Strona 1 z 1
Golf II 1.3 na wielopunkcie 20l/100km :(
: ndz sty 02, 2005 04:01
autor: JABcok20
mam problem kupiłem golfa 2 1.3 benzyne na wielopunkcie po wypadku.po wyremontowaniu go wyjechałem z uśmiechem od ucha do ucha .ale nie na długo gdyż okazało się że pali ponad 20 l na 100 km tzn za 10zł ok 14 kilometrów.czy możliwe jest że winny jest brak filtra powietrza. na początku zrobiłem jakieś 180 kilometrów na 1/4 baku( tochyba normalne bo bak jak słyszałem ma ok 50 litrów) ale po wyjeżdżeniu paliwa do końca (do samego końca) zalałem za dyche i co się okazało że zrobiłem tylko 14 kilometrów.może coś się zapchało? a może to wina jeżdżenia bez filtra.
silnik ma przejechane ok 150 tys km a samochód jest dwa lata w kraju.ktoś mi poradził że może być uszkodzony przepływomierz.aha mam wrażenie jakby silnik miał za wysokie obroty.próbowałem także odłączyć na noc komputer bo mówiono mi że może być jakiś błąd.POMOCYYYYY!!!!!
będę miał filtr stożkowy, ale czy po założeniu filtra i sformatowaniu kompa spalanie wróci do normy???????
: ndz sty 02, 2005 04:36
autor: JABcok20
sprawdzałem czy mam filtr paliwa i takiego nie znalazłem(przewody idą wprost do silnika)
: ndz sty 02, 2005 12:32
autor: jarek_1313
ja mam ten sam silnik ale mi chlał 10 co ijak opisałem
http://vwgolf.pl/forum/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
co będzie dalej okaże się ale wydaje mi się ze spadło spalanie dojeżdze do końca zbiornik to napisze ale jak nie masz filtra powietrza mozesz mieć co u mnie ja miałem filtr powietrza w fatalnym stanie i morze przesto zawaliło mi przepustnice powietrza wiecej o tym poczytaj pod tym linkiem
: ndz sty 02, 2005 13:59
autor: Kaczajazda
Proponuje sprawdzenie sondy. Prawodpodobnie CI się przepaliła i teraz pije sobie autko ile chce. Oznaka może być także zalewanie sie silnika, puszczanie sadzy z tłumika i czasami skoki obrotów. Filtr powietrza może spowodować zwiększenie się obrotów ale nie o tyle... Pozdrawiam
: ndz sty 02, 2005 14:01
autor: wladek
Jeśli masz silnik 1.3 z wielopunktowym wtryskiem (oznaczenie NZ) 40kW to tam się kompa nie formatuje/resetuje bo on nie ma pamięci błedów (digijet) więc odłączenie na kilka minut czy dni nic nie da.
Z tego co czytałem na forum to może sonda lambda.
: ndz sty 02, 2005 14:03
autor: MaLiBU
JABcok20 pisze:sprawdzałem czy mam filtr paliwa i takiego nie znalazłem(przewody idą wprost do silnika)
filtr paliwa jest przy pompie paliwa, tzn przy baku od spodu samochodu,
: ndz sty 02, 2005 14:17
autor: dioob
Odłacz sonde lambda i pojeżdzij troche na trybie awaryjnym w tedy komp dostosuje sie sam do dawke paliwa do trybu awaryjnego jeśle wtedy wyjdzie ci ze spalanie jest oki to juz bedziesz wiedzaił co.
A co sie tyczy filtra paliwa znajduje sie on pod samochodem w poblizu pompy paliwowaj.
: ndz sty 02, 2005 14:18
autor: JABcok20
czy da się sprawdzić sonde lambda jeśli nie mam dostępu do drugiej dobrej sztuki.oznaczenie nz ?gdzie je znależć.w numerze silnika jest tam wz?
: ndz sty 02, 2005 14:24
autor: JABcok20
odłacze sonde i sprawdze.narazie dziękuję wszystkim za pomoc.aha mam jeszcze jedno pytanko.czy jest sens zakładać gaz(chodzi mi czy zdarzają się częste problemy po takiej przeróbce z silnikiem).
: ndz sty 02, 2005 14:37
autor: JABcok20
WITAM SĄDZE ŻE przyczyna znaleziona.pasek rozrządu ma straszny luz i brakuje na nim jednego zęba.mam nadzieje że silnik mi nie nawalił bo długo nim nie jeździłem może od tygodnia zrobione mam góra 250km.myślę że to będzie to (ja głupi że go nie sprawdziłem!!!!!!!!!!!!!!!!!!).
: ndz sty 02, 2005 15:49
autor: Michael G60
Kupiłeś Golfa i nie sprawdziłeś/wymieniłeś paska?
: pn sty 03, 2005 00:18
autor: JABcok20
Jak już wyżej pisałem samochód na początku działał bez żadnych zastrzeżeń dopiero po ok 200 km coś się zaczeło dziać.No ale sprawdzić powinienem(będę miał nauczkę na przyszłośc)wszystkim dziękuje za pomoc i życzę szczęśliwego nowego.
