Strona 1 z 1
ile obrotow na maxa?
: pn kwie 03, 2006 20:21
autor: Duber
witam.mam pytanie.mam skrzynie 4t ktora mi klękła chce kupic nowa,sprawdzalem w tabeli i widze ze na piatym biegu mozna wycisnac 5.5tys. obrotow.i albo mam skopany obrotomierz albo niewiem co bo ja wycisnoem tylko 4.5tys. na 5 biegu
skrzynie mam nieorginalna bo mialem automat i niewiem czy ten silnik nie daje rady 5.5 wyciagnac (niejest zamulony smiga jak rakieta)czy sam niewiem co predkosc pokazuje na liczniku 170 na maxa ale moze byc slimak inny w skrzyni,zreszta zglupialem i sam nic niewiem,co myslicie i ile wasze golfy na 5 wycisna obrotow?( a podobno na 4t mozna ponad 200 smigac choc nigdy w to nie uwierze)to tabela co mi nasz kolega pokazal
Re: ile obrotow na maxa?
: pn kwie 03, 2006 20:26
autor: kwiatekt11
oj 5.5 tys zeby wskoczyło t trzeba by przepasci zeby go tak rozpedzic albo silnika w idealnym stanie. tez mam 4T w RP od nowosci i powiem ze ma długie biegi ale za to sie fajnie jezdzi
: pn kwie 03, 2006 20:26
autor: KamilW
Witam, po pierwsze to efekt moze byc nastepujacy... z biegiem czasu silniki maja tendencje do przechodzienia na moment... czyli nastepuje wzrost momentu koszetem mocy... a jak wiadomo moment przyspiesza a moc jedzie szybko... wiec to moze byc powod dla ktorego fura ci super przyspiesza a nie osiaga dobrej predkosci max... moj maksymalnie idzie 160 km/h ale na kolach 195/50R15... najbardziej miarodajne byloby badanie na hamowni... pozatym ta skrzynia ma inne przelozenia niz automat i to to tez moze byc przyczyna... pozdro
: pn kwie 03, 2006 20:35
autor: Duber
tak skrzynia automat ma inne przelozenia ale z automatu umnie nic juz nie zostalo.skrzynia jest 4t czyli z automatem niemam nic wspolnego wiem ze te silniki wyciagaja mniejwiecej 175 czyli moje 170 jest ok.w koncy kazdy licznik jakos oszukuje.ale popatrz na tabele co tam wypisuja.
: pn kwie 03, 2006 20:39
autor: kwiatekt11
to co tam pisze to wiesz .... RP jest troszke za słaby zeby takie predkosci wyciagac na skrzyni 4T
: pn kwie 03, 2006 20:43
autor: KamilW
Mysle ze 170 jest ok i nie ma sie czym przejmowac...
: pn kwie 03, 2006 20:45
autor: kwiatekt11
jak na RP to jes dobrze ja swojego nie katowałem do tych 170 km na gazie tylko 160 raz poleciał i tyle
: pn kwie 03, 2006 20:50
autor: Duber
eee trzeba wiedziec ile swoja fura poleci aby wiedziec czy mozna przyjac wezwanie na trasie od jakiegos zawalidrogi ze spojlerami na dachu
: pn kwie 03, 2006 20:54
autor: kwiatekt11
no pewnie ze czasem trzeba przycisnac ale jak dla mnie RP jest za słaby jak na sciganie tak ze 20 km wiecej i dał by rade
: pn kwie 03, 2006 20:55
autor: KamilW
Ja wole przyjmowac wyzwania na kretej waskiej uliczce przez jakas wies... bo wtedy dopiero wychodzi czy umiesz jezdzic... bo wcisnac gaz na prostej to kazdy umie ale juz nie kazdy umie przejsc dobrze zakret... pozdro....
: pn kwie 03, 2006 20:56
autor: kwiatekt11
KamilW pisze:Ja wole przyjmowac wyzwania na kretej waskiej uliczce przez jakas wies... bo wtedy dopiero wychodzi czy umiesz jezdzic... bo wcisnac gaz na prostej to kazdy umie ale juz nie kazdy umie przejsc dobrze zakret... pozdro....
ale scigaj sie na wiejskiej drodze to zostawisz koło na ulicy wiem co sie dzieje u mnie i nie polecam scigania po wsi
: pn kwie 03, 2006 22:43
autor: homsky
myslalem ze wszystko rozumie ale... ale jesli silnik na naprzyklad w danej chwili ma7000 obr,(przyklad)to jest jego max. i teraz od przelozen zalezy jego predkosc maksymalna.i przy 3000 tys OBROTACH SILNIKA predkosc jest rozna(rozne przelozenia)to majac te same obroty(maksymalne obroty silnika niesa zalezne od skrzyni to silnik dyktuje swoje max,obroty chyba) i rozne skrzynie to musi sie zmienic predkosc maksymalna auta kosztem sily i przyspieszenia ale predkosc musi wzrosnac na dlurzszej skrzyni.czyli na skrzyniach np.aug musi byc wolniejszy ale namieszalem sam sie pogubilem
_________________
Hahaha , no troszke sie pogubiłeś - musiałbym ci wkleic kilka wykresów z teorii ruchu samochodu , zalezności sumy mocy oporów toczenia , oporów przyspieszenia , oporów powietrza w zalezności od mocy silnika , sprawności mechanicznej wtedy bys może łatwiej zrozumiał o co tak dokładnie chodzi, ale nie mam gotowych wykresów a nie chce mi sie przeliczac wszystkiego i rysować! Ogólnie mozna powiedziec tak: predkośc max okresla pewien wzór matematyczny w którym są: cieżar auta, jego gabaryty, współczynnik Cx, moc silnika itd itp i powiedzmy dla Golfa2 z silnikiem 90KM z tego wzoru wychodzi Vmax=180km/h , to jeżeli załozymy skrzynie 4T która ma takie przełożenia ze teoretycznie można rozpedzic auto do 220 to i tak nie poleci więcej niż 180 według wzoru bo ograniczeniem w tym przypadku jest moc silnika a nie przełożenia skrzyni, a teraz popatrzmy z drugiej strony - załózmy że w naszym Golfiku mamy silnik o mocy 300KM który pozwala rozpedzic auto do powiedzmy 300km/h , ale z kolei w tym przypadku ograniczeniem auta nie bedzie moc tylko przełożenia skrzyni 4T która pozwoli rozpedzic sie do 220km/h , no powiedzmy do 250km/h jesli pociagniemy silnik do 6500obr!
Czyli mamy zawsze dwa ograniczenia: moc silnika i przełożenie skrzyni na ostatnim biegu
: pn kwie 03, 2006 22:48
autor: martii
teoretycznie tylko bo przelozenia na to pozwola ale juz moc nie
zalezy to od wielu parametrow
kola, zawieszenie - opory toczenia , CX - czyli wspolczynnik oporu, no i w Waszy przypadku sam silnik 8V
8semki nie maja gory za to maja ladniejszy dol, natomiast wiekszosc 16V ma moc o wiele wyzej
prostym przykladme niech bedzie Honda srednie max obroty to 7200-8000-9000 mowa o seryjnych
i moc pod koniec max obr
ja mam VTEC co prawda ten slabszy na jednym walku ale opisze jak wyglada mniej wiecej przyspieszenie w moim i SOHC VTEC i siory 2.0 8V
crx - 2......3....4...5.6.7
New Beetle - 2...3...4.....5.......6
takie kropkowe ale mam nadzieje ze zrozumiecie u mnie im wyzej tym szybciej wskazowka leci do REV limit tak ze potrafi po zalaczeniu VTEC <u mnie 4800> zerwac przyczepnosc na 1 i 2ce przy nierownej drodze - oczywicie nie przy mieleniu ale podczas startu gdzy juz ladnie ciagnie i nagle piiiii