KODY BŁYSKOWE

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marcino
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 772
Rejestracja: pn sty 23, 2006 20:14
Lokalizacja: Lublin,
Kontakt:

KODY BŁYSKOWE

Post autor: marcino » pt mar 31, 2006 23:55

Witam. Zdiagnozowałem swojego mkII za pomocą Kodów Błyskowych i wyskoczył mi Kod 2342 - Sonda Lambda.Mam pytanie. w którym miejscu ona sie mieści i jek wygląda.Czy pozostało mi wymienić sonde na nową czy są jakieś sposoby aby sprawdzić czy ona jest dobra. Może coś innego jest uszkodzone.Dla wiadomości: w moim golfiku na liczniku jest żółta kontrolka check engine i podczas jazdy zapala sie i gaśnie dla tego użyłem kodów błyskowych do diagnostyki.


Lubelski Klub VW na http://www.vaglublin.pl" onclick="window.open(this.href);return false; Zapraszamy
majoVWka 2007,2009,2010,2011.2012
vagnysa 2011
vwmania 2008,2009

Obrazek

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » sob kwie 01, 2006 12:02

Sonda jest wkręcona w kolektor wydechowy. Wygląda jak świeca. Dla pewności lepiej ją sprawidzić testerem który ma większość gazowników od lpg.


=-Pinhead-=

racer18

Post autor: racer18 » sob kwie 01, 2006 13:25

Pinhead pisze:Sonda jest wkręcona w kolektor wydechowy. Wygląda jak świeca. Dla pewności lepiej ją sprawidzić testerem który ma większość gazowników od lpg.
Drobne uściślenie :) Sonda jest za kolektorem wydechowym zazwyczaj pomiędzy nim i katalizatorem lub przed katalizatorem. Żeby ją sprawdzić wystarczy miernik. Sonda daje sygnał - więc jeden przewód miernika przykładamy do + akumulatora a drugi wbijamy w przewód sondy i podczas pracy silnika miernik powinien pokazywać napięcie w okolicy 1V. jeśli jest mniej to sonda jest padnięta.



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » sob kwie 01, 2006 13:36

To jeszcze uściśle to uściślenie :grin:
Nie wystarczy miernik za 30zł, musi być to sprzęt z górnej półki potrafiący odczytać bardzo szybkie zmiany napięcia. A najlepiej tak jak pisałem udać się do gazowników co mają specjalistyczny tester i tam wszystko wyjdzie czy sonda działa i jak działa.


=-Pinhead-=

racer18

Post autor: racer18 » sob kwie 01, 2006 13:38

Pinhead pisze:A najlepiej tak jak pisałem udać się do gazowników co mają specjalistyczny tester i tam wszystko wyjdzie czy sonda działa i jak działa.
Jasne że tak. Ja tylko podałem propozycję jak można we własnym zakresie sprawdzić działanie sondy a wybór należy do marcino.lublin ;)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 83 gości