Strona 1 z 1
[VW Passat] Wymiana szkła w lusterku zewnętrznym
: pn kwie 10, 2006 19:32
autor: Michael G60
Musze wymienić szkło w lusterku lewym w moim Passacie 1994 r. Regulowane jest manualnie, nie jest podgrzewane.
Prosze o podpowiedź jak to zrobić...czy mam odciągnąć na siłę, by się szkło odkleiło i potem przykleić nowe szkło ??
Czy jest szansa, że kupię nowe szkło i jakim klejem je przykleić ????
Serdeczne dzięki !!!
: pn kwie 10, 2006 19:36
autor: inek01
Zrobisz jak chcesz, ale ja radzibym Ci kupic nowy wklad lusterka i sie nie pieprzyc z klejeniem...
Nie jest to wielki koszt.
: pn kwie 10, 2006 20:25
autor: Arcturus
PO wyjęciu bardzo łatwo mozna to odkleic podgrzewając opalarką albo prościej podgrzac we garnku z wrzacą woda! Wszystko wtedy ładnie odchodzi! jak zakładałem ogrzewanie do lusterek to tak robiłem! a mowy wkład najlepiej wkleic na taśmie dwustronnej tylko zeby była piankowa o grubosci ok 1mm! Koszt ok 5PLN dostpna praktycznie w kazdym motoryzacyjnym!
Pozdrawiam Serdecznie!!!
: pn kwie 10, 2006 20:51
autor: Michael G60
A jak wynienić cały wkład??? Czy muszę odkręcić całe lusterko ??
Pomóżcie, bo nigdy tego nie robiłem...
Ile może kosztować taki wkład ???
: pn kwie 10, 2006 21:01
autor: Paweł Marek
uchylne lusterko jest przyklejone do plastykowej podkładki, a ona się na zatrzaskach trzyma w mechanizmie obrotowym. Masz dwa wyjścia. Pierwsze odchylić maksymalnie lusterko w dół i przez szparę zobaczysz te zatrzaski. Dość trudno je odpiąć, mnie się cienkim śróbokrętem udało. Drugie jeśli masz tylko pęknięte szkło a podkładka cała to zeskrobujesz jego resztki z podkładki podważając cienkim nożem, czyścisz resztki kleju, przyklejasz nowe lusterko na taśmach które są zwykle dołączane. Więc w sumie nie trzeba wyciągać tego całego wkładu tylko po to żeby samo szkło nakleić
: pn kwie 10, 2006 21:20
autor: Michael G60
Chodzi o to, że nie jest pęknięte tylko odchodzi "element lustrzany" i matowieje...zmniejsza mi się pole widzenia w nim...
: pn kwie 10, 2006 21:26
autor: Paweł Marek
Ja to po prostu cienkim nożem pomału odwarstwiałem. 5 minut bez poodgrzewania. Nawet szkło stare nie pękło.
: pn kwie 10, 2006 22:01
autor: Paweł Marek
Odkręcenie lusterka nic ci nie da. Zobaczysz tylko linki które włażą w środek. Nie wiem jak jest profesjonalnie. Całą osłnę z lusterka też można ścigać bo jest na zatrzaskach modląc się żeby nie popękały. Proponuję ścignąć szkło metodą nieprofesjonalną

, a potem jak juz szkła nie ma to plastykowa podkładka daje się wygiąć na zewnątrz i wtedy już z łatwością ścigniesz ją z zatrzasków,
: pn kwie 10, 2006 22:11
autor: Michael G60
Czyli reasumując..."metodą siłową" odrywam szkło i potem przyklejam nowe ???
Ale jaki klej polecisz ??? POXIPOL ???
: pn kwie 10, 2006 22:35
autor: Paweł Marek
Taśma dwustronna jak koledzy wyżej pisali. Zresztą jak kupujesz nowe szkło to taśma zwykle już jest naklejona na nie od tyłu. Przynajmniej tak widziałem na giełdzie i tak też sprzedają na allegro.
: pn kwie 10, 2006 22:56
autor: inek01
Arcturus pisze:a mowy wkład najlepiej wkleic na taśmie dwustronnej
Widze ze wiekszosc myli pojecia "wklad" i "lustro"
Wklad to podsawka plastykowa + lustro...
Jak chcesz to zrobic profesjonalnie to kup nowy wklad... Zwykly kosztuje pewnie jakies 25 - 30 zl (niedawno kupowalem podgrzewany za 45zl do Golfa)
Co do tego czy masz lusterka sterowane recznie czy elektr. - nie ma to znaczenia - wklad ma takie samo mocowanie.
Co do praktyk montowania tych "samych zwierciadel" (nie wkladow) to owszem sa takie z tasma dwustronna. Nakleja sie je na pekniete zwierciadlo....
Co do wyjecia wkladu - jak zdecydujesz sie na nowy, bo stary sie i tak juz nie nadaje to nie musisz sie rozczulac z wyjmowaniem go. Podwadz srubokretem i zaczepy puszcza.
Nowy wklad dociskasz, az zaczepy zlapia za (w Twoim przypadku) kosz reg. manualnej i po sprawie.
: wt kwie 11, 2006 05:29
autor: bodzio_j
Michael G60, możliwości masz kilka. Ale wydaje mi się, że dwie są najbardziej optymalne. 1. Samo szkło - dostaniesz raczej bez problemu, możesz poszukać na allegro
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=95802023
Takie szkło możesz nakleić na to które jest, ew. wywalić stare. Metody demontażu szkła opisywane przez kolegów stosuje się jeśli szkło jest dobre i chcemy go ponownie użyć. Jeśli jednak szkło jest do ********, rozbite, czy zmatowiałe, to można go poprostu delikatnie "puknąć" i wycztścić resztki. Miałem pęknięte i tak własnie zrobiłem.
Montaż jest już banalny.
[ Dodano: Wto Kwi 11, 2006 05:32 ]
P.S.
Możesz zaszaleć i kupić lusterko asferyczne. Zmniejsza martwe pole
http://lusterka.e-pasaz.pl/x_C_Dz__P2_105610093.html
: wt kwie 11, 2006 12:32
autor: inek01
Wklad lusterka , kupisz bez problemu w dobrym sklepie moto za jakies 30 zl..
Wyjmujesz stary, wkladasz nowy i po sprawie. Z odrobina wprawy zajmuje to 2 - 3 minuty...
Nie mam pojecia po co robic jakies czary-mary z wykruszaniem zwierciadla z wkladu bez wyjmowania go ? Tak jakby wyjecie wkaldu bylo niewiadomo jak trudna czynnoscia...