[mk2]montaż wspomagania kierownicy do 1,6 krok po kroku
: wt mar 28, 2006 19:43
Sam próbowałem sie dowiedzieć z forum czegoś w związku z tym tematem ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. A jako że właśnie mi auto stoi u mechanika i wspomaganie sie zakłada opisze dokałdnie co i jak, może to sie wam golfiarzom na coś przyda. Szczególnie dla tych co mają golfy II
Do swojego Seata Toledo 1,6 z '92 rok zakupiłem wspomaganie od silnika 1,8 pasuje też od 2,0 i prawdopodobnie od diesla też.
A bedzie nam potrzebne:
- maglownica (kompletna przekładnia kierownicza z drążkami kierowniczymi)
- przewody płynu od wspomagania
- zbiorniczek na płyn wraz z mocowaniem - mocuje sie na 4 śruby do podłuznicy koło akumulatora
- koło pasowe alternatora - jest inne (płaskie)
- dodatkowe koło pasowe które sie przykręca na istniejące koło znajdujące sie na wale korobwym
- pompe wspomagania wraz dwoma uchwytami jeden taki masywny odlewany z aluminium który znajduje sie pod alternatorem drugi taki mniejszy z blachy
- krzyżak - takie cóś z dwoma małymi przegybami kardana co łączy przekładnie z kolumną kierowniczą, ten w wersji ze wspomaganiem jest krótszy
- płyn do wspomagania - najlepiej orginalny lany na pierwszy montaż firmy FEBI
- dwa paski klinowe jeden łączący wał z alternatorem, drugi łączący wał z pompą wspomagania i pompą wody
- jak sami bedziemy wytargiwali wspomaganie z innego auta to radze pozbierać wszystkie śruby które odkręcimy, w innym przypadku powiedzieć temu od kogo kupujemy żeby nam je również dorzucił do całości
Ja za kompletne wspomaganie czyli to co opisałem dałem 200 zł + płyn chyba 35 i musiałem kupić drążek kierowniczy bo miałem uszkodzony za 32zł-zamiennik(orginał 260zł). Pozostaje jeszcze regulacja zbieżności u mnie koszt 60 zł razem z geometrią bo jeszcze amortyzatory wymieniam. Za załozenie mnie wyjdzie u mojego mechanika 80 zł Można bez problemu samemu ale ja za bardzo nie mam warunków, a bardziej czasu.
Jak tylko odbiore auto porobie fotki każdej części co i jak wygląda z opiszem czy były jakieś problemy i na co uważać.
Poniżej fotka mojego bagażnika, mniej więcej widać wymienione części, niestety nie porobiłem fotek dokałdnych :/
Pozdrawiam
[ Dodano: Czw Mar 30, 2006 08:43 ]
Odebrałem wczoraj wieczorem autko od mechanika, i już moge opisać wrażenia z montażu. Jednak jest z tym sporo zabawy.
Żeby wyjąć przekładnie trzeba wykręcić drążek stabilizatora, układ wodzików zmiany biegów który jest przykręcony do przekładni i wyjmować nie w bok tylko do tyłu i przeciskac go pod wydechem. Co do montażu zakładamy tak samo ale musimy wszystko co sie da powykręcać z przekładni - wszystkie przewody. Ta przekładnia do wspomagania jest wieksza i jest sporo gimnastyki żeby ją upchnąć, ale sie da.
Nie zabierajcie sie nawet do roboty bez dobrego klucza imbusowego, do odkręcania kół pasowych.
Druga sprawa bedzie problem z zamocowaniem pompy i uchwytów do niej ponieważ wszystkie otwoty w bloku naszego silnika pordzewiały przez te wszystkie lata i zapaćkaly sie różnym syfem.
Trzeba bedzie podokręcać wszystkie przewody (te rurki metalowe) do przekładni, są tam takie malutkie uszczeleczki i może cieknąć, ja polecam umyć sobie silnik po tym i patrzeć czy gdzieś sie coś nie sączy.
W razie jakichś pytań walcie ma gygy może bede mógł pomóc
fotki dołacze wkrótce
Do swojego Seata Toledo 1,6 z '92 rok zakupiłem wspomaganie od silnika 1,8 pasuje też od 2,0 i prawdopodobnie od diesla też.
A bedzie nam potrzebne:
- maglownica (kompletna przekładnia kierownicza z drążkami kierowniczymi)
- przewody płynu od wspomagania
- zbiorniczek na płyn wraz z mocowaniem - mocuje sie na 4 śruby do podłuznicy koło akumulatora
- koło pasowe alternatora - jest inne (płaskie)
- dodatkowe koło pasowe które sie przykręca na istniejące koło znajdujące sie na wale korobwym
- pompe wspomagania wraz dwoma uchwytami jeden taki masywny odlewany z aluminium który znajduje sie pod alternatorem drugi taki mniejszy z blachy
- krzyżak - takie cóś z dwoma małymi przegybami kardana co łączy przekładnie z kolumną kierowniczą, ten w wersji ze wspomaganiem jest krótszy
- płyn do wspomagania - najlepiej orginalny lany na pierwszy montaż firmy FEBI
- dwa paski klinowe jeden łączący wał z alternatorem, drugi łączący wał z pompą wspomagania i pompą wody
- jak sami bedziemy wytargiwali wspomaganie z innego auta to radze pozbierać wszystkie śruby które odkręcimy, w innym przypadku powiedzieć temu od kogo kupujemy żeby nam je również dorzucił do całości
Ja za kompletne wspomaganie czyli to co opisałem dałem 200 zł + płyn chyba 35 i musiałem kupić drążek kierowniczy bo miałem uszkodzony za 32zł-zamiennik(orginał 260zł). Pozostaje jeszcze regulacja zbieżności u mnie koszt 60 zł razem z geometrią bo jeszcze amortyzatory wymieniam. Za załozenie mnie wyjdzie u mojego mechanika 80 zł Można bez problemu samemu ale ja za bardzo nie mam warunków, a bardziej czasu.
Jak tylko odbiore auto porobie fotki każdej części co i jak wygląda z opiszem czy były jakieś problemy i na co uważać.
Poniżej fotka mojego bagażnika, mniej więcej widać wymienione części, niestety nie porobiłem fotek dokałdnych :/
Pozdrawiam
[ Dodano: Czw Mar 30, 2006 08:43 ]
Odebrałem wczoraj wieczorem autko od mechanika, i już moge opisać wrażenia z montażu. Jednak jest z tym sporo zabawy.
Żeby wyjąć przekładnie trzeba wykręcić drążek stabilizatora, układ wodzików zmiany biegów który jest przykręcony do przekładni i wyjmować nie w bok tylko do tyłu i przeciskac go pod wydechem. Co do montażu zakładamy tak samo ale musimy wszystko co sie da powykręcać z przekładni - wszystkie przewody. Ta przekładnia do wspomagania jest wieksza i jest sporo gimnastyki żeby ją upchnąć, ale sie da.
Nie zabierajcie sie nawet do roboty bez dobrego klucza imbusowego, do odkręcania kół pasowych.
Druga sprawa bedzie problem z zamocowaniem pompy i uchwytów do niej ponieważ wszystkie otwoty w bloku naszego silnika pordzewiały przez te wszystkie lata i zapaćkaly sie różnym syfem.
Trzeba bedzie podokręcać wszystkie przewody (te rurki metalowe) do przekładni, są tam takie malutkie uszczeleczki i może cieknąć, ja polecam umyć sobie silnik po tym i patrzeć czy gdzieś sie coś nie sączy.
W razie jakichś pytań walcie ma gygy może bede mógł pomóc
fotki dołacze wkrótce