Strona 1 z 1

Trzeszczący i stukający fotel kierowcy

: śr mar 29, 2006 10:29
autor: Mariusz M
Witam,
Od pewnego czasu strasznie trzeszczy i stuka mi fotel kierowcy. Próbowałem podsmarować mechanizmy, ale to chyba nie to.
Fotel ma regulację wysokości, jest tez podnoszony do góry (wersja 3D).
Czy jest to jakaś znana usterka? Czy TTTM i mam z tym zyc?;-)

Mariusz M.

: śr mar 29, 2006 10:59
autor: ENDRJU1974
Też mam coś takiego i czuję się jak kierowca starego autobusu PKS :-)

: śr mar 29, 2006 11:07
autor: Sebastian Brzeziński
Witam
Sprawdź uchwyt pasa bezpieczeństwa przy fotelu. U mnie bło podobnie
i ustawienie mocowania względem fotela pomogło.

: śr mar 29, 2006 12:27
autor: inek01
Nie wiem jak jest dokladnie w Mk4 ale moze masz juz zyzyte plastikowe prowadnice fotela tzw slizgi ? W Mk2 i Mk3 jest takie cos na 100%, mysle ze w Mk4 raczej tez jest...
Kiedys w Mk2 fotel latal mi jak nie powiem co... Wymienilem slizgi i problem zginal. Na jeden fotel szly 3 - dwa takie same po bokach i jeden inny na srodku. Koszt 1 szt - ok 5 zl.

: śr mar 29, 2006 13:39
autor: Mariusz M
hmm...
Samochód ma 45 kkm przejechane... - czyzby tak szybko się zużyły te slizgi? W 10 letnim Escorcie z 250kkm tak nie miałem;-)
Zauważyłem, że trzeszczy jak się ruszam tyłkiem - może są tam jakieś druty, sprężyny...
Jak zrobi się cieplej wyjmę fotel i dokładnie wszystko obejrzę.

Mariusz M.

: śr mar 29, 2006 15:25
autor: greg
a mozesz wyciągnąć fotel - jak tak obejrzyj jego tylne nogi w miejscu gdzie się łączą z siedziskiem - najprawdopodobniej w tym miejscu pękło, a że jest na razie peknięcie stąd kiwanie i stukanie.

: śr mar 29, 2006 15:40
autor: inek01
Mariusz M pisze:hmm...
Samochód ma 45 kkm przejechane... - czyzby tak szybko się zużyły te slizgi? W 10 letnim Escorcie z 250kkm tak nie miałem;-)
Zauważyłem, że trzeszczy jak się ruszam tyłkiem - może są tam jakieś druty, sprężyny...
Napisales wczesniej ze tez stuka.. stad moja sugestia.

fotel

: czw mar 30, 2006 11:11
autor: psokol
Witam
Ja mialem podobnie.
Kupilemw ASO rolke plastikową do fotela za 17zł, pozyczyłem klucz 12-ramienny, 5 minut roboty i rolka wymieniona. Fotel OK.

: czw mar 30, 2006 11:38
autor: ksionc
mały OT ale ciekawi mnie co to za klucz 12 ramienny? coś jak torx tylko bardziej "gęsty"?

...

: czw mar 30, 2006 12:09
autor: psokol
ha, ten 12-ramienny t coś jak torx-ale ma nie 6 ramion na obwodzie tylko 12. Komplet takich kluczy kosztuje 25zł-jak dla amatorów napraw wystarczy.

: czw mar 30, 2006 16:53
autor: regitmc
Fotele w MkIV są dość sztywne, a uwarunkowane jest to ich budową wewnętrzną. Ja najpierw sprawdziłbym gniazdo pasa bezpieczeństwa, tak jak już ktoś wcześniej wspomniał. CZy być może nie obciera o coś. Mogą być to też prowadnice lub coś wewnątrz fotela, ponieważ jego budowa jest solidna..... U mnie czasem trzeszczy fotel pasażera, ale tylko wtedy gdy siedzi na nim ktoś z wagi ciężkiej..... :jezor:
Obrazek

: pt mar 31, 2006 08:06
autor: Mariusz M
regitmc pisze:Fotele w MkIV są dość sztywne, a uwarunkowane jest to ich budową wewnętrzną. Ja najpierw sprawdziłbym gniazdo pasa bezpieczeństwa, tak jak już ktoś wcześniej wspomniał. [url=http://img92.imageshack.us/img92/5465/10jk.th.jpg]Obrazek[/URL]
Niestety to nie pas. Często nie zapinam go wcle i trzeszczy...
Trzeszczy jak ruszam d... na fotelu.

Mariusz M.

[ Dodano: Pią Mar 31, 2006 08:09 ]
psokol pisze:Witam
Ja mialem podobnie.
Kupilemw ASO rolke plastikową do fotela za 17zł, pozyczyłem klucz 12-ramienny, 5 minut roboty i rolka wymieniona. Fotel OK.
Która rolke?
To kółko odpowiedzialne za przesuwanie fotela do przodu jeżdzące w prowadnicy?
Oglądałem je wczoraj i na oko wygląda ok.
Jak poradziłeś sobie z wykręceniem fotela? Mi się nie udało wyjąć zaślepek od srub - siedzą mocno, nie ma jak się do nich dobrać żeby nie uszkodzić.
--
Mariusz M.

Wyciągniecie fotela w 3D

: pt mar 31, 2006 16:19
autor: psokol
Sciągasz zaślepki z plastikowych osłon prowadnic-pod nimi sa śrubki na śrubokręt krzyżakowy. wykręcasz wkręty i ściągasz osłony.
Teraz przesuń fotel na maksa do tyłu i spójz na fotel od przodu. Przed fotelem powinien być uchwyt mocujący szyne fotela do podłogi. Wykręć z tego uchwytu dwie śruby-klucz torx (chyba 8-emka).
Masz już fotel odkręcony kompletnie od podłogi.
Teraz przesuń delikatnie fotel do tyłu, tak aby roli prowadzące wyszły z prowadnic. W zależności które kółko masz ew. rozwalone to przechyl delikatnie fotel na odpowiednią stronę (nie urwij kabli od podusek, czy tez ogrzewania fotela) i odkręć kółko kluczem (u mnie użyłem klucza 12-ramiennego-podobny to torxa). Kółka są dość mocno przykręcone zatem musisz użyć sporej siły. Przyjzyj sie jak jest załozone kółk, bo tylo wjedną stronę będzie spełniać swoje zadnie.
Całość zajela mi niewiele czasu.
Zycze udanej wymiany.

odpowiedz a raczej pytanie

: pt lip 20, 2007 12:27
autor: zibijan
udało sie rozwiązać problem moze?????, ja borykam sie z podobnym, z tym ze podczas jazdy przy zmianie obciązenia fotela wystepuje pojedynczy stuk, wymieniłem ślizgi i rolke lewą bo prawa ma jakieś łozysko chyba.

[ Dodano: 20 Lip 2007 12:37 ]
Acha i nic nie pomogło stuk wystepuje dalej