Klapa z laminatu Golf III
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Klapa z laminatu Golf III
Witam
W związku z tym, że jak w każdym Golfiku i u mnie zaczeło wpierniczać tylnią klape.
Mam zamiar wstawić do blacharza samochodzik od 1 Maja. Ma robić właśnie tą klapę i klameczki wymieniać na kasety bo pod klamka wychodzi rdza.
No i moje pytanie.
Czy robić klape czy może lepiej wstawić z laminatu a szybe z pleksy i stara klape sprzedac?? Wkońcu bym mial spokój Czy jeśli będe chciał wymienić na laminat to jakie koszty czegoś takiego i gdzie szukać?? Czy możliwe są jakieś komplikacje i czy dużo z tym roboty?
Z góry dzięki za każda sugestie i pozdrawiam.
W związku z tym, że jak w każdym Golfiku i u mnie zaczeło wpierniczać tylnią klape.
Mam zamiar wstawić do blacharza samochodzik od 1 Maja. Ma robić właśnie tą klapę i klameczki wymieniać na kasety bo pod klamka wychodzi rdza.
No i moje pytanie.
Czy robić klape czy może lepiej wstawić z laminatu a szybe z pleksy i stara klape sprzedac?? Wkońcu bym mial spokój Czy jeśli będe chciał wymienić na laminat to jakie koszty czegoś takiego i gdzie szukać?? Czy możliwe są jakieś komplikacje i czy dużo z tym roboty?
Z góry dzięki za każda sugestie i pozdrawiam.
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Klape malujesz cala, czy tylko od polowy w dol? Jak dobrze zrobia klape to rdza ci szybko nie wyjdzie. U kogo robisz? Co do laminatu to sie nie wypowiem bo jakosci i cen nie znam. Zadzwon i zapytaj
Pozdro
Gitner
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
watpie zeby ktos w PL mial forme pod GIII tylniej klapy, za zrobienie takiej klapy bekniesz 1500-8000
takie klapy robi sie glownie pod 1/4m dla odelzenia auta
zrobienie formy dla jednego auta jest bezsensowne bo sam koszt materialu to kilkaset PLN a blizej 1tys, co innego gdyby bylo wiecej chetnych wtedy mozna myslec o rozlozeniu kosztow wykonania formy
takie klapy robi sie glownie pod 1/4m dla odelzenia auta
zrobienie formy dla jednego auta jest bezsensowne bo sam koszt materialu to kilkaset PLN a blizej 1tys, co innego gdyby bylo wiecej chetnych wtedy mozna myslec o rozlozeniu kosztow wykonania formy
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
no to ja ci daje namiar gdzie taka klape wykonasz już za jakieś 600-800, bedzie ważyć sadze góra 8kg
300 zeta za metr kw. w biednej wersji czyli nierówno, harkdorowo , np do rallycrossu ,
w bogatej za 600 za metr kw i masz gładziutko,
a w średniej 500 za metr kw.
Albert z Zambrowa
Maski z włókna szklanego!!! - GSM:501 938 191 !!
Szczeguły masz w linku
http://autoklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2444
300 zeta za metr kw. w biednej wersji czyli nierówno, harkdorowo , np do rallycrossu ,
w bogatej za 600 za metr kw i masz gładziutko,
a w średniej 500 za metr kw.
Albert z Zambrowa
Maski z włókna szklanego!!! - GSM:501 938 191 !!
Szczeguły masz w linku
http://autoklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2444
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
m3tal, niestety sie z Tobą nie zgodzę!! Chuck Norris nadal jeździ mk2 pozdro
Kurde dzieki bo mi włąśnie podsunąłeś bardzo dobry pomysł na formę , mówie o tym gipsie....
Wczesniej kombinowałem z czego by formę zrobić, i myślałęm o piance montażowej, ale na tym stanęło, gips wydaje mi sie lepszy tylko ze względu na cene, ale to o to tutaj głównie chodzi....
Chyba bede próbował z gipsu a nie z pianki....
Kurde dzieki bo mi włąśnie podsunąłeś bardzo dobry pomysł na formę , mówie o tym gipsie....
Wczesniej kombinowałem z czego by formę zrobić, i myślałęm o piance montażowej, ale na tym stanęło, gips wydaje mi sie lepszy tylko ze względu na cene, ale to o to tutaj głównie chodzi....
Chyba bede próbował z gipsu a nie z pianki....
Życzę miłej i efektywnej pracy. Tylko musisz na jeden drobiazg uważać - po zrobieniu tej formy z gipsu, musisz ją czymś powlec, żeby potem nie było problemu z wyciągnięciem tego, co z w niej zrobisz. Możesz np. wysmarować formę jakimś olejem albo pomalować kilkoma warstwami jakiejś farby albo lakieru, najlepiej żeby to było coś olejnego. Tak, żebyś miał warstwę czegoś gładkiego i w miarę śliskiego. Bo jeśli zostawisz goły gips, to żywica może się z nim mocno skleić, a to raczej mało pożądane. No i ogólnie - cokolwiek robisz, rób to z głową i bez pośpiechu (wiem coś o tym...). Powodzenia!
[ Dodano: Sro Kwi 12, 2006 13:38 ]
Aha, jeszcze coś, właśnie mi to przyszło do głowy - jak już byś zakładał klapę z laminatu czy czegokolwiek innego - wymień siłowniki od klapy bagażnika na jakieś słabsze. Szczerze mówiąc, nie wiem jakich parametrów tu potrzeba, ale chodzi o to, że taka klapa jest lżejsza i nie trzeba takiej siły, żeby ją unieść, a poza tym - po otwarciue klapy, trzeba ją zamknąć. Klapa z tworzyw sztucznych nie ma takiej twardości i sztywności jak klapa metalowa. To oznacza mniej więcej tyle, że jeśli siłowniki bedą zbyt mocne, to przy zamykaniu klapy może Ci ona pęknąć na wysokości, gdzie są w niej mocowana tych siłowników.
[ Dodano: Sro Kwi 12, 2006 13:41 ]
No, chyba że do usztywnienia klapy od wewnątrz użyjesz czegoś metalowego, np. płaskowników, kątowników, prętów, rurek, profili... itp. Musisz je tylko odpowiednio wkleić - jakimś dobrym klejem, najlepiej do połączeń ruchomych, bo np. Poxilina po tygodniu zacznie pękać.
[ Dodano: Sro Kwi 12, 2006 13:38 ]
Aha, jeszcze coś, właśnie mi to przyszło do głowy - jak już byś zakładał klapę z laminatu czy czegokolwiek innego - wymień siłowniki od klapy bagażnika na jakieś słabsze. Szczerze mówiąc, nie wiem jakich parametrów tu potrzeba, ale chodzi o to, że taka klapa jest lżejsza i nie trzeba takiej siły, żeby ją unieść, a poza tym - po otwarciue klapy, trzeba ją zamknąć. Klapa z tworzyw sztucznych nie ma takiej twardości i sztywności jak klapa metalowa. To oznacza mniej więcej tyle, że jeśli siłowniki bedą zbyt mocne, to przy zamykaniu klapy może Ci ona pęknąć na wysokości, gdzie są w niej mocowana tych siłowników.
[ Dodano: Sro Kwi 12, 2006 13:41 ]
No, chyba że do usztywnienia klapy od wewnątrz użyjesz czegoś metalowego, np. płaskowników, kątowników, prętów, rurek, profili... itp. Musisz je tylko odpowiednio wkleić - jakimś dobrym klejem, najlepiej do połączeń ruchomych, bo np. Poxilina po tygodniu zacznie pękać.
viewtopic.php?f=91&t=496640" onclick="window.open(this.href);return false;
VW LT VR6 RWD Salonka by m3tal SLOW progress
Wulkanizator - Psychopata
a moze po prostu wlaminowac?? :>m3tal pisze:No, chyba że do usztywnienia klapy od wewnątrz użyjesz czegoś metalowego, np. płaskowników, kątowników, prętów, rurek, profili... itp. Musisz je tylko odpowiednio wkleić - jakimś dobrym klejem, najlepiej do połączeń ruchomych, bo np. Poxilina po tygodniu zacznie pękać.
forme najpierw trza rozdzielaczem potraktowac przed laminowaniem, i elegancko odchodzi...
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
czy ktoś zna cene metra kw maty i litra żywicy? bede wdzieczny....dodam ze nie interesuje mnie zestaw wata + żywica z OBI bo drogo wychodzi i zawsze maty brakuje a żywica zostaje :/
[ Dodano: Czw Kwi 13, 2006 16:55 ]
apropos siłowników to mozna spuścic z nich troche gazu, w ten sposób że robimy pionową bruzdę na samym końcu tłoczyska, na czesci która podczas pracy teleskopu sie nie chowa.....
Gdy wyjmie sie teleskop i dojedzie bruzdą do uszczelki zacznie schodzic z niego gaz, moza spuscic tyle zeby je odpowiednio osłabić......
Trzeba tylko uważać na to zeby bruzda była w takim miejscu na tłoczysku ktore zawsze jest na zewnątrz.....bo w przeciwnym wypadku przykazdym otiwraniu i zamykaniu klapy bedzie schodziło troche gazu , az całkiem padnie...pozdro
[ Dodano: Czw Kwi 13, 2006 16:57 ]
jesli natomiast chodzi o to żeby gips do żywicy nie przyłapał, a wczesniej do klapy, to ja chyba bede robił tak ze cała klape wysmaruje jakiś olejem, a potem owine folia do zywnosci....ale to jak sie jeszcze troche cieplej zrobi .....
[ Dodano: Czw Kwi 13, 2006 16:55 ]
apropos siłowników to mozna spuścic z nich troche gazu, w ten sposób że robimy pionową bruzdę na samym końcu tłoczyska, na czesci która podczas pracy teleskopu sie nie chowa.....
Gdy wyjmie sie teleskop i dojedzie bruzdą do uszczelki zacznie schodzic z niego gaz, moza spuscic tyle zeby je odpowiednio osłabić......
Trzeba tylko uważać na to zeby bruzda była w takim miejscu na tłoczysku ktore zawsze jest na zewnątrz.....bo w przeciwnym wypadku przykazdym otiwraniu i zamykaniu klapy bedzie schodziło troche gazu , az całkiem padnie...pozdro
[ Dodano: Czw Kwi 13, 2006 16:57 ]
jesli natomiast chodzi o to żeby gips do żywicy nie przyłapał, a wczesniej do klapy, to ja chyba bede robił tak ze cała klape wysmaruje jakiś olejem, a potem owine folia do zywnosci....ale to jak sie jeszcze troche cieplej zrobi .....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 188 gości