Strona 1 z 1

jakie ciśnienie w oponach?

: ndz kwie 02, 2006 13:55
autor: geminix
jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w oponach z przodu i z tyłu?
golf mk2 opony continental 14x60x185

: ndz kwie 02, 2006 14:08
autor: inek01
Wazne jeszcze jaki masz silnik...
Tu masz wszystko opisane http://72.36.173.170/~yagoda/instrukcja ... .htm?104,0

: pt kwie 21, 2006 13:54
autor: pkirylcz
A ja utrzymuje cisnienie 2,2 bara w kazdej oponie.

Po wymianie zimowych zauwazylem ze sa one nierowno zdarte. Po bokach mocniej, a srodek bardzo malo. Tak jakby bylo za niskie cisnienie, bo dla zbyt duzego wytarby sie sam srodek. Co moge zrobic.

Nie ja zmienialem kola, i opisane jest przez wulkanizatora ze to sa kola z tylu ktore sie tak wytarly, chociaz wydaje mi sie ze to przod. Samochodem jezdzi zazwyczaj jedna osoba i niewiele wiecej ciezaru.

Co moze byc przyczyna?

: pt kwie 21, 2006 16:05
autor: inek01
W instrukcji zalecaja cisnienie o 0.2 (nie liczac wiekszych silnikow...) wyzsze dla zimowych opon.
http://vw2.info/galerie/mk3/Data/page.htm?146,0
Ja w zimowe pompowalem cos ok 2.6 i nie zauwazylem zeby zdarly sie nierownomiernie...

P.S.
pkirylcz, nie masz przypadkiem granatowego Mk3 z naklejka pod lampa ? Widzialem takowego ostatnio na miescie... Ja swoja dopiero wczoraj nakleilem po pastowaniu.

: pt kwie 21, 2006 16:25
autor: pkirylcz
inek01 pisze:W instrukcji zalecaja cisnienie o 0.2 (nie liczac wiekszych silnikow...) wyzsze dla zimowych opon.
http://vw2.info/galerie/mk3/Data/page.htm?146,0
Ja w zimowe pompowalem cos ok 2.6 i nie zauwazylem zeby zdarly sie nierownomiernie...

P.S.
pkirylcz, nie masz przypadkiem granatowego Mk3 z naklejka pod lampa ? Widzialem takowego ostatnio na miescie... Ja swoja dopiero wczoraj nakleilem po pastowaniu.
O kurcze, 2.6 to sporo. Ja zwiekszylem do 2.2, chociaz mi wulkanizator powiedzial ze sie nie znam. Wydaje mi sie jednak ze to bylo stanowczo za malo w takim przypadku. Do miekich gum trzeba wiecej jednak pompowac.

No to mnie namierzyles. To moj samochod. Porusza sie czesto w okolicach basenu.
Pozdrawiam.

: pt kwie 21, 2006 16:43
autor: inek01
pkirylcz pisze:O kurcze, 2.6 to sporo. Ja zwiekszylem do 2.2, chociaz mi wulkanizator powiedzial ze sie nie znam. Wydaje mi sie jednak ze to bylo stanowczo za malo w takim przypadku. Do miekich gum trzeba wiecej jednak pompowac.
Ja tam wole zaufac producentowi auta (instrukcja) niz wulkanizatorowi ;) Jak jezdzilem na 2.6 to wcale nie bylo tak twardo. Opony 175/70 R14 (troche przeklamuje na nich, bo srednica kola wieksza o 23mm, ale coz, okazyjnie kupione kola)
Wydrukuj instrukcje i pokaz temu wulkanizatorowi... To chyba on sie nie zna :P
pkirylcz pisze:No to mnie namierzyles. To moj samochod. Porusza sie czesto w okolicach basenu.
Jakies 2 tyg temu przypadkiem namierzylem jak stal na Sciegiennego...
Pozdrawiam :pub:

: pt kwie 21, 2006 17:43
autor: pkirylcz
No ale producent podaje 2.0/2.2 a nie 2.6

Sciegiennego - nawet nie wiem gdzie jest ta ulica. Bardzo rzadko jestem w miescie.

: pt kwie 21, 2006 19:14
autor: inek01
pkirylcz pisze:No ale producent podaje 2.0/2.2 a nie 2.6
Ok, ale to zalezy jeszcze od silnika.. Dla mojego:Zimowe: Przod - 2.5/2.8 , Tyl - 2.3/3.0
pkirylcz pisze:Sciegiennego - nawet nie wiem gdzie jest ta ulica. Bardzo rzadko jestem w miescie.
To ta ulica przy kosciele (Fara)... Chyba naprawde zadko bywasz w miescie ;)

Pozdrawiam.

: sob kwie 22, 2006 17:57
autor: maryjan112
siemka
Też śmigam na stalowych 14. Pompuje tyle ile każą (opis na klapce do baku) czyli w normalnych warunkach 2,2/2,0. Zimą o 0,2 mniej. Jak jadę gdzieś dalej (wczasy, święta) to do zalecanych przy załadowanej bryczce 2,4/2,6 dopompowuje do tego jakieś 0,1 (a jak naprawdę dobre drogi to nawet 0,2). Zawsze to Golfiemu ciut raźniej i taniej się jedzie.

: pn kwie 24, 2006 16:48
autor: pkirylcz
Diesle maja chyba ciezsze silniki troche, dlatego z przodu trzeba wiecej pompowac.
Kiedys 'taz' napisal mi ze Barum ma miekka gume, dlatego warto jakies 0,2 wiecej dac.