Strona 1 z 1
[mk2] BRAK WOLNYCH OBROTÓW
: śr kwie 12, 2006 08:30
autor: B_O_N_K
Witam
Mam mały problem z moim autkiem. Chodz o to że czasami znikają mi wolne obroty. Najczęściej dzieje się to po nocy lub długim postoju. Po prostu zachodzę do garażu, odpalam autko i wolne obroty są tak wolne że silnik gaśnie. Czasem podczas jazdy jakimś sposobem się "odnajdą" a niekiedy nie ma ich nawet kilka dni - obojętnie czy silnik jest zimny czy rozgrzany. Bywa też tak że kilka dni jest wszystko w pożądku, wolne obroty są w okolicy 900obr/min, nie falują i wszystko jest ok.
Nie wiem co z tym zrobić, nic nie przychodzi mi do głowy.
Czego to może być przyczyna?
Z góry dzięki za porady i podopowiedzi.
: śr kwie 12, 2006 09:42
autor: bodzio_j
Do sprawdzenia przepustnica i silnik krokowy, ze wskazaniem na ten drugi.Moze kończy już swój żywot? Czasem pomaga wyczyszczenie.
: śr kwie 12, 2006 14:12
autor: B_O_N_K
bodzio_j pisze:Do sprawdzenia przepustnica i silnik krokowy, ze wskazaniem na ten drugi.Moze kończy już swój żywot? Czasem pomaga wyczyszczenie.
Przepustnica? - Jak ją sprawdzić? Na co zwrócić uwagę? Dodam tylko że kilka tys km temu wykręcałem dolot i czyściłem delikatnie przepustnicę. Nie zauważyłem wtedy niczego dziwnego.
Silnik krokowy... w sumie to nie wiem jak w innych silnikach ale u mnie (PB) jest to elektrozawór... Sprawdzałem, napięcie do niego dochodzi... Jak nie ma wolnych obrotów to drży i cichutko buczy więc wydaje mi się że działa... Tak myślę.
Niestety nie mam żadnego do podmianki więc na 100% nie mogę stwierdzić że to nie to...
: śr kwie 12, 2006 14:50
autor: silent_rob
wyjmij go najlepiej podlacz pod zasilanie 12v i dmuchaj w niego przy wylaczonym zasilaniu bedzie z oporem to dmuchanie szlo a jak dasz mu zasilanie to powinno byc o wiele lzej jesli tego nie bedzie tzn ze czyszczenie sie przyda :]
: śr kwie 12, 2006 15:10
autor: B_O_N_K
silent_rob pisze:wyjmij go najlepiej podlacz pod zasilanie 12v i dmuchaj w niego przy wylaczonym zasilaniu bedzie z oporem to dmuchanie szlo a jak dasz mu zasilanie to powinno byc o wiele lzej jesli tego nie bedzie tzn ze czyszczenie sie przyda :]
Czyszczenie? - Jak? Czym?
Mógłbyś opisać jak się dokładnie robi?
: czw kwie 13, 2006 22:08
autor: silent_rob
ja prsyaklem do wnetrza plynem 007 z firmy k2 chyba, i innymi tego typu , pryskalem tez plynem do czyszczenia silnikow, o golnie silnikczek bedzie zabrudzony szlamem w ktorego sklad wchodiz olej itp :] na koniec nawet cola go zalalem haha ale tego nie polecam
bo to juz byla desperacja ;D na koniec rusyzlem go srubokretem i zaczal dzialac
od razu bylo weselej
: pt kwie 14, 2006 09:43
autor: B_O_N_K
Hmmm... ja mam taki "silnik krokowy":
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=97758563
I z tego co się orientuję to w nim nie ma żadnego silniczka - to jest elektrozawór, który pod wpływem napięcia podawanego na niego odpowiednio się otwiera i zapobiega falowaniu obrotów. Tak więc nie wiem czy mówimy o takim samym urządzeniu.
PozadróVWka
: pt kwie 14, 2006 14:06
autor: bodzio_j
B_O_N_K pisze: to jest elektrozawór
, masz rację, jest ZAWÓR STABILIZACJI BIEGU JAŁOWEGO, popularnie zwany SILNIKIEM KROKOWYM. I to właśnie wszysdcy mają na myśli.
: pt kwie 14, 2006 14:34
autor: B_O_N_K
Hmmm... jednak wydaje mi się że nie jest to wina silnika krokowego... Z tego co wiem ma on za zadanie likwidowania falowania wolnych obrotów i gdyby to on był uszkodzony to obroty by mi falowały. A czasem jest tak że spadną do bardzo niskich (poniżej 500obr/min) i pomimo to samochód nie gaśnie - obroty są równe i silnik chodzi bardzo płynnie.
: pt kwie 14, 2006 22:43
autor: silent_rob
teraz nie wiem jaka masz tam w PB przepustnice czy jedno czy dwustopniowa bo jesli dwusotpniowa to moze jedna z nich sie przesunela w jakas dziwna pozycje i tak wariuje :]
: sob kwie 15, 2006 11:12
autor: B_O_N_K
silent_rob pisze:teraz nie wiem jaka masz tam w PB przepustnice czy jedno czy dwustopniowa bo jesli dwusotpniowa to moze jedna z nich sie przesunela w jakas dziwna pozycje i tak wariuje :]
Na 100% dwustopniową
Hmmm... zdejmę dolot i to obadam
PozdróVWka