Strona 1 z 1

[MK3] układ wspomagania

: wt mar 28, 2006 17:03
autor: jan michalik
układ wspomagania golf 3 wymiana oleju i odpowietrzenie proszę o opis nie wiem jaki jest olej i mam niski poziom jak doleje inny to czy się coś stania

: wt mar 28, 2006 17:30
autor: metju
Schemat układu ze wspomaganiem: http://free.of.pl/b/bvlin3k/wspom.jpg

Pompa wspomagania dla silników 1.8/2.0, diesel: http://free.of.pl/b/bvlin3k/pompa.jpg

Wymiana oleju: Odkręcasz korek z góry, wyjmujesz bagnet, podstawiasz pojemnik pod misę olejową, odkręcasz korek w misie, spuszczasz olej. Wykręcasz filtr oleju, lekko smarujesz starym olejem uszczelkę nowego filtra, wkręcasz nowy. Zakręcasz korek w misie, wlewasz nowy olej, na bieżąco sprawdzając stan na bagnecie, powoli, żeby ładnie spływało. Jak będzie w połowie między kreskami kończysz lać. Po kilku kilometrach znowu sprawdzasz, może trzeba będzie troszkę dolać, część oleju zostaje w filtrze. Cała filozofia.

Odpowietrzanie czego? Hamulców?

: wt mar 28, 2006 17:40
autor: djtom
Obrazek

Obrazek

: wt mar 28, 2006 17:51
autor: metju
djtom, a u mnie dalej te rysunki techniczne zablokowane, w morde kopany no! :)

: wt mar 28, 2006 18:07
autor: djtom
poszło pw :>

: wt mar 28, 2006 18:10
autor: Szamper
metju pisze:Odpowietrzanie czego? Hamulców?
Wydaje mi sie ze kolega pytal o wymiane oleju ze wspomagania i jego odpowietrzenie

: wt mar 28, 2006 18:18
autor: metju
Szamper pisze:
metju pisze:Odpowietrzanie czego? Hamulców?
Wydaje mi sie ze kolega pytal o wymiane oleju ze wspomagania i jego odpowietrzenie
Chyba masz rację, zagalopowałem się :)

[ Dodano: Wto Mar 28, 2006 18:22 ]
jan michalik, z reguły płynu wspomagania się nie wymienia, konserwacja polega na sprawdzaniu poziomu i ew. dolewaniu. Całkiem niedawno był taki temat, poszukaj.

golf 3

: pt paź 13, 2006 18:49
autor: jan michalik
jan michalik,mam drobny problem , jadąc samochodem gdy dodam szybko gazu to silnik
zaczyna przerywać . proszę o pomoc w opisie tej usterki

: pt paź 13, 2006 22:36
autor: vpil
Witam.
Jeżeli Ci ubyło płynu to najpierw sprawdz czy nie masz gdzieś wycieku.
Jeżeli wszystko jest OK to możesz dolać zamiennik orginału czyli FEBI 6162 cena około 25-30 zł za litr. - do wymiany potrzeba około 0,7-0,9 litra.
Ja proponował bym Ci spuścić ten stary płyn, odkręcając np przewód idący od zbiorniczka do pompy wspomagania, odpalić silnik i kilka razy pokręcić kierownicą.
Następnie wszystko poskręcać zalać zbiorniczek płynem do max ma podziałce odpalić
silnik i znowu kilka razy pokręcić kierownicą, zgasić silnik i uzupełnić płyn w zbiorniczku.
Układ powinien się sam odpowietrzyć, będziesz miał nowy płyn i pozostaje śmigać dalej.

Pozdrawiam.