Strona 1 z 1

Golf III Tdi

: pn sty 03, 2005 17:14
autor: Przemekmk2
witam wszystkich!!
Mam problem z Golfem III Tdi -jedzie 140 km/h i więcej nie chce.
Z góry dzięki za pomoc

: pn sty 03, 2005 17:22
autor: cyarnz
pewno przeplywomierz padl:))), trzeba sprawdzic, najlepiejwypinajac z niego wtyk i pojezdzic , zobaczyc co sie bedzie dzialo

: pn sty 03, 2005 18:32
autor: BruceLee30
podlacz pod VAG a bedziesz wiedzial czy cos go boli jak cos i jestes z okoloicy mozesz podjechach do mnie sprawdze ci

: pn sty 03, 2005 18:35
autor: Corvax
Może trzeba by zrobić jakiś oddzielny dział TDI - bo te silniki są specyficzne :grin: i takich pytań będzie przybywać.

Co do pytania Przemka - zrób eksperyment - włącz auto i delikatnie ruszając (nie przekraczając 2000 obr) dojdź do 3 biegu i depnij tak do 3500-4000 obr, zwolnij i zrób to jeszcze raz - jeśli zauważysz różnicę w zbieraniu się auta, ewidetnie masz jakąś usterkę - efektem jest notlauf, może przepływka, może kupa innych czujników. Po zgaszeniu silnika i odpaleniu (nawet w czasie jazdy) powinno wrócić do normy (reset komputera), do momentu kiedy nie przekroczysz jakiś 3000 obr. Jeśli będzie różnica to wszystko wskazuje na błąd w elektronice, który powoduje ograniczenie ciśnienia doładowania - auto nie pojedzie więcej niż 140km/h. Na niższych biegach tego tak nie odczujesz bo tdi ma potęzny moment obrotowy, jednak jak zrobisz kilka przyśpieszeń zauważysz różnicę. Jeśli różnicy żadnej nie będzie możliwe że się turbinka wysrała, ale to mało prawdopodobne. Jedynym (pewnym) sposobem na sprawdzenie to diagnoza VAGiem (dynamiczna), na podstawie wartości można dojść co jest uwalone. Polecam wizytę w dobrym warsztacie diagnostycznym.

: śr sty 05, 2005 00:33
autor: Przemekmk2
Był zrobiony test VAGiem dynamiczny i ciśnienie turbiny jest prawidłowe na każdym biegu. Na każdym biegu kręci się ładnie do odcięcia. Jedyna usterką, jaką pokazuje VAG 00575 017 - kolektor ssący Różnica regulacji sporadycznie.

: śr sty 05, 2005 13:41
autor: Corvax
00575 to czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej. Sprawdź czy nie ma nieszczelności ew. uszkodzony zawór N75. Jaki to silnik AFN?

test

: śr sty 05, 2005 21:19
autor: Przemekmk2
test o którym pisałeś przeprowadziłem i nie zauważyłem żadnej różnicy w zachowaniu się auta.silnik to 1Z.co to jest ten zawór N75

: śr sty 05, 2005 22:09
autor: Corvax
Elektromagnetyczny zawór ograniczenia ciśnienia doładowania. Najlepiej jak byś miał drugi na podstawkę i wtedy sprawdzić czy jest lepiej. Sprawdź też grube rury, turbina-intercooler-kolektor ssący, czy nie ma nieszczelnosci.