Strona 1 z 1

pytania o moc silnikow 1,3 na digifancie i 1.6

: wt kwie 04, 2006 19:09
autor: guti
spotkalem kolesia dzis , chcial sprzedac golfa 1.3 na wielopunkcie, zainteresowało mnie to bo jeszcze nie widzialem takowego, podchodze do maski i rzeczywiscie ma listwe itd, pytam sie ile tu jest koni a on mowi aa taaam cos kolo 44, sprawdzilem na stronce jest to silnik NZ i ma 55 PS tylko nie widze roznicy w tym na gazniku ??tylko momentem sie roznia i to minimalnie.co do silnikow 1,8 na jedno i na wielo punkcie sa roznice i to spore ;) a tu lipa , wie ktos po jakiego wała to załozyli?? postep nauki?? :)
A teraz drugi problem. Czy istnialy silniki 1,6 w MK2 ktore mialy 100 Km? nie widze na stronce takowych a kolega mi wpiera ze byly i ze on takie gdzies w jakims katalogu widzial.Walnac mu od razu czy poczekac az zmadrzeje??Nie wiem czy on czasem nie mowil ze to byly 16V , a moze tylko na wielopunkcie? sam nie weim ale pomozcie zeby czymkolwiek sie podeprzec w razie konfrontacji :) Dzieki wielkie :) Pozdrawiam

: wt kwie 04, 2006 19:36
autor: Pieciaa
Co do silniczka 1.3 na pelnym wtrysku to mam taki u siebje pod maska i musze przyznac ze zadna rewelka :(( Ani nawet ekonomika :(( Poprostu sie toczy. A co do silnika 1.6 o ktory pytasz to zdaje mi sie ze jette taka na jednopunkcie o mocy okolo 100kn mial jakis moj znajomy,ale niejestem pewien co do mocy na 100%

: wt kwie 04, 2006 19:40
autor: tauka
No rzeczywiście 1.3 ma 40KW/55PS. A czemu wsadzili wtrysk?? Tak jak piszesz postępn nauki i motoryzacji. A pozatym NZ się lepiej zbiera i wg moich obserwacji jest bardziej ekonomiczny i mniej awaryjny niz sam gaźnik :) Prostsza budowa. A przejeź się gaźnikiem i wtryskiem, to różnicę sam zauważysz :P

A z tym 1.6 to na 99% nie było 100konnych, a tym bardziej 16V w dwójce. Dopiero 1.8 były 16 :)

: wt kwie 04, 2006 19:46
autor: bodzio_j
Znajomy ma 1.3 na wielopunkcie i mówi, że nieźle wymiata, a co do 1.6 to mądra książka mówi o 4 typach, zaden nie ma 100KM, 70-75. Ale kto to wie czy to już wszystko?

[ Dodano: Wto Kwi 04, 2006 19:49 ]
guti pisze:wie ktos po jakiego wała to załozyli?? postep nauki??
powodów jest kilka. Łatwiej kontrolować skład mieszanki na wtrysku niż gaźniku - ekologia, sam napisałeś, ze ma większy moment a to ważne., no i w zasadzie na wtrysku powinien nieco mniej palić

: wt kwie 04, 2006 20:33
autor: KamilW
Witam Panowie... co do kwestii silnikow 1,6 w golfie to byla malenka seriia egzemplarzy z oznaczeniem silnika EW ktore mialy dokladnie 101 KM... ich liczba byla porywajaca i wynosila kolo 150 sztuk... silnik byl ewolucja silnika EZ i mial zalozony wtrysk K-Jetronic... wszystkie te auta szly na eksport do stanow... lub w jakies inne ustronne miejsce... stad nie uswiadczymy ich u nas... widzialem takiego w germanii jak sciagalismy z kuzynem furki :)
guti pisze:Walnac mu od razu czy poczekac az zmadrzeje??
a co do walniecia to nic straconego :) pretekst zawsze sie znajdzie... a co do 1.3 to wersje byly rozne... od 40kW (54KM) do 47 kW(64KM).... pisze oczywiscie o wtryskach... a po co... bo bardziej ekologiczne...

: wt kwie 04, 2006 23:07
autor: guti
krotko zwiezle i natemat :D