Strona 1 z 3

Sciaga do prawej podczas jazdy

: czw mar 30, 2006 21:28
autor: lukneo
Witam wszystkich serdecznie,
moze bedziecie wiedziec co jest jesli sciaga do prawej podczas jazdy.Opony sa nowe, felgi proste, kola wywazone i odpowiednio napapowane no i robilem juz druga zbierznosc w ciagu roku a on nadal sciaga.Pomozcie prosze bo sam juz nie wiem co mam robic a mechanicy rozkladaja rece. :bigok:

: czw mar 30, 2006 21:33
autor: djtom
mam dokładnie to samo. Zanim pojedziesz jeszcze raz na zbieznosc (z reklamacją) złap mocno za czub macpersona (pod maska) i pobujaj mocno na boki. Jak masz luzy to zbieznosc nic nie da bo katów nie da sie ustawic. Tak jest u mnie. Z tym ze u mnie jeszcze dodam to ze mocniej sciaga przy wcisnietym gazie, na luzie prawie wcale.

: czw mar 30, 2006 21:40
autor: lukneo
sprawdzali mi i nie mam luzow,oni sami juz nie wiedza co moze byc.

: czw mar 30, 2006 21:42
autor: djtom
przełóz koła po przekątnej (o ile wszystkie gumy masz takie same). Zobacz czy po kilku mocnych hamowaniach ktoras z tarcz nie jest mocniej nagrzana (klocek trzyma).

: czw mar 30, 2006 21:52
autor: misiek
najprawdopodobnie trzyma Ci lekko prawy zacisk i ciągle masz hamowane koło - sprawdz to w ten sposób że po przejachaniu jakiegoś odcinka (staraj sie mało hamować) czy czasem prawe koło w okolicy śrub nie jest bardzo gorace niż lewe - jesli tak to znaczy że prawe koło jest ciągle hamowane

: czw mar 30, 2006 21:59
autor: greg
No to ja dołożę swoje - weź no zamień koła djtom, Ty też, Ja miałem tak: koła wyważone i zawsze ciągnęło w jedną stronę - szlak mnie trafiał. Do momentu zmiany na zimówki (inny komplet opon) okazało się żże jedna z opon była do kitu i cięgnęła, co ciekawsze - ściąganie nasilało się podczas przyspieszania. Rada - spróbój zamienić koła miejscami np prawe tył na prawy przód.

: czw mar 30, 2006 22:13
autor: misiek
greg pisze:Rada - spróbój zamienić koła miejscami np prawe tył na prawy przód.
to też jest znakomity pomysł, to też warto sprawdzić

: czw mar 30, 2006 22:26
autor: g_siekierda
miałem to u siebie i tak jak napisał greg była to wina jednej z opon. poza tym w takich przypadkach często pomaga skasowanie luzu na przekładni kierowniczej, jeśli go masz oczywiście

: pt mar 31, 2006 02:28
autor: bodzio_j
lukneo, jeśli patent z zamianą kół niczego nie wyjaśni pojedź na sprawdzenie CAŁEJ geometrii, nie tylko zbieżności. Możesz mieć złe kąty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Przy okazji sprawdzisz kąty pochylenia kół.

: pt mar 31, 2006 09:01
autor: collo
tez tak mialem na zimowkach nie sciagało a na letnich nie mogłem utrzymac kierownicy gdy obruciłem opone na feldze wszystko jest git /opona nie jest kierunkowa/

: pt mar 31, 2006 11:24
autor: sweden
A moze samochod po duzym dzwonie nie zostal nalezycie naciagniety ?? Tez tak bywa... :crazy:

: pt mar 31, 2006 11:53
autor: To_mas
Własnie autko mogło być niezle uderzone i robil z nim jakis kaleka i go nie naciągnął odpowiedznio :///// A dzieje Ci sie to od jakiegos czasu czy od kiedy pamiętasz ??

: pt mar 31, 2006 20:38
autor: lukneo
To_mas - wiesz dzieje sie tak od kiedy tylko pamietam...Koles od ktorego kupilem zapewnial ze autko nie bylo po stluczce ale po pewnym czasie doszedlem do wniosku ze musialo byc stukniete.Robilem juz wczesniej kilka razy zbieznosc i za kazdym razem wynikalo z tego ze moze byl kiedys walniety z tylu.Wydaje mi sie ze to moze byc wlasnie przez to ale tak do konca to jeszcze nie wiem.Jesli tak by bylo to czy jest mozliwe zeby cos z tym zrobic??

: pt mar 31, 2006 21:12
autor: witek_vento1.8
każda opona ma tzw efekt kątowy - jeżeli obie przednie opony będą miały duży efekt
kątowy w tym samym kierunku to będzie ciągnęło i to dość dobrze sprawdz to tak
jak koledzy wcześniej proponowali