Strona 1 z 1

problem z ssaniem ( kontrolka temperatury)

: śr mar 29, 2006 13:27
autor: kubi
Witam
Mam problem z moim golfem 2 1.6 benzyna po wymianie nagrzewnicy wystapił dziwny problem a mianowicie silnik non stop chodzi na ssaniu 1600 obr/min oraz kontrolka temperatury nie miga podczas odpalania silnika (wskazik temp. chodzi) oraz wentylator chłodnicy najprawd. nie chodzi (a przed wymiana było wszystko oki) nie wymieniałem plynu podczas wymiany nagrzewnicy. Prosze o pomoc :(

: śr mar 29, 2006 15:34
autor: rooboo
Witam... Prawdopodobnie masz zapowietrzony układ chłodzenia. U mnie mechanik odpowietrzal układ po wymianie płynu. Musialem odpalić silnik na otwartym korku zbiorniczka wlewu płynu az sie prawie zagotował oczywiście uzupełniał ubytek płynu w trakcie odpowietrzania. Po wszystkim kazał mi sprawdzic stan płynu następnego dnia z rańca i miał racje bo sporo jeszcze ubyło.... po dolewce GOLFIACZEK śmiga jak szalony bez problemików... Pozdr...

: śr mar 29, 2006 18:38
autor: KamilW
Tyle ze w rf ce sam sie odpowietrza... bez zadnej ingerencji... ale zeby miec calkowita pewnosc to zostaw go na chodzie z odkreconym korkiem... a spuszczales plyn przy wymianie nagrzewnicy? napewno nie wpadlo nic do przewodu? nagrzewnica dziala?

[ Dodano: Sro Mar 29, 2006 18:39 ]
ps nie wypioles kabli od czujnika przy wymianie?

: śr mar 29, 2006 18:42
autor: stonefree
przepraszam za pytanie nie na miejscu...a ogrzewanie geguluje sie zaworem odcinającym przepływ płynu przez nagrzewnicę,czy klapką kierujacą zinme powietrze zamiast ciepłego?Bo jezeli zawór, to moze zostal na zamkniętym?

: śr mar 29, 2006 19:03
autor: KamilW
W tym silniku na bank nie ma zaworu... woda plynie caly czas przez nagrzewnice a temp powietrza reguluje sie klapa powietrza

: śr mar 29, 2006 19:24
autor: kubi
nie sposzczałem płynu tylko troche zeby wyjac nagrzewnice. odpowietrzylem tak jak było mowione jutro zobacze efekt. Jedynie mnie martwi brak migającej kontrolki temperatury ( do czego wogole ona służy ???) :-k

: śr mar 29, 2006 19:40
autor: KamilW
ona ma mrugnac trzy razy... oznacza to ze wszystko jest ok... jak nie mruga to znaczy ze nie ma polaczenia elektrycznego z czujnikiem... ale skoro wskaznik dziala to moze jest to tylko problem ze stykiem w liczniku... moze przy wyjmowaniy cos sie poluzowalo... ale ogolnie jej brak to nic groznego :)

: śr mar 29, 2006 19:49
autor: kubi
Juz teraz wiem odpowietrzenie nie wiele dało dalej jest 1600 obr/min. obroty spadły do normalnych dopiero po mocnym nagrzaniu silnika wentylator działa załancza sie. obroty powinny spac po zejsciu z czarnego pola wskaznika temp. a spadaja dopiero po b. mocnym nagrzaniu :/ jutro pomierze czujniki a jak nie to na nowo rozbiurka deski rodzielczej :/

: śr mar 29, 2006 20:01
autor: KamilW
poczekaj chwile... sprawdz czy przewody wodne do gaznika grzeja sie tak jak inne? czy nie jest to zapowietrzone? jesli tak to moze bedzie konieczna tylko regulacja WAX elementu... bo teraz po wymianie nagrzewnicy zmienil sie przeplyw wody przez gaznik i moze byc konieczna regulacja

: śr mar 29, 2006 20:25
autor: kubi
Co to takiego Wax i do czego słuzy i gdzie sie znajduje??? mozliwe bo przepływ przez stara nagrzewnice był zaden ( prawiecała przytkana była)

: śr mar 29, 2006 20:42
autor: KamilW
sluzy do podnoszenia obrotow w fazie nagrzewania silnika... znajduje sie z przodu gaznika a co do regulacji to po prawej stronie jest srubka regulacyjna... zamieszcze ja na zdjeciu

: czw mar 30, 2006 15:57
autor: kubi
Chyba juz uporałem sie z problemem. bład lezał podczas zakładania nowej nagrzewnicy w komorze silnika jeden z wezy ukł. chłodzenia (z instalacji gazowej) sterujacy zaworem kulowym był minimalnie powyzej zbiornika wyrownaczego ukł. chłodzenia. teraz wszystko chodzi jak nalezy (zobaczymy czy to aby napewno to) a z lampka to chyba wina licznika bo był wyjmowany.