Strona 1 z 1

Wyciek płynu ham. z zacisku

: pn kwie 10, 2006 19:22
autor: bryszard
Witam.Mam pytanie czy da się coś zrobić a mianowice mam wyciek płynu hamulcowego z zacisku tył w MKIII-dodam że wyciek mam od strony mimośrodu hamulca ręcznego.Co wy na to.Może są jakieś zestwy uszczelniające zaciski tył.

: pn kwie 10, 2006 19:36
autor: misiek
wydaje mi się ze tam jest oring(gumowa uszczelka w kształcie koła), po rozmontowaniu powinna dać się wymienić (piszę "wydaje mi się" - bo miałem tak w BMW)

: pn kwie 10, 2006 20:22
autor: Adamtd
Zestawy naprawcze pewnie są - popytaj w sklepie, tylko nie zawsze wymiana może cos dać jak już powierzchnie trące są zabardzo podtarte - ale uszczelki powinny kosztować grosze więc czemu nie spróbować

: pn kwie 10, 2006 20:40
autor: bryszard
Tak własnie mysle żeby popytać jutro w sklepie i pobawić się zawsze to kasa w kieszeni zostanie :bigok:

: pn kwie 10, 2006 21:00
autor: misiek
bryszard pisze:Tak własnie mysle żeby popytać jutro w sklepie i pobawić się zawsze to kasa w kieszeni zostanie
zawsze warto najpierw tak zrobić zanim się cały zacisk wymieni - na to zawsze jest czas, tym bardziej że chodzi o tylni

: wt kwie 11, 2006 22:08
autor: bryszard
Dzisiaj zadziałałem w 100% nieskutecznie-straty czas, nerwy i 20 zł za zestaw naprawczy zacisku bo są takie dostępne.Wyciek się pogorszył po moim uszczelnieniu a to z powodu skorodowanego mimośrodu który wychodzi z zacisku i tam nowa uszczelka już nic nie pomogła.Szukam używki.Prawda jest taka ze taki zestaw naprwaczy jest potrzeby ale jak leje od strony tłoczka tam da sie to wymienić i powinno być ok ale jak leje z tyłu nie polecam żadnych napraw.Trudności jakie występują to strasznie długie kleszcze do ściągania zegerów(czy jaoś tak) a raczej ich brak, ja mordowałem się śrubokrętem i udało się ale żmudna robota. :hmm:

: pn maja 15, 2006 01:46
autor: stradi
Witam,

wydaje mi sie, ze mam bardzo podobny problem ze swoja IV.

Od pewnego czasu migał mi, ze mu mało plynu hamulcowego. Później zauważyłem wyciek przy lewym tylnym kole, dość spory. W serwisie stwierdzili, że to zacisk jest do wymiany. Koszt (sic!) ok 1000 zł.

Dolałem wieć plynu i wróciłem do domu. :crazy:

Zauważyłem ze teraz juz nie ma wycieku, sądząc po oponie, wydaje sie byc teraz sucha, czym to może być spowodowane? zapowietrzeniem? zapowietrzone napewno sa.

Czy ktos sie orientuje sie gdzie moge dostac taki zacisk, najlepiej regenerowany w okolicach Szczecina lub Bydgoszczy? Ewentualnie polecić mechanika dobrego i uczciwego. Nie ukrywam, ze pojecie mam jak najbardziej teoretyczne.


Z pozdrowieniami,
stradi

: pn maja 15, 2006 19:50
autor: Adamtd
stradi pisze:Czy ktos sie orientuje sie gdzie moge dostac taki zacisk, najlepiej regenerowany
A nie lepiej popytać w sklepie ile nowy kosztuje? Bo na 1000% jest tańszy niż w serwisie

: pn maja 15, 2006 20:26
autor: Paweł Marek
Dołącze pytanie bo widzę kolegów z małopolskiego. Szukałem zestawów naprawczych do przednich zacisków, ale sa tylko uszczelki (kraków Wadowscy na Miodowej). A mnie chodzi również o śróby i tuleje do nich. Idzie to gdzieś kupić?

: pn maja 15, 2006 20:42
autor: Adamtd
Paweł Marek pisze: Idzie to gdzieś kupić?
Powiem bez bicia, że nie szukałem więc nie wiem....

: pn maja 15, 2006 21:01
autor: bryszard
W sklepach są tylko dostępne uszczelki jeżeli chodzi o śruby to proponuje zapytać w serwisie i czasami są takie elementy nawet tanie, ale raczewj uważam że elementy metalowe zxacisku nie występują osobno.Proponuje uzywany lub nowy to to chyba wiadomo co nowe to nowe ale masakrycznie drogie.

[ Dodano: Pon Maj 15, 2006 21:14 ]
stradi pisze:Witam,

wydaje mi sie, ze mam bardzo podobny problem ze swoja IV.

Od pewnego czasu migał mi, ze mu mało plynu hamulcowego. Później zauważyłem wyciek przy lewym tylnym kole, dość spory. W serwisie stwierdzili, że to zacisk jest do wymiany. Koszt (sic!) ok 1000 zł.

Dolałem wieć plynu i wróciłem do domu. :crazy:

Zauważyłem ze teraz juz nie ma wycieku, sądząc po oponie, wydaje sie byc teraz sucha, czym to może być spowodowane? zapowietrzeniem? zapowietrzone napewno sa.

Czy ktos sie orientuje sie gdzie moge dostac taki zacisk, najlepiej regenerowany w okolicach Szczecina lub Bydgoszczy? Ewentualnie polecić mechanika dobrego i uczciwego. Nie ukrywam, ze pojecie mam jak najbardziej teoretyczne.


Z pozdrowieniami,
stradi
Jeżeli chodzi o twój problem czyli zanik wycieku to myslę że może być spowodowany dociażeniem auta bo im więcej osób siądzie do auta tym tył hamuje mocniej (korektor siły hamowania) i automatycznie ciśnienie płynu jest większe na zacisk.Jeżeli ci przestało lać to napewnio kiedyś znowu zacznie, napewno to kolo się zapowietrzyło i narazie nie leje a może się nasilać przy obciążeniu auta lub odpowietrzeniu koła.Proponuje poszukać używanego zacisku.Ale na początku podjechałbym do mechanika aby sprawdził skąd jest wyciek bo mokre koło nie świadczy o miejscu wycieku a może tobie leje gdzieś od strony tłoczka i pomogą ci uszcelniacze ze sklepu.Może ty masz pierdołe.Serwis się nie bawi oni nie będą wymieniać gumek bo to dużo czasu i pracy i im się nie chce leniom lepiej niech klient kupi nowy 1000zł paranoja.Ale już zaczni szukać używki i będzie dobrze. :smoke:

[ Dodano: Pon Maj 15, 2006 21:19 ]
Ja w końcu naprawiłem u siebie usterkę a mianowice ze starego zacisku od Passata przełozyłem oring na ten mimośród po tłoczkiem i pomogło.Poprostu nowy oring zakupiony w sklepie wraz z całym zestawem uszczelek był za cienki i tam tkwił cały problem. :bigok: