strona 1 z 2
GOFF III I KATALIZATOR
: śr kwie 12, 2006 10:34
autor: anna
MAM GOLFA III R 1992 SILNIK 1.8 KUPIŁAM GO W XI 2005 ROKU. MA KATALIZATOR. MAM WRAŻENIE ŻE SIE MULI, MECHANIK POWIEDZIAŁ MI ŻE JAK MA KATALIZATOR TO POWINNAM JEŻDZIĆ NA BEZOŁOWIOWEJ A JA LEJE UNIWERSAL. CZY TO PRAWDA ?
Rano jak jest zimny, gdy dodam mu gazu ta się dusi i zwalnia , musze ująć nogę z gazu, żeby się pobrał, a na trasie to nie ma takiego przyspieszenia jak miał wcześniej i pod górkę też nie bardzo idzie. Mechanik twierdzi , że katalizator zanieczyszcza sie na uniwersalnej i można go oczyścić lub założyć nowy, bo on wystacza np. na 10000 km. Co wy na to?
: śr kwie 12, 2006 11:15
autor: Pinhead
Nie pisz tylko dużymi literami bo ciężko się to czyta, nie bez powodu wymyślone duże i małe literki
Masz katalizator więc powinnaś lać bezołowiową ale benzyna uniwersalna też jest benzyną bezołowiową ale z dodatkami smarującymi których twoje auto nie potrzebuje. Nie szkodzą one na nic ale są po prostu zbędne. Na pewno benzyna uniwersalna nie jest powodem braku mocy. Opisz dokładniej jak się to mulenie objawia.
: śr kwie 12, 2006 11:24
autor: michal_wroc
auto moze mulic z bardzo wielu powodow, jesli silnik jest technicznie sprawny (zakladam ze mechanik to sprawdzil) to moze ci sie katalizator rozlecial i poprostu nalezy go wymienic/wyrzucic
: śr kwie 12, 2006 11:30
autor: djtom
raczej to nie przez benzyne, chociaz mozesz ktoregos razu przy pustym baku zalac np vpower lub bp ultimate i zobaczysz. z katem sprawa jest delikatniejsza, zcasem jego wywalenie przynosi wiecej szkód niz pozytku, no i sprawa lambdy pozostaje...
: śr kwie 12, 2006 11:32
autor: michal_wroc
tak to prawda trzeba to umiejetnie zrobic dlatego ze moze to wplynas negatywnie na spalanie oraz moc silnika, ja mam u siebie w miejscu katalizatora strumienice i sonde wspawana w strumienice, spalanie nie wzroslo o dziwo, ale pewnie sonde to juz mi dawno wydmuchalo, chociaz vag nie zglasza problemu ze sonda kaput
: śr kwie 12, 2006 11:35
autor: djtom
własnie, sonda musi miec odpowiednia temperature i cisnienie a przy wspawaniu ejj w kolektor/strumienice/rure te warunki sie zmieniaja. Sam przez to sie waham czy go wywalac czy nie.
: śr kwie 12, 2006 11:45
autor: Pinhead
I tak to sa tylko przypuszczenia. Bez dokładniejszego opisu tego mulenia można jedynie z fusów powróżyć
Powodów mulenia może być mniej więcej milion
Ale na pewno benzyna uniwersalna nie jest jednym z nich.
: śr kwie 12, 2006 11:54
autor: ppoll27
A slyszeliscie cos o polskich katalizatorach ??
http://www.lindo.gobex.pl
: śr kwie 12, 2006 11:58
autor: michal_wroc
no tak katalizator dosc szybko sie zuzywa a nie jest najtanszy, wiec to moze byc powod zamulenia, ale np u mnie taki efekt powodowal uszkodzony przeplywomierz, auto poprostu bylo ospale jakby w snie zimowym
: śr kwie 12, 2006 19:33
autor: fibolek
anno jeśli lejesz bezołowiową to niważne czy 95 czy 98.
Gorzej jeżlei wlejesz ołowiową to rozwalisz kata.
A z resztą spraw to tak jak poprzednicy pisali.
: śr kwie 12, 2006 20:31
autor: daaroo
a mozna kupic jeszcze olowiowa ?? bo chyba nie ...
: śr kwie 12, 2006 20:49
autor: Pinhead
Nie można bo jej sprzedaż jest już zakazana.
: pt kwie 14, 2006 18:53
autor: fibolek
Macie racje że niemożna.Ale lepiej nie lej UNIWERSAL zalewaj lepiej PB95.
Bo UNIWERSALNA mimo że też bezołowiowa ale jakaś felerna mi się wydaje.
: sob kwie 15, 2006 15:28
autor: Krystek
przy tym silniku można spokojnie wywalić katalizator już dawno przestał działać a tylko dławi silnik ja właśnie wyrzucilem kata w środek wspawałem rurke bo bez rurki był straszny odglos teraz jest ok i do tego sprzedaje zawartość dają już 130,- ZŁ