Tuleje metalowo-gumowe tylnego wahacza Mk2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Ryś Stepowy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
Kontakt:

Tuleje metalowo-gumowe tylnego wahacza Mk2

Post autor: Ryś Stepowy » ndz kwie 09, 2006 14:00

Czołem! Mam właśnie dylemat jak w temacie. Tulejki wywalone na pozimowych wyrwach i trzeba je wymienić. Co radzicie samemu czy do mechaniora? Podobno jest z tym dużo ciężkiej roboty. Jeszcze tego sam nie robiłem więc pytam. Dzięki za odpowiedzi. Pozdro :kufel:



Awatar użytkownika
gulba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: sob sty 07, 2006 23:04
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: gulba » ndz kwie 09, 2006 14:16

jeśłi nie ma prasy to lepiej nie ruszaj, można wymienić na duzym imadle ale sporo z tym roboty. no i samo wyjecie beleczki, przewody hamulcowe muszą się odkręcić, jest tego troche.



Wojmil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 18:50
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Wojmil » ndz kwie 09, 2006 14:35

Witam

Jestem w połowie tej drogi o której Ty narazie myślisz - właśnie wymieniam te tulejki i jest faktem że to dużo pracy ale ze względu na moje zamiłowanie do grzebaniaw samochodach to robie to sam - fakt że u mojego przyjaciela w warsztacie - narazie wyciągnąłem belkę - trwało to około 3 godziny z tym że miałem powazny problem z oddzieleniem korektora siły hamowania - jutro będę robił oiperację w drugą stronę i przy okazji wymianę łożysk - ciekawe ile to mi zajmie - i niezastąpiona jest prasa z imadłem mogłoby być ciężko. No i nie bagatelna zaleta samodzielnej operacji - OKOŁO 300 zł W KIESZENI - WYDAM NA CO INNEGO :)))



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » ndz kwie 09, 2006 15:16

Wojmil pisze:No i nie bagatelna zaleta samodzielnej operacji - OKOŁO 300 zł W KIESZENI
Przesada..

Ja jestem po takim zabiegu i koszt tulejek to było 70 PLN za dwie sztuki i robota kosztowała tyle samo. Zrobił mi to mechanior bo samemu to raczej nie da rady... Obyło się bez wyciągania tylnej belki, czyli nie były odkręcane amorki i przewody hamulcowe, ale po zmontowaniu i tak trzeba hamulce odpowietrzyc...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

pepo7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 16:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: pepo7 » ndz kwie 09, 2006 15:25

Witam ! W moim MKII tez wymieniałem te tuleje 40 zł szt. ale za robocizne to slono zapłaciłem
200 zl. Cała belka do zdjęcia i prasa potrzebna więc samemu lepiej nie walczyc , i mechanikiem tez dobrym rozmawiaj bo to nie byle co a rozpina beke.Pozdro !!


lubie wiedziec co mam i czym jadę
GG 6546710
GOLFIK MK III 1.8 ADZ + LPG
Passata B5 1.6 AHL+LPG

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » ndz kwie 09, 2006 15:32

Nie wiem po co tyle roboty sobie zadawać... mechanik robił tuleje przy mnie... Znam się na tym ale wiedziałem że sam nie zrobię bo trzeba mieć podnośnik... U mnie jakoś wyjeli bez żadnej prasy...sposobem wszystko da się zrobić... belka wisiała na amorkach...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

greg

Post autor: greg » ndz kwie 09, 2006 15:40

palen, widzieć jak się robi a robić to są dwie różne rzeczy. koła letnie na zimowe też zmieniasz w warsztacie?
palen pisze:Znam się na tym ale wiedziałem że sam nie zrobię bo trzeba mieć podnośnik...



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » ndz kwie 09, 2006 15:52

greg pisze:palen, widzieć jak się robi a robić to są dwie różne rzeczy. koła letnie na zimowe też zmieniasz w warsztacie?
No sorki jakoś sobie poradzili z ich wybiciem...a przy okazji że nie ściągali belki to napewno i koszt robocizny spadł...
A co do kół to nie mam dwóch kompletów więc jade do wulkanizacji bo nie mam wyważarki... żebym miał to też sam bym robił...

Aha i po co odrazu taka złośliwość... ja pisałem tylko że da rade to zrobic ale sposobem.


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

greg

Post autor: greg » ndz kwie 09, 2006 16:00

palen, nie odbieraj tego jako złośliwość. Bo nie taki był mój zamiar...

[ Dodano: Nie Kwi 09, 2006 4:03 pm ]
powiem tak - pierwszy silnik robiłem pożyczanymi narzedziami, podnośnik kupiłem ale ukradli razem z samochodem. Zaciety na robotę jestem i mechanikowi daję np. wycisnąć i wcisnąć łożysko z piasty przedniej - bo ma prasę, pozostałe rzeczy jeśli tylko jestem w stanie zrobić robię sam - choćbym miał kupić 10 narzedzi (kiedyś się jeszcze przydadzą).



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz kwie 09, 2006 16:19

Było tu już parę postów o tym jak wyjąć tylną tuleję domowym sposobem. W skrócie: opuścić belkę, wywiercić gumę wiertłem, zewnętrzną tuleję przeciąć brzeszczotem. Nie robiłem tego nigdy ale wygląda że w ten sposób powinno się w miarę łatwo udać.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Ryś Stepowy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
Kontakt:

Post autor: Ryś Stepowy » ndz kwie 09, 2006 17:10

No dzieki wszystkim za rady. Tak sie składa że w miare mozliwości też staram sie robić co tylko moge sam. Z 3 powodów:
1. jak zrobie sam wiem że jest zrobione najlepiej jak sie da
2. oszczędzam parę złotych na mechaniora
3. mam satysfakcje że zrobiłem to sam
Ale dalej się zastanawiam czy podołam w garażu z podstawowymi narzędziami. Prasy nie mam. A myślałem że da sie to jakoś wybić domowym sposobem. Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz kwie 09, 2006 17:23

Ryś Stepowy pisze:wybić domowym sposobem
o tym możesz spokojnie zapomnieć. Nawet widziałem jak mnie to robili to nie mogli wycisnąć bo sie wszystko gięło tak było skorodowane i "zespawane" ze sobą. Jak wzięli w ręce palnik to już dalej nie patrzyłem bo mi sie serce krajało że belkę spieprzą. Ale jednak dali rady.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » ndz kwie 09, 2006 18:55

greg pisze:powiem tak - pierwszy silnik robiłem pożyczanymi narzedziami, podnośnik kupiłem ale ukradli razem z samochodem. Zaciety na robotę jestem i mechanikowi daję np. wycisnąć i wcisnąć łożysko z piasty przedniej - bo ma prasę, pozostałe rzeczy jeśli tylko jestem w stanie zrobić robię sam - choćbym miał kupić 10 narzedzi (kiedyś się jeszcze przydadzą).
Ryś Stepowy pisze:Tak sie składa że w miare mozliwości też staram sie robić co tylko moge sam. Z 3 powodów:
1. jak zrobie sam wiem że jest zrobione najlepiej jak sie da
2. oszczędzam parę złotych na mechaniora
3. mam satysfakcje że zrobiłem to sam
Dokładnie robię tak samo...w miarę możliwości...
Ryś Stepowy pisze:Ale dalej się zastanawiam czy podołam w garażu z podstawowymi narzędziami.
Raczej ciężko będzie o ile wogóle byś zrobił... Ja to akurat odpuściłem i dałem dla mechanika..


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

greg

Post autor: greg » ndz kwie 09, 2006 19:06

Ryś Stepowy, ja bym spróbował tylko trza by zrobić sobie narzedzie do wyciskania tj gruby płaskownik z otworem w środku żeby przez niego przepuścić srubę z drugiej strony też taki płaskownik + podkładki tak żeby móc podłożyć celem wycisnięcia - z jendej strony muisały by byc okrągłe z otworem w środku (zaprą się o tuleję) i płaskie na oparcie o belkę - jak by takie coś zrobił to wtedy wkręcając śrubę w środku albo nakrętkę na śrubie powinno sie dać wycisnać - wg mnie śruba o takiej średnicy jak śruba trzymająca belkę w jarzmie

[ Dodano: Nie Kwi 09, 2006 7:08 pm ]
no ja też powoli się szukuję do wymianki tylko że jestem w lepszej sytuacji bo jak nie dam rady wycisnąć to w piwnicy już amm gotową drugą belkę z zakręconymi jarzmami, więc w ostateczności jak mnie bardzo wq*** to wtedy pójdzie ta belka, a może jednak dam radę... tylko musze sobie ten przyrządzik zrobić - na allegro kiedyś taki widziałem



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 67 gości