Strona 1 z 1
110 stopni temperatury
: sob kwie 01, 2006 17:39
autor: herflik95
witam wszystkich. mam problem taki iz wymienilem dzis czujnik w MK3 1.8 92r od temparatury i wskazówka zwariowała. po przejechaniu około 10 km wskazówka staneła na 110 stopniach po dalszej jeżdzie nic sie nie zmieniło. termostat byl wyieniony pol roku temu. na starym czujniku wskazówka stala na 50 stopniach. jezeli ktos moze mi pomoc z tym ustrojstwem to z góry dzikuje
: sob kwie 01, 2006 18:13
autor: bodzio_j
herflik95, bardzo możliwe, że "padł" czujnik. U mnie też tyle pokazuje, a na pewno tyle nie ma.Zobacz kiedy włącza się wentyl. 1bieg -ok 97, 2.-105st
: sob kwie 01, 2006 18:18
autor: herflik95
czujnik jest nowy założony przed 4 godzinami wiec to nie moze byc wina czujnika. moze szwankuje wskazowka na liczniku????
[ Dodano: Sob Kwi 01, 2006 21:30 ]
ludzie pomocy
: sob kwie 01, 2006 21:43
autor: W3reWolf
To nic nie daje, że jest nowy. Nawet nowy może mieć defekt. Najlepiej, jakbyś mógł od kogoś pożyczyć na chwilę czujnik i sprawdzić.
: sob kwie 01, 2006 21:54
autor: borys1966
Ja tak miałem w zimie temp. nie przekraczała 70 C więc myślałem że padł czujnik temp. i wymieniłem go na jakąś podróbkę. Temp wzrosła o jakieś 10 C. Wszystko było OK. aż do nastania ciepłych dni temp. dochodziła do 110 C. Wymieniłem temostat Verneta, i znowu kicha temp. dochodziła do 100 C a on nie otwierał się . Wróciłem więc do starego czujnika temp. ( oryginał) i do starego termostatu Wahler. I zdziwienie temp nawet w korku nie przekracza 90 C. Myślę że nie należy stosować różnych zamienników bo one niewspółpracują ze sobą jak należy.
: ndz kwie 02, 2006 06:08
autor: bodzio_j
borys1966 pisze:Myślę że nie należy stosować różnych zamienników bo one niewspółpracują ze sobą jak należy.
bardzo dobrze myślisz. Jeśli termostat to tylko Wahlera, jeśli czujnik tem to oryginał, kupiłem HP i oszukuje jak dentysta przed wyrwaniem zęba, pokazuje ok 100-110st, a na pewno tyle nie ma.
: ndz kwie 02, 2006 10:58
autor: Misiek_B
Miałem podobnei jak zmieniałem czujnik temeratury stary pokazywał 70 stopni cały czas kupiłem z HP to 110 pokazywał po wymienie w sklepie na drugi 115 wkoncu kupiłem Wahlera i 90 pokazuje cały czas
: ndz kwie 02, 2006 16:15
autor: borys1966
Dodam jeszcze że robiłem pomiary na obydwóch termostatach tzn. gotowałem wodę w garnku i oczywiście termometr do 110 C. Termostat Wahler zaczynał otwierać 84C i pełne otwarcie przy 100C , natomiast nowiutki Vernet zaczyna otwierać przy 90 C. Chyba Verneta założę na zime będzie bardziej dogrzany silnik.
: ndz kwie 02, 2006 23:30
autor: Komas
a w ktorym miejscu znajduje sie termstat? A w ktorym czujnik temp. Bo czujniek ktory wlacza wentylatory to chyba jeszcze co innego
: ndz kwie 02, 2006 23:38
autor: Zilly
Komas pisze:a w ktorym miejscu znajduje sie termstat? A w ktorym czujnik temp. Bo czujniek ktory wlacza wentylatory to chyba jeszcze co innego
Włącznik termiczny wentylatora jest wkręcony w chłodnicy, termostat zależy jaki silnik przeważnie gdzieś w króćcu plastikowym wychodzącym z głowicy.
: pn kwie 03, 2006 12:46
autor: dziejo
kiedy zakupiłem mojego mk3 to myslałem ze jest ok miałem temperature 100 cały czas wentylator sie włączał ale nie dawało mi to spokoju i w końcu WYMIENIłEM termostat WAHLERA!!!!!!!!! jest super do 90.c wentylator się załancza minimalnie ponad te 90 i jest spoko wręcz super otwieranie termostatu nieco powyzej 80 kumpel zakupił kiedys termostat ale nie powiem teraz jaki nie pamiętam i co?????? po 2 mcach umarł nie otwierał sie napewno to nie był wahler!
: pn kwie 03, 2006 13:52
autor: KamilW
Witam Panow... co do czujnika temperatury to nie miejcie pretensji do producentow... wszystko jest jak najbardziej wporzadku bo to co mamy zamontowane w aucie to wskaznik a nie miernik i moliwy jest blad nawet do 20%... i tu wszystko zalezy od firmy jak bardzo starala sie go zmniejszyc... najbardziej miarodajny i uspokajajacy bedzie pomiar temperatury plynu w zbiorniczku wyrownawczym normalnym termometrem (np takim od centralnego ogrzewania) i wtedy sie okaze jaka temperatura jest naprawde... co do termostatow to maja one temperatury otwarcia... mozna sobie kupic np. 70, 80, 95, 97, 105... jak sie komu podoba... i na to nalezy zwracac uwage...
borys1966 pisze:Myślę że nie należy stosować różnych zamienników bo one niewspółpracują ze sobą jak należy.
a czujnik temperatury i termostat nie maja ze soba nic wspolnego poza praca w tym samym ukladzie... wiec tu nie ma zasady ze musi byc ta sama firma... pozdrawiam
: pn kwie 03, 2006 18:20
autor: borys1966
chodziło mi o to że kupiłem czujnik firmy xxx ( niewiadomo jakiej) i po przeprowadzeniu testów termometrem okazuje sie że przewala on o 20 C w góre, przez to miałem cały czas na wskaźniku temp. 110 C. natomiast oryginalny made in germany zaniża o 10C w dół. ( też pomiar termometrem. Podobnie z termostatem oryginał Wahler otwiera 85C natomiast Vernet przy pomiarze termometrem zaczyna przy 90C ale po założeniu do auta przy temp. 105 C dolna rura w chłodnicy byłą zimna. Czyli nie otworzył się . I teraz jest problem na czym sie wzorować na błędnym czujniku czy na termometrze? ( jeśli ktoś go ma )
: pn kwie 03, 2006 18:35
autor: KamilW
oczywiscie ze na termometrze... i tylko i wylacznie... mowie czujnik i wskaznik maja blad do 20 % wiec wzorowanie sie na nich nie ma najmniejszego sensu...