bębny hamulcowe, jak?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

piotrek991
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 283
Rejestracja: czw lis 10, 2005 22:40
Lokalizacja: lubelskie
Kontakt:

bębny hamulcowe, jak?

Post autor: piotrek991 » pn kwie 03, 2006 15:42

koledzy chce wymienić szczęki nie wiem czy dużo tam ich zostało czy mało dwa razy roboty robił nie będę dlatego kupiłem nowe i wymienie odrazu a więc powiedzcie mi na co zwrócić uwagę? jak wymienić? coś dodatkowo posmarować przeczyścić? i jak sciagnąć te bębny/ poproszę o wszelkie rady, sprawa pilna bo chce się za to nie długo wziąć,


trzeba bębny toczyć?


F126p, F126p, Polonez, Seicento 1,1, Golf 3, Audi A3, Passat B5, Golf IV, Passat B5, Alfa Romeo 156 JTD,

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn kwie 03, 2006 17:12

hej.napewno bedziesz musial przezmarowac lozysko co jest w bebnie.potem symeringi mozesz miec do wymiany co zabezpieczaja smar z lozyska nie sa drogie one.przy rozbieraniu szczek przyjzyj sie dokladnie jak sa sprezyny bo moze cie trafic przy montarzu.i czy bebny nie maja duzego rowka bo moze do wymiany ok 50 sztuka.i moze cierzko beben zchodzic jak jest prog.bez wiekszego srubokreta niema mowy o powodzeniu przy sciaganiu.zatem do dziela i moze linke trzeba bedzie popuscic przy zakladaniu bebna bo ciasno moze byc.linke sie popuszcza przy lewarku miedzy siedzeniami.w sumie niema tam zadnej filozofi.jedyny problem to sciagniecie bebna jak sa progi i stare szczeki chacza.



Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 1 6 D » pn kwie 03, 2006 17:46

Czytałem o ściąganiu bębna ostatnio, doczytałem, że jak nie ma koła to śrubokrętem podważa sie taki mały klinik wewnątrz(wkłada się śrubokręt przez dziurę od śruby koła i podnosi do góry ten klin) i bęben schodzi bardzo prosto.



kefas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 10:50
Lokalizacja: okolice Jeleniej
Kontakt:

Post autor: kefas » pn kwie 03, 2006 19:11

Ten klin powoduje automatyczną regulacje szczeliny bęben-szczęki, po przez podniesienie go szczęki sie schodzą i bęben jest luzny. Wszystko pięknie, tylko diabelnie trudno go trafić.
Sprawdz przy okazji czy tłoczków nie przyłapało ( dzisiaj u mnie to wyczaiłem ) :wink:


kefas

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn kwie 03, 2006 19:55

dzieki za punkta,mozna ten klin podniesc ale haha zycze powodzenia,lepiej dodusic srubokretem szczeki i podwarzyc beben.tez da rade



piotrek991
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 283
Rejestracja: czw lis 10, 2005 22:40
Lokalizacja: lubelskie
Kontakt:

Post autor: piotrek991 » wt kwie 04, 2006 15:02

no i już po zawodach, odkręiłem tylko śrube z łożyska i bez żadnych klinów ładnie zeszedł bęben bez oporów no i zostały mi nowe szczęki bo nie wiedziałem co jest w środku a okazało się że szczęki prawie grubości nowych a bębny bez progów też jak nowe to widocznie poprzedni właściciel musiał wymieniać

ale dzięki koledzy za pomoc


F126p, F126p, Polonez, Seicento 1,1, Golf 3, Audi A3, Passat B5, Golf IV, Passat B5, Alfa Romeo 156 JTD,

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 374 gości