Strona 1 z 2

Układ chłodzenia - problem 1.8 RP

: ndz kwie 09, 2006 00:01
autor: maniek128
Witam wymieniłem dzisiaj trójnik od czujników temperatury poniewaz przeciekał, wymiana poszła bezproblemowo. ale mam problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia, jak wracalem do domu (25 km) to miał podwyzszoną temperature (następna kreska za pionową ) i węze byly bardziej niz zwykle twarde. Po delikatnym odkręceniu korka w zbiorniku wyruwnawczym cisnienie spadlo i podniósł sie poziom w zbiorniku. jak naciskałem przewody od chłodnicy to to wylatywały bąbelki powietrza.
I mam pytanie czy układ odpowietrzy sie sam całkowicie i ile to moze potrwac?

: ndz kwie 09, 2006 00:22
autor: Peterus
Hm po wymianie plynu powino sie wlaczyc silnik z ogrzewaniem na maksa i czekac az sie zalaczy wentylator - tak w ksiazce pisza i na forum kazdy tak mowi,wiec moze sproboj w ten sposob,albo moze korek od zbiorniczka zaczal zle dzialac - u mnie tez tak am ze korek zle dziala chyba i nie upuszcza dobrze csnienia sam musze se zmienic ale nei jestem pewny wiec moze niech wypowiedza si einni co sie bardziej znaja:)Pozdrawiam

: ndz kwie 09, 2006 01:17
autor: robal264
kolega dobrze gada zrob jak mowi i musi byc ok, mozesz dla pewnosci korek wymienic :)

: ndz kwie 09, 2006 09:06
autor: Paweł Marek
Jesli króciec odpowietrznika jest w tym nowym trójniku to prawie na sto procent jest zatkany z powodu błędów przy prdukcji (od wewnątrz zostaje nadlew). Przerabiałem to w 2e. Trzeba to przetkać i już. Włączanie ogrzewania nie ma żadnego znaczenia przy odpowietrzaniu. To nie syrenka z kranikiem przy nagrzewnicy.

: ndz kwie 09, 2006 10:19
autor: Peterus
Paweł Marek pisze:Włączanie ogrzewania nie ma żadnego znaczenia przy odpowietrzaniu. To nie syrenka z kranikiem przy nagrzewnicy.
Hmm to dziwne ze w ksiazce serwisowej vw jest tak napisane i ze kazdy na forum tak zawsze pisze,trzeba miec wlaczone ogrzewanie na 100%,

pozdrawiam

: ndz kwie 09, 2006 10:25
autor: Paweł Marek
Przepływ płynu przez nagrzewnicę nie jest niczym ograniczony, z wyj. rzadkich aut z termostatem na węzach do nagrzewnicy. Ustawienie pokrętła od ogrzewania nie ma wpływu na krążenie płynu w nagrzewnicy. Dlatego.

: ndz kwie 09, 2006 10:35
autor: Peterus
w niektorych mkII jest ten termostat na wezach do nagrzewnicy,ja pisze to co jest napisane w ksiazce serwisowej,a tam chyba wiedza co pisza tak mi sie zdaje,
pozdrawiam

: ndz kwie 09, 2006 11:03
autor: Duber
ja mialem to samo,nastepna kreska za srodkiem i w tym momencie powinien sie went.zalaczyc. jesli za szybko sie grzeje zrob co ja i mi pomoglo(wzielem wymontowalem chlodnice kupilem w netto SZCZUR DO RUR i przeplukalem ja 10 razy nim mimo ze niemozna stosowac do aluminium i niemasz pojecie co wylecialo ze srodka pod prysznicem w domu to robilem,odrazu temperatura na polowie stoi i koniec)a on sam sie odpowietrza zobaczysz to przy zmniejszalacym sie stanie plynu w zbiorniczku

: ndz kwie 09, 2006 22:34
autor: maniek128
dzieki za rady, mam termostat na wężach ale ogrzewanie mi dziala całkiem dobrze.
dzisiaj rano otworzyłem maske na zimnym i stan plynu byl ze 2 cm ponad max pościskałem przewody od chlodnicy i wylecialo pare babelkow, i jak puścilem przewody to stan po jakims czasie opadl do lini max tylko nie wiem czy calkiem sie odpowietrzyl bo nie wiem ile dokladnie wlalem plynu, narazie jest max zobaczymy jutro po jeździe do szkoly.
pozdrawiam

: ndz kwie 09, 2006 23:02
autor: blackpower
Panowie ja mam podobnie, przy czym wmontowałem nowy czujnik temp. i teraz jezdze przy 110 st. Przy starym bylo 95 stopni. Co najciekawsze wentylator sie wlacza i wylacza i niby jest wszystko ok, woda sie nie gotuje a powinna przy takiej temp.
Podejrzewam ten czujnik, kupilem na allegro za 30 zł.
Co o tym sadzicie?
Jutro w dzien go jeszcze zmierze miernikiem i zobacze jakie ma wartosci.
Boje sie ze uszczelke mi wywali znowu pod glowica ehhh

: pn kwie 10, 2006 18:00
autor: maniek128
witam dzisiaj po powrocie z uczelni zaobserwowalem ze jednak silnik bardziej sie grzeje niz przed wymianą skazówka znajduje sie na krersce w prawo za polową, wcześniej stala ruwniutko pionowo. zobaczymy co bedzie dalej (czyli jutro).

: śr kwie 19, 2006 16:51
autor: Bombel_haus
Pewien koles mi powiedzial ze do vw i oplow nie leje sie wody bo sie gotuja leje sie plyny chlodzace .
A ja mam taki problem , ostatnio zagotowal mi sie wiec uzupelniam plyn wloaczylem silnik i dolalem na maksa i czekam az mi sie wentylator zalaczy a tu jajca plyn zaczal isc w gure i znowu prawie sie zaczol gotowac sie i plyn goracy zaczol sie wylewac z zbiorniczka wyrównawczego i co ja mam teraz zrobic :blush:
POMOCY ten zlom doprowadzi mie do bankructwa .

: śr kwie 19, 2006 16:59
autor: Pinhead
A zakręciłeś zbiorniczek ? Korek masz szczelny ? Termostat otwiera duży obieg ? Włacza się wentylator ?

: śr kwie 19, 2006 17:17
autor: maniek128
Bombel_haus pisze:Pewien koles mi powiedzial ze do vw i oplow nie leje sie wody bo sie gotuja leje sie plyny chlodzace .
A ja mam taki problem , ostatnio zagotowal mi sie wiec uzupelniam plyn wloaczylem silnik i dolalem na maksa i czekam az mi sie wentylator zalaczy a tu jajca plyn zaczal isc w gure i znowu prawie sie zaczol gotowac sie i plyn goracy zaczol sie wylewac z zbiorniczka wyrównawczego i co ja mam teraz zrobic :blush:
POMOCY ten zlom doprowadzi mie do bankructwa .
miałem tak samo jeszcze sie nie uporalem całkowicie z problemem ale walcze dzielnie

[ Dodano: Sro Kwi 19, 2006 5:21 pm ]
Pinhead pisze:A zakręciłeś zbiorniczek ? Korek masz szczelny ? Termostat otwiera duży obieg ? Włacza się wentylator ?
tak wszystko powyzej jest oki
korek jest szczelny wentylator włącza sie gdy skazówka jest kawalek poza pierwszą kreska na prawo od pionu, termostat pewnie sie otwiera bo takto pewnie zagotowal by sie po kilometrze.