Strona 1 z 2

Jaki olej do sKrzyni 5 mk3 1,4 ABD ????

: wt kwie 04, 2006 22:33
autor: **Gucio**
Witam mam pytanie dzisiaj wymienialem sobie wlacznik do swiatel cofania w skrzyni i wylalo mi sie troche oleju i niewiem jaki tam sie wlewa olej i ile go powinno byc , i co ile kilometrow powinno sie wymieniac olej ?????

: wt kwie 04, 2006 22:45
autor: cinek11
jak sie nie myle to po otwarciu maski to po prawej stronie na skrzyni bedziesz miał korek taki duzy na skrzyni

: wt kwie 04, 2006 22:57
autor: **Gucio**
hm ale mi chodzi jaki olej najlepiej wlac i ile i co ile sie powinno go wymieniac :)

: wt kwie 04, 2006 23:40
autor: Obzik
od strony kierowcy za kołem masz 2 śruby jedna niżej śłuży do spuszczenia oleju ta wyżej do uzupełnienia i sprawdzenia poziomu oleju lejesz oleju az zacznie wylatywac olej zmieniasz tylko w sytuacjach gdy jest to konieczne nie ma okreslonego przebiegu

: śr kwie 05, 2006 07:49
autor: Marihuana Man
hm ale mi chodzi jaki olej najlepiej wlac i ile i co ile sie powinno go wymieniac :)
http://volkswagen.auto.pl/adataabd.html

: śr kwie 05, 2006 10:40
autor: Cefaloid
Ja osobiście wybrałem Castrol TAF-X bo jest to 75W90 GL4 a dodatkowo ma normę Volkswagena VW-G50. I możesz kupić butelkę 0,5l - zawsze trochę taniej a po co ci reszta oleju - bo teoretycznie nie wymienia się go nigdy.

: śr kwie 05, 2006 17:35
autor: KamilW
Teoretycznie nie ale wymiana dobrze robi skrzyni...
a tak apropos... sprawdzalem ta norme GL-5... i jej kompatybilnosc ze skrzyniami VW... mozna go stosowac do wszystkich skrzyn ktorych synchronizatory nie sa z mosiadzu z dodatkiem niklu... bo w nich nikiel pod wplywem dodatkow zawarych w oleju dyfunduje z synchronizatora do kola zebatego zmieniajac wspolczynnik tarcia... i stad problemy ze zmiana biegow... jednakze jako ze wiazanie takie jest nietrwale... nikiel po jakims czasie oddziela sie i przechodzi do oleju... i zmiana biegow wraca do normy... przynajmniej tak mi mowili ludzie z ktorymi rozmawialem... takie szczescie ze moja uczelnia wspolpracuje z VW i badali przekladnie i synchronizatory do samochodow VW... takze zadnego puchniecia nie ma... aha i pisze o powierzchni synchronizatora... zeby ktos nie pomyslal ze o calym :)

: śr kwie 05, 2006 22:39
autor: **Gucio**
Hm dzisiaj sie dowiedzialem ze dobry do skrzyn jest ATF niepamietam dokladnych oznaczen ale on jest taki czerwonawy i ze w zimie niema najmniejszych problemow ze zmiana biegow na duzych mrozach ja jestem zdania ze warto wymienic olej np ja mam juz na moj gust lekko zmeczony takze go wymienie w najblizszym czasie :)

: czw kwie 06, 2006 09:28
autor: Cefaloid
**Gucio** pisze:Hm dzisiaj sie dowiedzialem ze dobry do skrzyn jest ATF niepamietam dokladnych oznaczen ale on jest taki czerwonawy i ze w zimie niema najmniejszych problemow ze zmiana biegow na duzych mrozach ja jestem zdania ze warto wymienic olej np ja mam juz na moj gust lekko zmeczony takze go wymienie w najblizszym czasie :)
No też słyszałem takie opinie o oleju z ATF ale w sumie to nie wiem, nie znam sięna lepkościach itp ale może faktycznie to dobry pomysł. Może ktoś z wiedzą w tym zakresie się wypowie? No, ja też wymieniłem niedawno olej w moim 13 latku na wspomnianny TAF na początek w tylnym dyfrze 0,7l (syncro ma taki) i że się zrobił cichy więc i skrzynia dostała nowy olej i nie narzekam na mrozach (a było ciężko zmieniać biegi) jak i w lecie (zmiana biegów lepiej jak w nowiutkiej corolce).
PS. KamilW - masz rację też dotarłem do takich informacji, związki siarki tak działają na nikiel. Ale jeżeli olej nie ma jej a jest GL5 to można lać (czyli oleje spełniające obie normy GL4 i GL5). A czy nie szepnęli by Ci coś na uczelni na temat oleju ATF w manualnej skrzyni? Bo ten dość radykalny pomysł jest często lansowany przez mechaników...

: czw kwie 06, 2006 21:32
autor: **Gucio**
jezeli chodzi o mechanikow to oni i by lali ten olej tylko poprostu jest za drogi i np klijent nie wezmie drogiego oleju tylko tanszy i co do atf to jest calkiem wpozo sprawka i chyba sie szrpne na ten olejek jest on co prawda drogi ale z tego co uslyszalem skrzynia lepsze ma smarowanie :) pozdro

: czw kwie 06, 2006 21:37
autor: KamilW
Cefaloid pisze: A czy nie szepnęli by Ci coś na uczelni na temat oleju ATF w manualnej skrzyni? Bo ten dość radykalny pomysł jest często lansowany przez mechaników...
rozumiem ze ten ATF to olej do automatu? popytam i podowiaduje sie :)

[ Dodano: Czw Kwi 06, 2006 21:37 ]
P.S. niech ktos poda pelna nazwe tego ATF

: czw kwie 06, 2006 22:57
autor: **Gucio**
jezeli chodzi o mnie to jutro bede wiedzial pełne oznaczenie on jest do automatu ale i manualem niewybrzydzi :) dla manuala to i nawet lepiej :)

: pt kwie 07, 2006 13:07
autor: BruceLee30
**Gucio** pisze:jezeli chodzi o mnie to jutro bede wiedzial pełne oznaczenie on jest do automatu ale i manualem niewybrzydzi :) dla manuala to i nawet lepiej :)
do manualnych skrzynek zaleca sie olej o klasie 75W90 czyli pelny syntetyk jednak
niektore firmy np Renault i BMW zalecaja do manualnych skrzyn olej typu ATF dextron czyli od automatow jest kilka rodzajów olejow ATF sa mineralne i syntetyczne wielu moich znajomych zalewalo ten olej do VW (syntetyk) i sobie chwali ale koszt 1 l takiego ful syntetyku ATF wcale nie jest duzo mniejszy oscyluje w granicach 30-50 zl za 1 L

: sob kwie 08, 2006 12:43
autor: Bandzior3
no ja tez musze wymienic olej w skrzyni , myslicie ze ten 75 W 90 GL4 tedzie optymalnt dla silnika ABD ?????????????