Problem GolfII 1,8 monowtrysk !!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mahoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pn sie 15, 2005 14:45
Lokalizacja: SPS/SJZ
Kontakt:

Problem GolfII 1,8 monowtrysk !!

Post autor: mahoo » wt kwie 04, 2006 21:52

Witam, mam problem: Gdy jest zimny to jak go zapalę to nie potrafi wejść na obroty, silnik skacze albo gaśnie. Jeśli zgaśnie to trudno go uruchomić, kręcę rozrusznikiem, a on od czasu do czasu próbuje złapać. Wtedy jeśli już uda się zapalić (z wydechu chmura dymu) to znowu skacze, aż się zagrzeje, albo przełączy na gaz. Co to może być? Z góry dziękuję za pomoc


A to mój zielony szaleniec :grin:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2219443 - mój kopciuch @168KM/402Nm Dynosoft

Bastek600v
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: śr mar 01, 2006 18:28
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Bastek600v » wt kwie 04, 2006 22:01

Może być dużo rzeczy.Na początek sprawdził bym świece i przewody.Te ostatnie po zimie przeważnie dostają w d... .



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt kwie 04, 2006 22:09

A jak odpalisz na gazie to tak samo się dzieje ?


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
mahoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pn sie 15, 2005 14:45
Lokalizacja: SPS/SJZ
Kontakt:

Post autor: mahoo » wt kwie 04, 2006 22:11

Świece już wymieniłem, teraz mam NGK trójelektrodowe. Przewody mam od września, ale golfik połowę zimy spędził w garażu. Jutro upewnię się czy wszystko w porządku z tymi przewodami. Jak już się przełączy na gaz to zazwyczaj jest ok, raz czy dwa bywało tak że świrował z obrotami, ale mu przeszło jak się pobawiłem z przewodami i wtyczkami.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2219443 - mój kopciuch @168KM/402Nm Dynosoft

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt kwie 04, 2006 23:14

A możesz go odpalić na lpg ?


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Norbert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 23:10
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Re: Problem GolfII 1,8 monowtrysk !!

Post autor: Norbert » śr kwie 05, 2006 10:41

mahoo pisze:Witam, mam problem: Gdy jest zimny to jak go zapalę to nie potrafi wejść na obroty, silnik skacze albo gaśnie. Jeśli zgaśnie to trudno go uruchomić, kręcę rozrusznikiem, a on od czasu do czasu próbuje złapać. Wtedy jeśli już uda się zapalić (z wydechu chmura dymu) to znowu skacze, aż się zagrzeje, albo przełączy na gaz. Co to może być? Z góry dziękuję za pomoc


A to mój zielony szaleniec :grin:
Sprawdź sondę lambda i niebieski czujnik temperatury. A na początek zrób reset tak jak koledzy wyżej radzą. Odłącz minusową klemę na jakieś 30 min, potem po podłączeniu uruchom silnik i pozwól mu osiągnąć normalną temperaturę pracując na biegu jałowym (na benzynie).



Awatar użytkownika
mahoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pn sie 15, 2005 14:45
Lokalizacja: SPS/SJZ
Kontakt:

Post autor: mahoo » śr kwie 05, 2006 13:09

Reset gotowy, i teraz odpalił, ale zobaczymy jak sobie poradzi gdy będzie zimny. Jak coś to dam cynk czy pomogło. Dzięki, pozdrawiam


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2219443 - mój kopciuch @168KM/402Nm Dynosoft

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr kwie 05, 2006 14:49

Resetem go nie naprawisz. Jak by wszystko (lambda) było sprawne to problem w ogóle by nie występował. Dlatego pisałem abyś spróbował go odpalić na LPG bo wtedy lambda ma dużo mniej do gadania a jak by chodził prawidłowo to odpada problem z zapłonem.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Norbert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 23:10
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Post autor: Norbert » śr kwie 05, 2006 15:00

Pinhead, Resetem go nie naprawi, ale poprawi na czas szukania usterek (na jakiś czas :))) )
Objawy które opisuje pasują mi do padniętej sondy lub czujnika temperatury.
Zresztą nawet jeśli nie uda mu się odpalić na gazie (bo się naprzykład zaleje) to na pewno jakąś minutkę po odpaleniu na benzynie da się go przerzucić na gaz.
Jeżeli w tym momencie problem ustaje to wiemy, że nie jest winny uklad zapłonowy.

Wtedy sprawdzamy sondę: Miernik w łapki, napięcie nastawiamy na mierniku na 2V, czerwony kabelek z miernika do kabelka od sondy, czarny np do obudowy alternatora.
Miernik powinien pokazywać zmiany napięcia w zakresie od 0,2 do 0,9 V
Oczywiście robimy to na ciepłym silniku (nagrzanym do temperatury pracy)

Aby z kolei sprawdzić niebieski czujnik temperatury należy zmierzyć jego oporność, która powinna tak wyglądać:
- przy 0°C 5500 +/- 700 ohm
- przy 20°C 2500 +/- 500 ohm
- przy 30°C 1800 +/- 200 ohm
- przy 50°C 800 +/- 100 ohm
- przy 80°C 350 +/- 50 ohm
- przy 100°C 200 +/- 25 ohm



Awatar użytkownika
mahoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pn sie 15, 2005 14:45
Lokalizacja: SPS/SJZ
Kontakt:

Post autor: mahoo » śr kwie 05, 2006 16:09

Ok, jeszcze dzisiaj się z tym pobawię, i dam cynk co i jak. Dzięki




W innych tematach forum znalazłem podobne objawy, które w większości przypadków spowodowane były nieodpowiednią emulacją sondy lambda. Zresetowałem kompa i pojeździłem sobie bez przełączania na gaz, żeby nie nałapał ewentualnych błędów z elektroniki LPG. W kilku przypadkach właśnie to było przyczyną, jednak u mnie jazda bez ingerencji gazu na ciepłym silniku ok, ale zanim się zagrzał to też głupiał. Więc wychodzi na to że to nie wina LPG. Ugadałem się ze znajomym w warsztacie na poniedziałek, obada mi sondę, i kilka innych rzeczy, które mu się nasuną. Zobaczymy, napewno napiszę wam co to było, jeśli do tego dojdziemy.


A to kolejna fotka mojego GO!fa, widzę że już 100pobrań tamtej fotki, więc wrzucam nową :grin:

[ Dodano: Sob Kwi 08, 2006 13:43 ]
Problem się rozwiązał, mój ojciec przywlókł wtrysk z Audi B3, identyczny jak w moim Golfie. Wymieniłem cały wtrysk, przy okazji dokładnie czyszcząc. Narazie autko spisuje się prawidłowo, obym nie zapeszył, pozdrawiam i dzięki za pomoc
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2219443 - mój kopciuch @168KM/402Nm Dynosoft

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 295 gości