Strona 1 z 2

pierścienie centrujące do alufelg

: sob kwie 01, 2006 21:27
autor: piotrek991
witam panowie potrzebuje trochę teori na ten temat ponieważ kupiłem felgi rozstaw śrub się zgadza ale średnica otworu w felgach jest większa niż na piaście, jakie są skutki tego luzu, czy jest konieczność zakładania pierścieni jeśli tak to jakie? jaki wymiar/ gdzie kupić? poproszę wszystkie informacje na ten temat


felga ma otwór o średnicy 63 mm

: sob kwie 01, 2006 22:01
autor: borys1966
dołączam sie do prośby o poradę otwór w feldze też 63 mm a piasta koła ma 57 mm.

: sob kwie 01, 2006 22:04
autor: Tomasz Żaguń
Popytaj u oponiarzy lub poszukajna allegro ,tam podobno są to są pierścienie centrujące .Wg mnie to musisz mieć bo całe przeniesienie ciężaru z piasty na felgę przechodzi właśnie w tym miejscu a śruby tylko dociskają felgę i przennoszą obciążenia ścinające je czyli skrętne.Notabene ja kiedyś latałem po 200 km/h na samych śrubach bez pierścieni ale teraz to sobie niewyobrażam bez tego latać.Pozdro

: sob kwie 01, 2006 22:11
autor: Marihuana Man
Jest na Allegro bardzo bogaty wybór pierścieni centrujących od plastikowych po aluminiowe.
Link poniżej:
http://allegro.pl/search.php?string=pier%C5%9Bcienie

: śr kwie 26, 2006 20:44
autor: wejlantf
brak pierścieni centrujących spowoduje bicie na kierownicy i nie tylko, całe auto wpadnie w wibracje, po jakimś czasie siądą łożyska, itd.

: śr kwie 26, 2006 21:44
autor: lolo_golf
Ja polecam tego goscia http://allegro.pl/item98304216_pierscie ... anio_.html sam od niego kupiłem i pierscienie pasują idealnie. Jak kupisz to musisz mu napisac maila i podaj mu:

Srednica piasty samochodu(VW Golf III): 57,1mm
Srednica otworu na feldze(tej co mowisz): 63,0mm

Jak to mu podasz to pierscienie podejdą i bedzie cycuś :okej:

: śr kwie 26, 2006 22:34
autor: kubi
cały ciezar opiera sie na srubach zamiast piascie efektem jest bicie podczas jady na łuku. lepiej kupic pierscienie centrujace bo szkoda srub pare razy lepiej wejdziesz w zakret i poscina sruby a jak wiecie sruby nie bardzo lubia pracowac na scinanie lecz na rozciaganie

: czw kwie 27, 2006 07:57
autor: wejlantf
kubi pisze:efektem jest bicie podczas jady na łuku
no nie tylko na łuku, felga opiera się na piaście tylko z jednej strony i powstaje efekt jajka. Bije nawet na prostej

: czw kwie 27, 2006 09:53
autor: lolo_golf
Bije na prostej też miedzy 60-100km/h :grin: Ja tak miałem i jak założylem pierścienie to jak ręką odjął :food:

: czw kwie 27, 2006 14:18
autor: wejlantf
lolo_golf, u mnie było dokładnie to samo

: czw kwie 27, 2006 19:36
autor: Tomasz Żaguń
A u mnie niebiło jak jeżdziłem nawet pod 200 także niezawsze

: czw kwie 27, 2006 20:12
autor: dziechu
Raczej watpie zeby sily byly przenoszone przez otwor felgi. Otwor ten ma pewien luz (0,1-0,2mm), inaczej trudno i bardzo ciezko wciskaloby sie kolo na piaste (szczegolnie piaste pokryta brudem). Gdyby sily mialy byc przenoszone przez otwor felgi to podczas toczenia sie kola - aby piasta stale przylegala w dolnej czesi do felgi - felga musialaby przesuwac sie o te 0,1-0,2mm. To raczej niedopuszcalne. Poza tym sruby i otwory stozkowe lub polkuliste podczas dokrecania likwiduja wszelkie luzy poprzeczne automatycznie centrujac kolo - tylko sruby z lbem plaskim nie centruja, ale wystepuja dosc rzadko. Zreszta - gdyby masa samochodu miala byc przenoszona przez otwor centrany na felge, to NAPEWNO pierscienie centrujace nie moglyby byc plastykowe! Pierscienie takie maja zadanie tylko pomocnicze podczas zakladania kola.

: czw kwie 27, 2006 21:46
autor: wejlantf
dziechu, bzdura! U mnie były szpilki ze stożkami i bez pierścienia koło nie było wycentrowane. Było to widoczne nawet gołym okiem. Skoro bicie ustąpiło po założeniu pierścieni to przyczyną było właśnie źle wycentrowane koło, nic innego! :bajer:

[ Dodano: Czw Kwi 27, 2006 21:50 ]
dziechu pisze:gdyby masa samochodu miala byc przenoszona przez otwor centrany na felge, to NAPEWNO pierscienie centrujace nie moglyby byc plastykowe! Pierscienie takie maja zadanie tylko pomocnicze podczas zakladania kola.
pierścienie centrujące są po to, żeby przykręcić felgę idealnie na środku :bigok:

: czw kwie 27, 2006 22:31
autor: lolo_golf
wejlantf pisze:pierścienie centrujące są po to, żeby przykręcić felgę idealnie na środku
Dokładnie :bajer: ja zalozylem i przestalo..